עו"ד ענת אשכנזי

עו"ד ענת אשכנזי

"החיים בחרו בשבילי יפה"

עו"ד ענת אשכנזי

"החיים בחרו בשבילי יפה"

anat4law@gmail.com

עו"ד ענת אשכנזי: "לעשות רק מה שהבטן אומרת"

היא ידעה שהיא רוצה להיות עורכת דין, אבל רק אחרי קריירה כמרצה לסטטיסטיקה פנתה ללימודי משפטים. היא מתמחה בנזיקין ובעלת משרד עצמאי שבמסגרתו היא מסייעת לאנשים שנפגעו בתאונות "להפיק לימונדה מהלימון"

 

עו"ד ענת אשכנזי ידעה מאז ומעולם שהיא רוצה להיות עורכת דין. "עוד בילדותי הייתי מושפעת מפרליקטי אל אי", היא מחייכת וניכרת בה האהבה למקצוע. את לימודי המשפטים החלה מאוחר יחסית, בגיל 36 ועם שלושה ילדים. בתחילת שנות העשרים הרצון ללמוד משפטים לא הסתייע, ולאחר שנים בהן סיימה תואר ראשון ושני במנהל עסקים וכלכלה ועבדה כמרצה לסטטיסטיקה במכללה, פנתה ללימודי משפטים במכללה למנהל. את הלימודים סיימה בהצטיינות, התמחתה בנזיקין וכיום היא בעלת משרד עצמאי העוסק בתחום זה.

הלימודים והמקצוע ענו על הציפיות?

"מעל ומעבר לכל מה שציפיתי. אני אוהבת את כל מה שאני עושה- את הכתיבה, את ההופעות בבית משפט, את העניין והלמידה היומיומית. המקצוע בעצם עונה לי על הסקרנות האינסופית לדעת דברים".

למרות שסיימה את לימודי המשפטים בהצטיינות והייתה מלאת מוטיבציה, לא היה פשוט למצוא התמחות בגיל 40 ועם שלושה ילדים. "בחלק מהמקרים הייתי מבוגרת בגילי מהבעלים של המשרד", היא נזכרת. בסופו של דבר התגלגלה לפתחה הזדמנות ממשרד העוסק בנזיקין והיא התאהבה בתחום. "החיים בחרו בשבילי יפה", היא אומרת.

המשרד של אשכנזי חולש על כל תחומי הנזיקין, אך בעיקר עוסק בחבויות (רשלנות) ותאונות דרכים. "המטרה שלי היא לעזור לאנשים להפיק את הלימונדה מהלימון. אם הם נפגעו- לפחות שיקבלו פיצוי הולם, ושיעשה צדק עם הנפגע".

עו"ד ענת אשכנזי
עו"ד ענת אשכנזי

אשכנזי ייצגה לא מעט לקוחות שנפגעו מרשלנות רפואית- אישה שעברה טיפולי הזרקות ופניה התעוותו, בחור שחתכו לו בטעות את העורק במקום את הוריד במהלך ניתוח וריקוצלה שעבר ונגרם לו נמק באשך, אישה שהתעוררה עם כוויה לאחר ניתוח פלסטי ועוד. במקרים אחרים ייצגה הורים לילדים שנפגעו במערכות שונות בגלל רשלנות. "לפעמים הרשלנות ממש זועקת", היא מסבירה. "למשל- ילד בגן פרטי שהשאירו לבד בחצר, נפל ושבר את האגן. את הנעשה אין להשיב, אבל לפחות אחרי שהגננת קיבלה תביעה אני מאמינה שהיא תקפיד יותר על כללי הזהירות והבטיחות בגן".

לא מדכא לשמוע מקרים כאלה?

"ממש לא. יש תיקים קשים, אבל הלקוחות מגיעים אליי לרוב בשלב שהם התאוששו ורוצים לקבל את הפיצוי. גם מפציעות מאוד קלות אפשר לקבל סכומים יפים. ילד ששבר יד כתוצאה מרשלנות במקום ונותרה לו נכות, יכול להגיע לפעמים לסכומי פיצויים גבוהים של 250-300 אלף שקל".

ספרי לי על רגע שיא מבחינתך.

"יש לי לקוח קשה יום שריסק את שתי הידיים שלו בתאונת עבודה. והועדה הרפואית מדרג ראשון של המוסד לביטוח לאומי קבעה לו רק 5 אחוזי נכות קבועה ורק על יד אחת. החלטתי לערער, במהלך הוועדה מדרג שני ביקשתי שהבדיקה של הלקוח תתבצע לידי, וכך הצלחתי להפריך את כל הטענות של הוועדה מדרג ראשון.. בתום הוועדה מדרג שני היצלחתי להפוך את הקערה על פיה , והוועדה קבעה לו 33 אחוזי נכות צמיתה, ומאז הוא מקבל קיצבה חודשית.

מן הסתם גם רואים בתחום הזה עד כמה חשוב לעשות ביטוחים.

"כמובן שאני ממליצה מאוד לעשות ביטוחים. לנסוע ברכב כמובן רק עם ביטוח חובה. מעסיקים רצוי שיעשו ביטוח של חבות מעבידים- כל המעסיקים בסופו של דבר מתרשלים ברמה זו או אחרת ואם יש עובד שנפצע ומחליט לתבוע את המעסיק שלו על רשלנות, אם אין למעסיק ביטוח חבות מעבידים אז הוא בבעיה קשה, ויצטרך לממן מכיסו את התביעה. רצוי שגם וועדי בית יעשו ביטוח לנזקי צד שלישי לבניין. לא מזמן ייצגתי, מנקה של חדר מדרגות שהחליקה ביציאה מחדר האשפה על רמפה חלקה שהייתה שם וריסקה את הרגל. לבניין לבניין היה ביטוח של ועד הבית והיא קיבלה פיצוי מחברת הביטוח. אם לבניין לא היה ביטוח, כל אחד מהדיירים היה צריך לשלם מכיסו, ונזקי גוף עלולים להגיע למאות אלפים".

את מספיקה לפתח גם תחביבים מחוץ למשרד?

"האמת שאני כל כולי בעשייה של המשרד. אני הולכת למכון כושר ועושה ספורט, אבל גם בזמן ההליכות שאני עושה אני שומעת הרצאות שקשורות למקצוע".

איזו עצה יש לך למי שרוצה ללמוד משפטים?

"יש לי עצה אחת עיקרית- שכל אחד ילמד רק מה שהוא אוהב. אם אתה לא אוהב- זה נראה ככה. לעשות רק מה שהבטן מרגישה ומנחה- ככה אני משתדלת להתנהל בחיים".

anat4law@gmail.com
נגישות