עו"ד קימברלי אלון

עו"ד קימברלי אלון

"דרייב ואש בעיניים"

עו"ד קימברלי אלון

"דרייב ואש בעיניים"

kimberlyalon.adv@gmail.com

צעירה חסרת מנוח: עו"ד קימברלי אלון שוברת מוסכמות

כשילדים אחרים שיחקו בגינת המשחקים היא הגיעה עם הדוד שלה לדיונים בבתי המשפט וראתה את מאחורי הקלעים של עולם הפלילים. היא רק בת 24 לא מהססת להציב מטרות ברורות לעתיד – "חולמת להיות שופטת"

 

 

אל תתנו לגיל הצעיר או למראה להטעות אתכם. עו"ד קימברלי אלון אמנם רק בת 24, אך כבר הספיקה להכיר את עולם המשפט לאורכו ולרוחבו מאז היתה ילדה קטנה. אחת התגליות הנוצצות של המשפט הפלילי בישראל מספרת בראיון מיוחד לאוביטר איך החיים הובילו אותה לתחום המשפט הפלילי.

"אני מגיעה ממשפחה של עורכי דין מהתחום הפלילי", מציינת אלון, בעלת משרד עצמאי במודיעין המתמחה בתחום הפלילי על רבדיו השונים, לרבות עבירות צווארון לבן, נוער ותעבורה, כמו גם במשפט אזרחי – לשון הרע והגנת פרטיות. "דוד שלי הוא עו"ד אסף לוי, בעל משרד עצמאי וסנגור חיצוני במחוז דרום. כבר מגיל קטן הייתי מתלווה אליו לדיונים, בתי משפט ושופטים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים שלי. הייתי רואה מאחורי הקלעים איך מתבצעות עסקאות טיעון. כבר אז ידעתי שזה מה שארצה לעסוק בו כשאהיה גדולה".

לאחר שירות התנדבותי עם ילדים, סיימה אלון בהצטיינות תואר ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן, כמו גם הכשרה כמגשרת מוסמכת. כבר בתקופת הלימודים השכילה לרכוש ניסיון מקצועי מרשים: "יצא לי כחלק מהתואר להתנסות בצורה משמעותית, החל מהתלוות לעורכי דין בסנגוריה הציבורית במסגרת דיונים, הוכחות ומעצרים. לאחר מכן שימשתי גם כחונכת בקליניקה והמשכתי להדריך סטודנטים. בהמשך גם שימשתי כסייעת של שופטת פלילית בכירה בבית משפט השלום ברחובות, ואפילו זכיתי לעבור קורס בהגבלים עסקיים באוניברסיטת אוקספורד".

עו"ד קימברלי אלון
עו"ד קימברלי אלון

את נאלצת בטח להתמודד עם לא מעט שאלות על הגיל הצעיר שלך.

"אני שלמה מאוד עם הגיל שלי, ואני לא חושבת שהוא צריך להוות פקטור. התנסיתי עד היום בצורה משמעותית בעולם המשפט, ואני ממשיכה ללמוד בכל יום מחדש. זה נכון שאני מקבלת תגובות לגבי הגיל, כמו גם תגובות אחרות כמו 'את עדינה מדי בשביל להתעסק בפלילים'. אני תמיד עונה לאותם אנשים שאני עדינה עד שעולה לי…".

איזה סוג של עורכת דין את?

"אני מאוד אסרטיבית ויסודית מטבעי, ויודעת תמיד להשיג את מה שאני רוצה. חשוב לי להתחבר ללקוחות ולסיפור האישי שכל אחד מביא איתו. זה נותן לי את הדרייב להילחם למענם. אני גם קשוחה ופייטרית מאוד כשצריך, בין אם בבית המשפט או במסגרות אחרות שקשורות לתיק".

מהו "האני מאמין" המשפטי שלך?

"מאוד חשוב לי להקטין את הפער המצוי כיום בין האזרח הקטן לרשויות המדינה. השאיפה שלי היא לגרום ללקוחות שלי ובכלל למערכת המשפט בארץ שלא לראות אנשים כשקופים, גם כאלו שנקלעו לסיטואציות בעייתיות או עברו עבירות שונות. אם הצלחתי להוביל אפילו לקוח אחד למחוזות טובים יותר ולמנוע ממנו להרגיש בשוליים, עשיתי את שלי".

איך נראה סדר יום שגרתי שלך בעבודה?

"העבודה מאוד סיזיפית. יש לי ימים עמוסים מאוד בהם אני מתעוררת כבר ב-5 בבוקר וצריכה להתייצב בתחנת המשטרה או בבית המשפט ברמלה ולוד לייעוץ לפני חקירות. העבודה כוללת מטבעה הרבה נסיעות לטובת פגישה עם לקוחות, כתיבת טענות והוכחות ועוד".

ספרי משהו שלא יודעים עליך.

"בעלי חיים הם האהבה הגדולה שלי. למרות שמסתבר שאני אלרגית לחלק מהזנים, הכלבים קרובים לליבי, במיוחד הכלב שלי "סנואי". תיקי בעלי חיים הם תיקי פרו בונו מבחינתי, אבל גם מהווים וקו אדום כאשר מדובר חלילה בעבירות של התעללות או הזנחה. בעל חיים הוא הדבר הכי טהור שיש, וחלק מהרגש שלי, כך שאני משתדלת להפריד בין הרגש לעבודה".

יש לך איזה טיפ לקולגות נוספים בתחום?

"למדתי על עצמי שהרבה יותר חשוב מציונים גבוהים זה לבסס קורות חיים מרשימים. זה אומר להיות פעילה גם מבחינה חברתית ברמת התנדבויות, יחד עם כמה שיותר התנסויות מעשיות. זה הרבה יותר חשוב מציון 90 או 100 בקורס מסוים ותעודת הכניסה האמיתית שתאפשר לכם להתקדם בקריירה למחוזות הכי גבוהים. הדרייב והאש בעיניים הם משהו שצריך ללוות כל עורך דין בתחום".

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?

"החלום הגדול הוא להתמנות לשופטת. אני דוגלת מטבעי באקטיביזם שיפוטי מתוך רצון ויכולת להשפיע על החברה ולהוביל רפורמות ושינויים משמעותיים. אני שואפת גם להמשיך לדוקטורט ומאחלת לעצמי להגשים את כל השאיפות שלי".

kimberlyalon.adv@gmail.com
נגישות