עו"ד שיקמה שלום בדש

עו"ד שיקמה שלום בדש

"טובת הילד במרכז"

עו"ד שיקמה שלום בדש

"טובת הילד במרכז"

sbadash.law@gmail.com

עו"ד שיקמה שלום בדש: היתרון הנשי

היא נאבקת לעיתים תכופות במסגרת בית המשפט עם תיקי אלימות במשפחה, מציבה את טובת הילד בראש מעייניה ולא מהססת לבקר את התנהלות המערכת המשפטית. עו"ד שיקמה שלום בדש לא משאירה שבויים מאחור. ראיון

 

נהוג לחשוב כי עורכות דין מעצם היותן נשים יעניקו תעדוף טבעי לבנות מינן, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בדיני משפחה העוסקים בהליכי גירושין בין בני זוג. אלא שעו"ד שיקמה שלום בדש, בעלת משרד עצמאי בעפולה ועו"ד מוסמכת מ-2014, חושבת אחרת: "לנשים יש יתרון בהליכים משפטיים לעומת הגבר", היא מבהירה בפתח הראיון עימה עבור אוביטר.

"ברור מאליו שהאם היא המשמורנית וטבעי שהילדים יהיו עימה כי היא האם. יש מגמה של שינוי בשנה-שנתיים האחרונות. אולם עדיין יש מלחמות בלתי פוסקות על זמני שהות נרחבים, תשלום דמי מזונות ועוד. כאן אני נכנסת לתמונה. אני לא מהססת להיאבק משפטית עבור הגברים, שכן צריך להבין שאבות הם לא תורמי זרע. האבות לא שונים מהאימהות. אני מחזיקה בדעה שאם שניהם הורים מיטיבים, מדוע שהילדים לא ישהו איתם שווה בשווה. לכל אחד הזכות לממש את ההורות שלו, בעוד שעבור הילד טובתו היא לגדול עם שני הוריו, אשר נמצאים שם בשבילו ודואגים לצרכיו".

לצד זיקתה לסייע משפטית לגברים כחלק מדיני המשפחה בהם היא עוסקת השכם והערב, שלום-בדש גם עוסקת בעוד מגוון רחב של תחומים, ביניהם התנהלות בתביעות שונות מול המוסד לביטוח לאומי, צוואות, ירושות, נזקי גוף, גירושין, התרת נישואין בין בני זוג שאינם יהודים, והיד עוד נטויה.

ובכל זאת, יש נושא אחד רגיש עבור שלום-בדש הנוגע לתיקי אלימות במשפחה. "אני מרגישה סוג של שליחות בייצוג נשים הסובלות מאלימות וזקוקות לביטחון במובן הכי בסיסי של המילה. אישה שמגיעה להתלונן, הדבר הראשון שעובר לה בראש הוא שאף אחד לא יגן עליה בסופו של דבר. גם אם אותה אישה תקבל צו הגנה והגבר יורחק ממנה, אף אחד לא יכול להבטיח לה שהוא לא יגיע לרצוח אותה".

למה את מתכוונת?

"המגמה שאנו רואים כיום שבה שופטים משחררים גברים אלימים היא פשוט מחרידה בעיניי. אני מאשימה בראש ובראשונה את המדינה והממשלה, כי שם מתחילות כל הבעיות. לא מופנים תקציבים לשיקום גברים שנכנסים לבית הסוהר, כשבפועל הם יוצאים משם וחוזרים אל מעגל האלימות. מצד שני אין גם תקציבים להגנה על הנשים המוכות. סדר העדיפויות לא נכון, וזה מחדל אחד גדול שמביא לרצח הנשים המזעזע הזה, שלצערי רק הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות".

במעבר חד. ספרי לנו איזה סוג של עורכת דין את?

"דואגת קודם כל לילדים. מאז שנכנסתי לעולם המשפט, הצבתי לעצמי את טובת הילד כצורך המרכזי בכל תיק אליו אני ניגשת. אם אני יכולה להוביל זוג להתגרש ולסיים את מערכת היחסים ביניהם דרך הסכם וכבוד הדדי, זה כמובן עדיף. אני יודעת שכך אפשר לצמצם את הנזק העצום שנגרם לילדים שהוריהם מתגרשים דרך בית המשפט. חשוב לי להבהיר שיש לי קו אדום מבחינתי שאותו לעולם לא אחצה והוא הגשת תלונות שווא. בכלל, לעולם לא אעשה משהו שיפגע בעולם הערכים, העקרונות או המוסר שלי".

עו"ד שיקמה שלום בדש
עו"ד שיקמה שלום בדש

לאורך השנים היו לך מספר תיקים מאוד מפורסמים שגם זכו להתייחסות בתקשורת.

"היה לי תיק משמורת של ילדה בת 4 שהגיע אליי באמצע ההליכים. מהתחלה חשדתי שפקידת הסעד משתפת פעולה עם האב, כי נהגה להוציא תסקירים שלא הגיעו לאמא ולנהל פגישות עם הילדה ללא ידיעתה. הדיין ניסה לפטר אותי מהתיק, כמו גם קולגות שהמליצו לי לזנוח אותו, אבל אני הקשבתי לאינטואיציות שלי והרחתי שחיתות. בסופו של דבר הטיעונים שלי התבררו כנכונים. זה תיק קשה מאוד שנחקק לי בזיכרון, אך כזה שמזכיר לי כל פעם להקשיב לעצמי ולהאמין ביכולות שלי".

ספרי לנו משהו שלא יודעים עליך.

"אני אוהדת שרופה של בית"ר ירושלים, יושבת קבוע ביציע המזרחי. כשהייתי קטנה אבא שלי היה לוקח אותי למשחקים בשנות ה-90, ומשם זה נטמע מי. כיום אני מעבירה את האהדה לבניי, יונתן ואורי. בהזדמנות הזו חשוב לי לציין שאני תומכת בעסקה עם השייח' שרכש מחצית מהקבוצה. הגיע הזמן שיסתכלו על האוהדים אחרת ויבינו שהקומץ הזה שמנסה להכליל את כל אוהדי בית"ר באשר הם, הוא לא יותר מקומץ. אוהדי בית"ר ברובם אינם גזעניים. ההפך הוא הנכון. רוב האוהדים בעד העסקה, כך שהגיע הזמן לצאת מהחושך לאור. כולנו בני אדם בסופו של דבר, ואם העסקה הזו יכולה להרים את המועדון כמה צעדים קדימה, זה מבורך".

מה אפשר לאחל לך לקראת השנה האזרחית החדשה?

"להמשיך לאהוב את מה שאני עושה. מאחלת לעצמי וליקיריי בריאות. שאמשיך כל בוקר עם חיוך. ושתמיד יהיה טוב".

sbadash.law@gmail.com
נגישות