עו"ד תום שנפ

עו"ד תום שנפ

"לא מייצג תיקים, אלא אנשים"

עו"ד תום שנפ

"לא מייצג תיקים, אלא אנשים"

tom@schnapp-law.co.il

ימי התום: הדרך לפסגה של עו"ד תום שנפ

עו"ד תום שנפ המתמחה בדיני לשון הרע והגנת הפרטיות בתחומי האינטרנט, הטכנולוגיה והתקשורת, אינו קופא על השמרים ובעזרת התמדה, נחישות וכישורים משפטיים מוביל את לקוחותיו להישגים מרשימים: "הופך כל אבן ולא מעגל פינות"

 

מכירים את המשפט "העולם שייך לצעירים"? ובכן, נדמה כי מי שעונה על כל הפרמטרים במסגרת הקלישאה הזו הוא לא אחר מאשר עו"ד תום שנפ, רק בן 32, אבל מי שבבעלותו כבר משרד עצמאי מצליח המתמחה בלשון הרע והגנת הפרטיות בתחומי האינטרנט, הטכנולוגיה והתקשורת.

בראיון מיוחד עבור אוביטר מגולל שנפ (נשוי+1, בוגר תואר ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטת חיפה, התמחות במשרד עורכי דין מוביל בתל-אביב בתחומי הליטיגציה האזרחית, סכסוכים מסחריים ותובענות ייצוגיות) את תחום עיסוקו, כמו גם את מהות הטיפול המשפטי שמשרד הבוטיק שבבעלותו מעניק.

"המשרד מייצג לקוחות בתיקים בעלי פרופיל תקשורתי גבוה בתחומי לשון הרע והגנה על הפרטיות. בשנים האחרונות המשרד צבר הצלחות רבות בכל הערכאות המשפטיות ושמו הולך לפניו. אני מייצג משני צידי המתרס, הן בצד המתגונן, הן בצד התובע, ובנוסף מייעץ בתחומי הגנת הפרטיות לחברות וגופים עסקיים, בארץ ובחו"ל, במטרה להסדיר את פעילותם בנושא ולמנוע הליכים משפטיים".

עו"ד תום שנפ
עו"ד תום שנפ

איזה חזון אתה מציג באמצעות המשרד?

"הייצוג המשפטי שלנו מבוסס בראש ובראשונה על ידע משפטי מעמיק ורחב, ועל מומחיות בתחומי הליבה של המשרד. אני מקפיד להיות מעודכן בתהליכי חקיקה ובחידושי פסיקה, ולעיתים קרובות אף מעורב ביצירת תקדימים בתחומים בהם אני מייצג. לא תמצא חידוש או שינוי, קל שבקלים, שחמק מעינינו.

"יצר התחרות והרדיפה אחר הצלחה וניסיון דוחפים אותי בכל תיק שאני מייצג, ללא קשר לסכום התביעה או לאופייה. כבר במהלך הפגישה הראשונה עם הלקוח אני מקפיד להציב מטרות, ולאחר מכן עושה כל מה שאפשר (ולעתים גם את הבלתי אפשרי) עד שאני מגיעה לתוצאות שהגדרנו לעצמנו.. הפעולה הכה פשוטה הזו יחסית, של הבת מטרות, היא משמעותית ביותר. תופתעו לשמוע אבל לא כל לקוח שמגיע אלי רוצה לזכות בכסף. פעמים רבות המוטביציה להגשת תביעה, בעיקר בנושא של לשון הרע ופרטיות, היא לנקות את השם של הבנאדם, להוציא תסכול או להעביר מסר, ולאו דווקא הפיצוי הכסף. ברגע שהמטרה מושגת, והלקוח מרוצה, גם אני מרוצה.

"בנוסף אני מקפיד לעבוד תמיד בשיתוף פעולה עם הלקוח, לעדכן אותו בכל התפתחות בתיק, ולהתאים את דרך הפעולה ללקוח. חשוב מאוד לזכור שמאחורי כל תיק עומד לקוח שהוא בנאדם בשר ודם, ולהתאים אליו, ואל הרצונות שלו, את החליפה המשפטית. הקשב הזה ללקוח גורם לכך שפעמים רבות מוצא עצמי בתור אוזן קשבת ללקוח שרק מחפש לפרוק, גם בנושאים שלא קשורים באופן הדוק להליך המשפטי".

מהו "האני מאמין" של המשרד ברמה המשפטית?

"אנחנו דוגלים באמרה ש'אין קיצורי דרך'. הדרך הכי טובה להצלחה, בכל תחום, היא התמדה, השקעה, אמונה עצמית והרבה עבודה קשה. אני גם מאמין גדול בפסוק: "אבנים שחקו מים". זו דוגמה לכוחה של ההתמדה. אם תרצה משהו מספיק, לא תפסיק להאמין בעצמך, ומעל הכל, תעשה הכל כדי להגיע אליו, זה יקרה. גם אם זה ייקח זמן".

ספר על תיק מוצלח שהשפיע עליך?

"תמיד כשאני נשאל את השאלה הזו התשובה האוטומטית שלי היא שאין תיק אחד. יש כל כך הרבה מקרים, כל כך הרבה סיפורים מעניינים, במיוחד בתחום שלי, שקשה ואי אפשר לבחור. אני יכול לגולל אינספור מקרים וסיפורים מדהימים, החל מבחור שצילמו אותו בעירום מבצע אקטים מיניים בבית ללא ידיעתו, בעל ואישה שהתגוששו בקרב האשמות מכוער בפייסבוק כחלק מהליך גירושין, תלונות סרק במשטרה, ועד סכסוכי שכנים שכוללים בתוכם לשון הרע וחדירה קיצונית לפרטיות.

"אבל אם אני באמת צריך לבחור תיק אחד שנגע לי ללב והשפיע עליי אז מדובר על אחד התיקים הראשונים שלי. המקרה שם הוא של בחורה צעירה, אם לילדים, שסובלת ממחלה חשוכת מרפא בעלת תסמינים רבים. בגדול מדובר על בחורה שמאוד קל להשפיע עליה. אותה בחורה הכירה בחור באינטרנט, שניצל את מצבה, וגרם לה לשלוח אליו סרטונים שלה מבצעת אקטים מיניים. לאחר מכן הוא ערך את הסרטונים האלו, והפיץ אותם בכל מקום אפשרי, כולל לבנה הקטין. מקרה באמת מזעזע של ניצול חסר גבולות של אישה צעירה. נוסף על הכל, מדובר על בחורה חסרת אמצעים. כאשר פנתה אליי לא היה לי ספק כי צריך לסייע לה והתגייסתי לכך בכל הכוח.

|הגשנו תביעת ענק לבית המשפט כנגד אותו בחור וגורמים נוספים שפגעו בה, בגין לשון הרע, פגיעה בפרטיות והטרדה מינית. התיק מתנהל במשך תקופה ארוכה וברמת שכר טרחה כנראה שזה לא התיק הכי משתלם, אבל לא יכולתי לעמוד מהצד ולראות אישה שכל הזכויות שלה נרמסות, שאף אחד לא עוזר לה, ופשוט לא לעשות דבר. הייתי חייב לעשות מעשה ואני לא מצטער על זה לרגע. אני מוצא את עצמי יושב שעות רבות על התיק, משקיע אינסוף זמן, ובטוח שבסוף הדרך הצדק ייראה והנתבעים יישאו בתוצאות ההרסניות של המעשים שלהם. לא אנוח עד שזה יקרה".

מהם העקרונות והערכים שמנחים אותך כעורך דין?

"אני חושב שהדבר הראשון שמייחד אותי הוא שאני לא מייצג תיקים, אלא אנשים. אני תמיד זוכר את זה. כל אדם הוא עולם ומלואו וכל לקוח בטוח שהתיק שלו הוא התיק הכי חשוב. האמת, הוא צודק. ללקוח לא אכפת כמה תיקים יש לך או באיזה תיקים מתוקשרים אתה מייצג. חשוב לו לקבל את הייצוג הכי טוב במקרה שלו. אני תמיד מקפיד לתת לכל לקוח הרגשה שהוא הלקוח הכי חשוב שלי וכך אני גם נוהג. אין אצלי הפליות.

"בשביל להבטיח את ייצוג מקצועי וללא פשרות, אני לא לוקח כל תיק. לא מעמיס על עצמי עבודה מעבר למה שאני מסוגל, ובוחר בפינצטה כל אחד מהלקוחות שלי. כך, אני יכול תת מאה אחוז מעצמי בכל תיק בו אני מייצג. לא תראה אצלי מקרים בהם התיק לעו"ד אחר או לסיוע של מתמחה. אני מטפל בעצמי בכל אחד ואחד מהלקוחות שלי מהתחלה ועד הסוף. הופך כל אבן, לא מעגל פינות, והולך עד הסוף – עד שמגיעים לתוצאה שהלקוח ביקש להגיע אליה כבר במהלך הפגישה הראשונה בינינו".

פרגן באיזה עצה טובה לסטודנטים הצעירים למשפטים שחולמים לרשום דריסת רגל בעולם הזה בעתיד.

"אני אומר להם – קודם כל תחשבו עם עצמכם טוב טוב, האם זה תחום שמעניין אתכם באמת. מי שלא מתעניין במשפטים פשוט לא יצליח. התחום הזה דורש הרבה סבלנות והרבה עבודה קשה. אם אתם לא באמת שם, אל תיכנסו. עם זאת, מרגע שנכנסתם – אל תעצרו לרגע ואל תפסיקו להאמין בעצמכם, שכן הכל אפשרי. אפשר להגיע בתחום הזה הכי רחוק שאפשר. מצד שני, תרבות האינסטנט שנהוגה אצל בני נוער היום פשוט לא עובדת בעולם הזה. כמו שאמרתי מקודם – אין קיצורי דרך. ללמוד כמה שיותר, ולצבור ידע וניסיון. זה מה שיוביל אתכם להצלחה".

ספר משהו שלא יודעים עליך.

"עולם המשפט אמנם תופס את רוב הזמן שלי, אבל אני מקפיד להרחיב אופקים גם בתחומים אחרים. לפחות פעם בשבוע, אני מוצא את הזמן לצפות בהרצאה מעניינת או לקרוא ספר שמעשיר אותי בתחום שלא קשור למשפטים בשום צורה. זה יכול להיות על מדעים, בעלי חיים, בישול, או כל תחום אחר שעולה על דעתי. אני מאמין גדול שידע הוא כוח ובסוף כל הנקודות בחיים מתחברות. קרה לי כבר לא מעט פעמים שבהם הידע שצברתי בתחומים אחרים התגלה כמועיל ולעיתים מכריע בתיקים שבהם טיפלתי".

מה נאחל לך?

"שאמשיך להיות בעלים של משרד מוערך ומוביל בתחום לשון הרע והגנת הפרטיות, להמשיך לייצג בתיקים הכי מתוקשרים והכי מעניינים, ובעיקר להמשיך לעשות את מה שאני הכי אוהב – לייצג לקוחות ולהיות הפה שלהם בבתי המשפט. אולי עוד 10 שנים אדע גם לקחת קצת זמן לעצמי ולהוריד את הרגל מהגז. בינתיים, אני לא מצליח לעשות את זה".

tom@schnapp-law.co.il
נגישות