שי מלכה

עו"ד שי מלכה

"להסתכל תמיד על חצי הכוס המלאה"

עו"ד שי מלכה

"להסתכל תמיד על חצי הכוס המלאה"

.lawform{display:none!important;}

מבירת הנגב באהבה: עו"ד שי מלכה כמו שלא הכרתם

אחד על אחד עם עורך הדין המוערך המתמחה בתחום האזרחי-מסחרי, הוצאה לפועל ודיני משפחה, בשיחה מרתקת על גילוי יצירתיות בזירה המשפטית וחשיבה מחוץ לקופסא. "הגדולה היא לצאת מכל סיטואציה מחוזקים עם למידה וניסיון להמשך"

 

הכירו את שי מלכה, בעל משרד עצמאי בבירת הנגב המתמחה בתחום האזרחי-מסחרי, הוצאה לפועל ודיני משפחה, אשר עוסק חדשות לבקרים בתיקים מורכבים במיוחד תוך חתירה בלתי מתפשרת לשמירה על עקרונות הצדק והשוויון. הוא מאמין בגישה אופטימית לחיים ואומר כי ההסתכלות על הצד הטוב תמיד מאפשרים לו להעניק ללקוחותיו את השירות המשפטי הטוב ביותר. "אנשים שמגיעים להצלחות בחיים, נמדדים גם ברגעים המורכבים והקשים יותר", הוא מספר בראיון מיוחד.

מלכה (36, נשוי + 2 בנות) הינו בוגר תואר ראשון במשפטים בהצטיינות מהמרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן והוסמך כעורך דין מן המניין בשנת 2013. את תקופת ההתמחות סיים בפרקליטות מחוז דרום, תפקיד שבמהלכו הוסמך על ידי היועץ המשפטי לממשלה לייצג את המדינה בהליכים פליליים שונים, כמו גם בועדות שחרורים ועתירות מנהליות.

לאורך שנותיו כעו"ד, הופיע בכל בתי המשפט בארץ, ליווה וייצג גופים מסחריים, חברות, תאגידים ציבוריים ורשויות מקומיות, וכן גורמים פרטיים, בתביעות מורכבות שזכו לא פעם לפרסום והכרה ציבורית, והקנו לו ניסיון רב בתחומי העיסוק הרלוונטיים.

עו"ד שי מלכה

משרדו של עו"ד מלכה מעניק שירות משפטי מגוון אשר מספק ללקוחותיו מעטפת משפטית מקיפה ויסודית, המבוססת על ניסיון רב שצבר לאורך השנים. ייצוג וליווי גופים מסחריים ופרטיים, העניק לו ידע וניסיון בתחומי עיסוק שונים שבסופו של יום, ציידו אותו בערך מוסף של בקיאות משפטית רחבה, הבנה מעמיקה של תהליכי משפט וליטיגציה ברמה הגבוהה ביותר. משרדו של עו"ד מלכה מלווה לקוחות פרטיים גם בתחום דיני המשפחה, וזאת מתוך חיבור אישי לתחום דיני הנפשות, ומתוך תחושה של שליחות וסיוע בעתות משבר משפחתי, שלעיתים הוא מהמשברים הגדולים והקשים שחווה אדם בחייו.

שי, מהו "האני מאמין" של המשרד?

"אני מאמין באמונה שלמה שהכל בחיים זה עניין של הסתכלות וגישה, צריך תמיד להסתכל על חצי הכוס המלאה, לא כקלישאה אלא כמוטו ודרך חיים. החיים שלנו רצופים באתגרים, ולא תמיד הכל הולך חלק. הגדולה היא להסתכל על כל סיטואציה מורכבת ומאתגרת ככל שתהא, לראות בה את היתרונות, לדעת לצאת ממנה מחוזקים יותר, וכמובן ללמוד ממנה להמשך. אנשים שמגיעים להצלחות בחיים, נמדדים גם ברגעים המורכבים והקשים יותר, בהם נדרשים לגלות אורך רוח והסתכלות חיובית. אני מאמין שהגישה האופטימית לחיים וההסתכלות על הצד הטוב תמיד, היא יכולת שטבועה בי עמוק, פיתחתי ושכללתי אותה לאורך השנים והיא שמאפשרת לי להעניק ללקוחותיי את השירות המשפטי הטוב ביותר, ולי ולסובבים אותי, חיים טובים ונעימים יותר".

איזה סוג של עורך דין אתה?

"עורך דין שלא מתפשר ועושה את המירב עבור לקוחותיו. אני משתדל להתמקצע וללמוד בכל יום מחדש, הידע, הבקיאות והעמקה בחומר הם כנר לרגליי. לצד זאת לאורך השנים למדתי לגלות יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא. הבנתי שתיקים מצריכים הסתכלות רחבה וחשיבה רוחבית. לא מספיק להכיר רק את העובדות, הסוגיות המשפטיות וחומר הראיות בתיק, צריך לחשוב גם על אסטרטגיה וניהול ההליך המשפטי באופן מיטבי ובהתאם לתוצאה הרצויה שאליה מכוונים, וכן להכיר וללמוד על הצד השני, צעדיו ויכולותיו וגם להכיר את השופט שדן בתיק ואת פסיקותיו וגישתו הכללית אף פעם לא מזיק".

מהו הרגע שהשפיע עליך יותר מכל במהלך הקריירה המשפטית שלך עד היום?

"במהלך ההתמחות שלי, באחד מהדיונים הראשונים בהם הופעתי בבית המשפט, אני זוכר שהופיע מולי עו"ד מוכר מפורסם ומאוד מוערך בישראל. זכור לי שזה אתגר אותי מאוד, לא נלחצתי וזה הוביל אותי ללמוד בקפידה כל אות ופסיק בתיק. בסופו יום "ניצחתי" את התיק ואותו עורך דין גם החמיא לי, התיק הזה גרם לי להבין שאני נמצא במקום שנכון לי ושאני מסוגל להתמודד מול כל דבר. במובן מסוים זה תיק ששינה את קו החשיבה שלי לחלוטין, וצייד אותי בהרבה ביטחון להמשך".

תן טיפ לסטודנטים הצעירים למשפטים שמתחילים את דרכם בעולם המשפט?

"הייתי מסביר להם שבמידה וירצו באמת לשמש כעורכי דין בעתיד, אסור להם לעשות קיצורי דרך או לעגל פינות. למשל, כשאומרים לקרוא פסקי דין יש לקרוא את פסקי הדין המלאים ולא להתחכם. זה מעשיר את הידע פלאים, ומאפשר לפתח חשיבה והבנה משפטית עמוקה שתורמת רבות בהמשך. דרך קריאת פסקי הדין, למדתי את השפה המשפטית, את החשיבה והגישות השונות של השופטים, את מבנה היסוד של פסק הדין, דבר שמאפשר לך לחפש ולמצוא פסיקה או סוגיה משפטית רלוונטית לצרכיך בקלות יחסית ועוד נפלאות רבות שטמונות בקריאת פסקי הדין המלאים. זה הטיפ שלי עבורם יחד עם שאיפה מתמדת למצוינות ולמידה בלתי פוסקת, ידע כל סטודנט משפטים כי הלמידה לא מסתיימת בתואר, היא רק מתחילה שם ולא נגמרת אף פעם".

מה לא יודעים עליך?

"אני פריק של ספורט. רץ ומשחק כדורגל, ובמקביל מחשיב את עצמי כצופה אדוק של כל השידורים וכל ענפי הספורט. האמת היא שלא הפסדתי תכנית אחת של חדשות הספורט כבר איזה 15 שנה. בכל סוף יום, אחרי שאני מסיים את העבודה ומתפנה קצת למשפחה, אני משתדל גם להקדיש זמן קצר לעצמי. זה מאפשר לי להירגע, לסכם את היום ולרכז את המחשבות והאנרגיות לקראת האתגרים והמשימות של יום המחרת. אלו הרגעים הקטנים שנותנים לי אנרגיה להמשיך הלאה. אני מאמין שחשוב לעצור ולחבק את מה שיש, לברך עליו ומשם להמשיך קדימה בכל הכוח".

מה צופן העתיד עבורך?

"אני שואף להוליך בגאון משרד מוביל בישראל בעל משמעות ועשייה מרובה. אין לי ספק שלשם מועדות פניי, כאשר הכוונה היא להתרחב ולהמשיך לספק שירות משפטי איכותי לאלפי לקוחות גדולים וקטנים כאחד. ברמה האישית, אני מאחל לי למשפחתי בריאות, ועוד ילד אחד או שניים שיצטרפו לחיק המשפחה.

.lawform{display:none!important;}
נגישות