עו"ד רן רוט

עו"ד רן רוט

"לראות את המאקרו, לא רק את המיקרו"

עו"ד רן רוט

"לראות את המאקרו, לא רק את המיקרו"

ran@roth-law.co.il

משחק המלכים: הדרך להצלחה של עו"ד רן רוט

עם למעלה מ-20 שנות ניסיון בעריכת דין ויכולת בניית אסטרטגיה ייעודית בכל תיק שנקרה בדרכו, הצליח עו"ד רן רוט לסלול את דרכו כאחד מעוה"ד המובילים בישראל. בראיון מיוחד הוא מכריז: "עריכת דין היא סוג של שחמט – צריך לצפות כמה צעדים קדימה"

 

בגיל 50 נדמה כי עו"ד רן רוט נמצא בשיא פריחתו. הוא משמש כאחד מעורכי הדין המובילים בישראל בתחום דיני המשפחה, זוכה למעמד כביר בבתי המשפט בהם הוא מוכיח כישורי ליטיגציה גבוהים, מקפיד על הכנה מדוקדקת של כל תיק ותיק הנקרה בדרכו וחותר תמיד להכרעה ולתוצאה המיטבית עבור לקוחותיו.

בראיון מיוחד עבור אוביטר התפנה עו"ד רוט, בעל משרד עצמאי מצליח ועורך דין מזה למעלה מ-20 שנה, משגרת יומו העמוסה ובשיחה כנה במיוחד, מציג את הערך המוסף אשר לטענתו מבדיל אותו מקולגות אחרים בתחום דיני המשפחה. "מה שמבדל אותי לעומת עורכי דין אחרים הוא הרקע -העסקי והכלכלני ממנו אני מגיע", הוא מכריז בנחרצות. "עובדה זו מעניקה לי יתרון עצום בתיקי גירושין בהם יש ממון רב, הכוללים לעיתים חברות בשווי עשרות מיליוני שקלים. כמי שמגיע מעולם העסקים ויודע מה זה אומר לבנות אסטרטגיה מ-א' עד ת', אני מספק ללקוחותיי תמונת מצב מקיפה שמכינה אותם להליך המשפטי על הצד הטוב ביותר".

למה אתה מתכוון?

"בכל תיק גירושין חייבת להיות אסטרטגיה מבעוד מועד אשר תוביל בסופו של יום לתוצאות המיטביות. אני גאה לספק קבלות בשטח עבור קהל הלקוחות שלי ולהוביל אותם לדרך הנכונה. בעזרת הניסיון והידע המשפטי הרחב שלי, אני מצליח להראות ללקוחותיי כיצד תיראה המפה החל מהשלב הראשון ועד האחרון. יתכן ולפעמים נפסיד, אפילו במכוון, במערכה מסוימת, אך זה יהיה בגדר 'הפסד שכולו ניצחון', שכן בקרב הגדול ננצח ללא עוררין".

עו"ד רן רוט, תושב גבעתיים, הינו בוגר תואר ראשון במשפטים (LLB) אותו סיים בהצטיינות באוניברסיטת שפילד, אנגליה (1998). הוא משמש כעורך דין וחבר לשכת עורכי הדין מאז שנת 1999, כאשר במקביל לעבודתו גם סיים תואר שני במנהל עסקים בשילוב התמחות במימון (MBA) מטעם המכללה האקדמית קריית אונו. ואם זה לא מספיק, עו"ד רן רוט גם מגשר מוסמך אשר עושה כל אשר ניתן על מנת לסיים לעיתים את הליך הגירושין בצורה מכובדת ונאותה שלא בין דלתות בתי המשפט לענייני משפחה.

המשרד שלך נחשב לשם דבר בתחום דיני המשפחה מזה שנים רבות.

"צברנו מעמד גבוה מאוד באמצעות עבודה קשה, התמדה ומתן סיוע יוצא דופן ללקוחות. אנחנו מתמחים בדיני משפחה, החל מתיקי גירושין, הסכמי ממון, הסכמי הורות משותפת, עריכת צוואות וייפוי כח מתמשך, אפוטרופוסות, תיקי רכוש בהיקפים גבוהים ביותר ועוד".

מהו "האני מאמין" המשפטי שלך?

"אני כעורך דין חייב להבין את התמונה המלאה, לדעת לעשות Zoom Out, כלומר לדעת לראות את המאקרו ולא רק את המיקרו. מבלי להישמע יהיר, אני מחזיק ביכולת ליטיגציה וניתוח תיק ברמות הגבוהות ביותר, כמו גם הכרה של החוק והפסיקה על בוריים. בכל תיק אני נכנס עד רמת הפסיק והפרטים הקטנים ביותר, שכן יסודיות היא ערך עליון מבחינתי, יחד עם שקיפות והצגת התמונה האמיתית מול הלקוח כפי שהיא, מבלי לנסות לעוות אותה.

עבורי מקצוע עריכת הדין מקביל במובן מסוים למשחק השחמט החביב עלי. בדיוק כמו במשחק, גם בתחום המשפטי צריך לצפות הרבה מאוד צעדים קדימה וזה מה שמבדיל את התחום שלנו מהרבה תחומים אחרים. אם אני עושה מהלך מסוים, אני חייב לצפות מה תהיה התגובה של הצד השני על מנת לדעת איך לנהל את תגובת הנגד בצורה הטובה ביותר".

כמי שהגיע למעמדים הגבוהים ביותר בזירה המשפטית, מהו הסוד שלך להצלחה?

"אני חושב שהשכלתי לאורך השנים להשתמש בתבונה בניסיון העשיר שלי מעולם העסקים וביכולת לנתח עסקים וחברות, לרבות קריאת דוחות פיננסיים כחלק מההליך המשפטי והייצוג מול הלקוחות השונים. הקו שמנחה אותי לאורך כל הדרך הוא להאמין תמיד בעבודה קשה ושאפתנית. אינני נח אף פעם על זרי הדפנה, אלא תמיד ערוך ומוכן לכל 'הפתעה' שעלולה להגיע מהצד השני. מעבר לכך, לעולם לא אקח תיק ללב. אני שומר על מקצועיות מקסימלית".

איזה טיפ אתה יכול לתת לסטודנטים הצעירים למשפטים שקוראים את הכתבה.

"העצה הכי טובה מבחינתי עבורם היא להבין שידע משפטי הוא לא משהו שנולדים איתו. על כן, יש צורך לקרוא המון חקיקה ופסיקה וכמובן להישאר מעודכנים, שכן החוק והפסיקה דינמיים במיוחד. אבל הטיפ הכי חשוב הינו, לעולם לא להמעיט מערכו של עורך הדין אשר מייצג את הצד שני. הניחו תמיד שמחכה לכם 'הפתעה' אותה הם יכולים לשלוף מהשרוול. ברגע שהינכם מגיעים ערוכים להליך המשפטי, הנכם נמצאים כבר בעמדת יתרון מובהקת".

מה לא יודעים עליך?

"אני חולה גאדג'טים. דואג להתחדש במוצרים החדשים ביותר בשוק. יש לי גם חיבה גדולה למכוניות ואופנועים ואני אוהב ספורט אקסטרים כמו סנובורד וגלישה".

מה נאחל לך?

"להמשיך לעשות את מה שאני אוהב לעוד שנים רבות. זכרו כי אנחנו נמצאים במקצוע הזה מתוך שליחות שכן עיניים רבות נשואות לעברנו. שנה אזרחית בריאה ומוצלחת לכולנו".

ran@roth-law.co.il
נגישות