עו"ד רז עטיה

עו"ד רז עטיה

"הרגשה של שליחות ומשמעות"

עו"ד רז עטיה

"הרגשה של שליחות ומשמעות"

rzaatialaw@gmail.com

לוחם צדק: עורך דין רז עטיה ראה מקרוב את המצוקה של הלקוחות שלו

הוא עוסק בתחום חדלות פירעון והוצאה לפועל ומלווה חייבים בהליכים האלו. בסבלנות ובנחישות הוא מוביל אותם לדרך חדשה, לחוף מבטחים. בלי עיקולים, בלי הגבלות ובלי חובות. שאלנו אותו כמה שאלות

עו"ד רז עטיה בחר לעסוק בתחום חדלות פירעון לאחר שנחשף לכאב ולמצוקה של חייבים במסגרת עבודתו ברשות האכיפה והגבייה. המצוקה והסבל שלהם הובילו אותו להחלטה כי ייצג רק חייבים ולא נושים. "אני חושב שהעבודה שלי היא שליחות", הוא מספר בראיון מיוחד.

המשרד בניהולו של עורך דין רז עטיה מייצג חייבים מול ההוצאה לפועל, מלווה חייבים בהליכי פשיטת רגל ומחיקת חובות, ומטפל בהליכי הסדרי חובות מול נושים והמערכת הבנקאית.

למה בחרת דווקא את התחום הזה?

"בחרתי את התחום הזה כי נחשפתי אליו בפעם הראשונה כשעבדתי בראשות האכיפה והגבייה, זאת אומרת במערכת ההוצאה לפועל. שם באמת נחשפתי בפעם הראשונה לכאב הזה ולמצוקה שחווים החייבים, וכיום במשרד שלי אני מייצג אך ורק חייבים. זאת אומרת אני לא מייצג נושים, אך ורק חייבים שנקלעו לחובות, בהוצאה לפועל ובבנקים״.

מה הערכים המרכזיים שמובילים אותך בתור עורך דין?

״קודם כל אני חושב ששליחות. מבחינתי זו שליחות לייצג חייבים בהליכים כאלו, ולהוביל אותם ממקום כל כך נמוך בחיים שלהם לעבר מקום בטוח בו אין להם חובות, עיקולים או הגבלות. מבחינתי זו השליחות שלי. מעבר לזה מבחינתי זה גם להיות משמעותי עבור אנשים אחרים. שם בעצם יש לי הרגשה של שליחות ומשמעות. אני תמיד אומר שבעיניי משמעות החיים היא להיות משמעותי עבור אנשים אחרים״.

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?

״בעוד 10 שנים אני מקווה לעסוק באותו התחום, כמובן שאני מקווה שהמשרד יתרחב ואני אגייס עובדים תחתיי ונעזור לכמה שיותר אנשים להתחיל חיים חדשים״.

מה צופן העתיד בתחום המשפטי הזה לדעתך?

"אני מעריך שתהיה עלייה מאוד רחבה בהיקף הבקשות לחדלות פירעון בשנת 2021. בעיקר בתחומים המרכזיים שנפגעים במשבר: מסעדות, תיירות, אולמות אירועים וכו'. הדחייה של ההלוואות ושל תשלומי משכנתא בעקבות משבר הקורונה, מביאים למצב של הזה. אני חושש שביום שיגיע מועד הפירעון, ואלה יופסקו, יהיה צורך להתמודד עם החובות – כי ביום שאחרי צריך יהיה להחזיר אותם".

יש קווים אדומים במסגרת המשפטית מבחינתך?

״כמובן, דבר שלא אעשה לדוגמה הוא לייצג חייבים שמעוניינים להיכנס להליך של חדלות פירעון, להליך של פשיטת רגל, אחרי שהם רימו. אני לא מתעסק עם אנשים שמעוניינים להיכנס להליך הזה עקב מרמה. אם הם הונו את רשויות המס, הונו אנשים או גנבו מאנשים. אני נתקל באנשים כאלו ביום יום. אז אני בעצם מעוניין לייצג אך ורק חייבים שנכנסו להליך הזה בתום לב. זאת אומרת צברו חובות בתום לב ולא במרמה״.

יש תיקים שמשפיעים עלייך? הולכים איתך הביתה?

״כן, חד משמעית, אני נתקל כל יום בתיקים משמעותיים ובאנשים שחווים מצוקה ומשבר כלכלי ונפשי״.

אם לא היית עורך דין במה לדעתך היית עוסק?

״אני חושב שבתחום של חדלות פירעון והוצאה לפועל אני ממש משמש כפסיכולוג, כמאמן וכיועץ ללקוחות שלי, מעבר לזה שאני מוביל אותם לנקודה בה אין להם חובות, בדרך אנחנו לומדים להתנהל כלכלית נכון, ורוכשים כלים שבהם הם יוכלו להתחיל את הדרך החדשה בצורה טובה יותר ויתנהלו כלכלית בצורה טובה יותר. אז אם לא הייתי עורך דין אני חושב שהייתי אולי פסיכולוג, יועץ עסקי, מאמן עסקי או מאמן לכלכלת הבית, משהו כזה. אבל אין סיכוי שהייתי עוסק בתחום אחר״.

יש לך טיפ למישהו ששואף להיות עורך דין בתחום הזה?

״הטיפ העיקרי שהייתי נותן למי שמתחיל לעסוק בתחום הזה, זה קודם כל לגלות סבלנות כלפיי הלקוחות. בסופו של דבר מדובר בדיני נפשות ובאנשים, אנשים שחווים מצוקה יומיומית. צריך להיות קשוב אליהם, ולתת להם מענה לפעמים בשעות לא שגרתיות. מעבר לזה צריך לגלות אליהם רגש, זה חשוב מאוד״.

rzaatialaw@gmail.com
נגישות