עו"ד שרית קרן

עו"ד שרית קרן

"לוחמת הצדק שנלחמת עם הלב והנשמה"

עו"ד שרית קרן

"לוחמת הצדק שנלחמת עם הלב והנשמה"

sarit@law-sk.co.il

שחקנית נשמה: היכרות עם עו"ד שרית קרן

כבר מגיל צעיר החזיקה עו"ד שרית קרן בחוש צדק מפותח, מה שעזר לה להוביל את המשרד בניהולה להישגים משפטיים רבים ולזכות בכינוי לוחמת צדק הפועלת למען אחרים: "צריך לאהוב את מה שאתה עושה, כי בלי הלב זה לא הולך"

אם אתם במקרה עתידים להתמודד בבית המשפט כנגד צד המיוצג על ידי עו"ד שרית קרן, נפתח ונאמר שאנחנו לא ממש מקנאים בכם. מדובר בעורכת דין מקצועית, חדה ושאפתנית אשר הוכיחה את עצמה לאורך השנים במגוון של תיקי ליטיגציה אזרחית-מסחרית בבית המשפט. כישוריה הרבים, יש לציין, מסייעים לה עד היום להוביל את לקוחותיה לניצחונות מרשימים בין כתלי בית המשפט.

היא עורכת דין מזה כעשור ובעלת משרד עצמאי מצליח בתל-אביב. לפני יציאתה לעצמאות עבדה במשרד עורכי דין מוביל ומוכר במשך 4 שנים, כשלאחריו הקימה עסק כעצמאית בשנת 2014. עו"ד קרן מתמחה בליטיגציה אזרחית-מסחרית, ליווי חברות, דיני אינטרנט, לשון הרע ודיני תיירות. כובע נוסף בו היא מחזיקה הוא יו"ר (משותפת) בוועדת לשון הרע – מחוז מרכז – לשכת עורכי הדין. לצד הקריירה האינטנסיבית, היא אם במשרה מלאה לדניאלה בת ה-7 ולגבריאל בן ה-5.5. במובן זה מהווה עו"ד קרן מודל להשראה לשילוב מנצח בין קריירה לאימהות.

עו"ד שרית קרן
עו"ד שרית קרן

אל תחום המשפט, יש לציין, הגיעה עו"ד קרן בהשראת משפחתה. אביה, בעברו איש חינוך, שאף ללמוד משפטים ולאחרונה אף מימש זאת לאחר שיצא לפנסיה מוקדמת וסיים לא מזמן התמחות בבית משפט כפר סבא. בנוסף להשראה מאביה והדחף ללימודים מצד אימה, כבר מגיל צעיר פעם בליבה של עו"ד קרן חוש צדק מפותח. היא מציינת כי תמיד חשה צורך להגן על חלשים, הייתה פעילה חברתית בתנועת הנוער ובאגודת הסטודנטים, ותמיד נאבקה כנגד עוולות. החברים שלה קראו לה (ועדיין קוראים לה) 'לוחמת הצדק'. "היום אני מממשת את הערכים הללו בפועל ופועלת למען הצדק בשטח המשפטי. כך לדוגמא, אני מגינה על חברות סחר אלקטרוני- קטנות ובינוניות, שהינן קורבן לתביעות סרק מצד גורמים שרוצים להרוויח על חשבונן", מעידה עו"ד קרן.

לדבריה, "יש פרצות גדולות בחקיקה הקשורה לאתרי אינטרנט, ויד האנשים קלה על הדק התביעות. משום מה סבורים התובעים שלחברות הללו כיס עמוק, אך הם שוכחים שמאחורי כל חברה, עומדים עובדים ובני משפחה, וכל תביעה שכזו יכולה להביא את החברה לחדלות פירעון. כאן אני מתייצבת להגן על החברות, וכשאני מצליחה להביא לדחיית תביעה, אני מרגישה שהצלתי עסק שמפרנס משפחות, ותרמתי לכלכלה".

כיצד השפיע משבר הקורונה על העסקים שהינך מלווה בשנים האחרונות?

"המשבר האחרון אילץ עסקים לחשב מסלול מחדש ובעיקר להמציא את עצמם מחדש. עסקים שלא הייתה להם נוכחות ברשת, נאלצו בכדי לשרוד, להקים תוך מספר ימים מועט אתרים, ובעיקר אתרי מכירות ecommerce, כך שלמעשה אנו רואים כי חברות רבות ואף גדולות, שעד למשבר הנוכחי לא הייתה להם כלל נוכחות ברשת, הקימו בימים מעטים מאוד אתרי מכירות שעלו לא מספיק "אפויים" מבחינה משפטית".

תסבירי.

"בעולם בו הסחר האלקטרוני הופך לערוץ המשמעותי ביותר לעסקים, ובעיקר בישראל המדורגת כצרכנית הדיגיטלית השלישית בגודלה בעולם, מתעוררות שאלות אתיות ומשפטיות רבות שהמדיום החדש מביא עמו. חקיקות חדשות אשר מבקשות לספק מענה הולם למורכבויות המשפטיות של תחום הסחר באינטרנט עשויות לזמן אתגרים עבור עסקים רבים בישראל, ובעיקר לעסקים קטנים ובינוניים הנאבקים להישאר עם הראש מעל המים. ישנם לא מעט אתגרים שעסקים נאלצים להתמודד איתם בכדי לעמוד בדרישות החוק".

בימים אלו ממש, תמצאו את עו"ד קרן לרוב בדיונים בבתי המשפט, שהיא עוסקת ללא הרף בהגנה על עסקים רבים המתמודדים עם אישורי בקשה לתובענות ייצוגית, וזאת בשל אותן לקונות משפטיות שנוצרו בגין משבר הקורונה.

את מתמחה במסגרת משרדך גם בדיני לשון הרע. מהו "האני מאמין" שלך בתיקים אלו?

"אני תמיד אומרת שכאשר מדובר בלשון הרע, הרי ש"טוב שם משמן טוב". בתביעות מסוג זה, העיקרון שמנחה אותי לאורך כל הדר הוא כיצד 'לטהר' את שמו של התובע או הנתבע (בהתאמה). בשנים האחרונות, ובפרט לאור משבר הקורונה הניסיון מלמד שהזמינות והאימפולסיביות של פלטפורמות כמו פייסבוק או טוויטר יכולות לחשוף כל אחד מאיתנו לתביעת לשון הרע. באותה נשימה, צריך לציין שרבים מוצאים את עצמם כקורבנות אל מול מעשי שיימינג, "לינצ'טרנט" והכפשות הגובות נזק נפשי ולעיתים גם כלכלי, לרבות פגיעה במוניטין, פרנסה ופרמטרים נוספים. אין ספק שמשבר נגיף הקורונה הוליד עימו גם ריבוי סכסוכים משפטיים, בדגש על לא מעט תביעות לשון הרע שהוגשו לאחרונה.

ספרי כיצד את בוחרת את אופי הלקוחות שלך?

"אני מייצגת ומלווה חברות עסקיות, אנשי עסקים ואנשים פרטיים. לחברות להן יש נוכחות ברשת (כמו: חברות סחר אלקטרוני, קופונים, תיירות, תכשיטים ועוד) אני מעניקה את כל השירותים המשפטיים הנדרשים לחברה, בדגש על ליטיגציה. בנוסף עם חלק לא מבוטל מלקוחותיי, במשך השנים בהן אנו עובדים יחד נוצרה מערכת יחסים הדוקה וחברית. הכי חשוב בעיניי זה התקשורת והכימיה עם הלקוחות שמלווה אותם להצלחה כלכלית. כך אף מעידים לקוחותיה של עו"ד קרן, אורי וטובה מרום מחברת 'הילרית שיווק וייעוץ דיגיטלי' בשיחה עם אוביטר, כי "עו"ד קרן משלבת חוכמה, שנינות ועשייה מכל הלב".

את רק בת 38, אבל כבר נחשבת לעורכת דין מוערכת. איזה טיפ יש לך עבור הסטודנטים הצעירים שמתחילים את דרכם המשפטית?

"לאהוב את מה שאתה עושה, כי בלי הלב זה לא הולך. לקום בבוקר, לשתות קפה ולתת את הלב והנשמה. לא לוותר, להיות מקצועי, נחוש ופרפקציוניסטי".

sarit@law-sk.co.il
נגישות