עו"ד סיוון כהן

עו"ד סיוון כהן

"אני מנהלת את מלחמת דוד בגוליית"

עו"ד סיוון כהן

"אני מנהלת את מלחמת דוד בגוליית"

lawyersivan@gmail.com

אם תזכרי אותי סיוון: היכרות עם הפליליסטית המוכשרת שנאבקת ללא פשרות למען לקוחותיה

שילוב מנצח של ליטיגציה משפטית ברמה הגבוהה ביותר, תוך ירידה עד לפרטים הקטנים בכל תיק וחיפוש אחר כרסומים בחומרי החקירה. עם משרד בוטיק שבבעלותה וניסיון עשיר בניהול תיקים מורכבים במיוחד, העתיד של עו"ד סיוון כהן לפניה

קבלו את המתכון הבא. המרכיבים: לימודים ללא הרף, שקדנות, חריצות, התמדה, נאמנות, יושרה יחד עם ערמות של אומץ. התוצר: עו"ד סיוון כהן, עורכת דין פלילית מוכשרת המתמודדת השכם והערב עם תיקים מורכבים במיוחד, ומי שזוכה לשבחים ללא הרף מצד קולגות, שופטים ולקוחות כאחד המזהים בה כאחת מהפליליסטיות המוכשרות בישראל.

בראיון מיוחד עבור אוביטר אנו זוכים להכיר את סיוון, בעלת משרד עצמאי משגשג בבני-ברק המתמחה בפלילים, המשפט המנהלי ודיני תעבורה מזה למעלה מעשור.

"אני עוסקת בעיקר בדין הפלילי על רבדיו השונים", מציינת כהן (36, נשואה+3, תושבת פתח תקווה), בוגרת תואר ראשון ושני בהצטיינות במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן (כולל התמקצעות בענישה השוואתית בינלאומית מאוניברסיטת מונש באיטליה).

עו"ד סיוון כהן
עו"ד סיוון כהן

"החל מתיקי פשיעה קלה, כמו צרכני סמים קלים ועד לעבירות פשיעה חמורות במיוחד, לרבות עבירות מין, הריגה ורצח. יחד עם זאת, אני מתמחה גם בעבירות צווארון לבן, שוחד, מרמה, הפרות אמונים ועוד".

כהן, המשמשת גם כחברה בפורום הפלילי ובפורום דיני תעבורה בלשכת עורכי הדין בישראל, החלה את דרכה המשפטית כסטודנטית צעירה לפני כ-15 שנים במשרדו של עו"ד אבי חימי, לימים יו"ר לשכת עורכי הדין. עם תום ההתמחות השתלבה במשרדו של עו"ד חימי כעורכת דין מן המניין, ואף זכתה לקחת חלק מרכזי בתיקים מתוקשרים במיוחד, ביניהם של ארגוני פשע מוכרים.

כיום במסגרת המשרד העצמאי המצליח אותו היא מנהלת, זוכה כהן להשמיע קול עבור אזרחים אשר נקלעו למצוקה ברמה הפלילית, אותם היא מצליחה להוביל לתוצאות טובות במיוחד שמסייעות להם לצאת ממקומות חשוכים אל עבר עתיד טוב יותר.

סיוון, איזה סוג של עורכת דין את?

"אני מקצוענית ויסודית מאוד מטבעי. זה אומר שכאשר אני מקבלת תיק חקירה, אני מיד יודעת לרדת לפרטים ולדקויות שמשנות את התמונה עבור הלקוח ולמעשה פוגמות במארג הראייתי שבתיק. במילים אחרות, אני יודעת למצוא כרסומים בחומרי החקירה שיכולים לשנות את התוצאה בצורה קיצונית עבור הלקוח. מעבר לכך, אני מטפלת בכל תיק כאילו היה מדובר במאבק אישי שלי ולא רק של הלקוח. צריך להבין שאני פוגשת את האנשים בנקודות השפל הכי חלשות בחיים שלהם, כשהם ניצבים בסיטואציה בה מדינת ישראל בתור הריבון הגדול שאוחז במלוא התקציבים והאמצעים מגישה כנגדם כתב אישום. בכל יום ביומו אני נלחמת את מלחמת החלשים בגדולים, אני קוראת לזה 'מלחמת דוד בגוליית"'.

תסבירי.

"אני נאבקת באופן שוטף למען מיצוי זכויות חשודים ונאשמים במסגרת ההליך הפלילי. זה משהו שטבוע בי ואני משתדלת לשים עליו דגש כל תיק או הליך משפטי שאני חלק ממנו. עם כל הצניעות, אני רואה בעצמי כמשפטנית מעולה ואסרטיבית שמסוגלת לקחת את תורת המשפט ולנהל אותה בצורה לוחמנית עבור הלקוח, כשהיא נכונה עבורו, ובמקביל מתנהלת תחת מגבלות החוק".

ספרי על תיק מיוחד בו טיפלת שגם נחקק בזיכרונך.

"ניהלתי תיק עבור לקוח שהיה מצוי בהליכי גירושין, כשלמעשה הגרושה שלו במטרה להשיג רווח כלכלי במסגרת ההליך, הגישה יחד עם בן זוגה החדש תלונות שקריות לטענת הלקוח שלי, כנגדו במשטרה. במסגרת התלונות שלה, היא סיפרה כי הוא לכאורה איים שידקור אותה בסכין ויניח מטען חבלה מתחת לרכב שלה. טענות קשות מאוד. במסגרת תיק זה הלקוח שפנה אליי עמד בפני סכנת מאסר ממשית וממושכת. ניהלנו את התיק במשך מספר שנים בבית משפט השלום בתל אביב, כאשר פרטים קטנים וכרסומים שונים שגילינו בהודעות המתלוננת ובמהלך העדות שלה יחד עם בן זוגה בבית המשפט, גרמו לתיק להתמוטט. בסופו של תהליך ארוך, בית משפט השלום זיכה את הלקוח שלי ממרבית האישומים והטיל עליו עונש מאסר בתנאי. לא השלמנו עם גזר הדין והגשנו ערעור לביהמ"ש המחוזי, שם בהרכב של 3 שופטים הוחלט לזכות אותו מכל אשמה.

"תיק מעניין נוסף שטיפלתי בו אך לאחרונה, עסק בבחור חרדי, נהג הסעות במקצועו, בן למעלה מ-50. הוא נחשד במשטרה בביצוע מעבירות מין קשות ומעשי סדום בילדה עם פיגור שכלי שהסיע במסגרת עבודתו. עם סיום בחינת חומרי החקירה בתיק וצפייה בסרטונים הגעתי לשימוע בפרקליטות. עברנו על כל חומר הראיות בתיק, שהתבררו כלא מוצקות בעליל. כך בעצם, תיק שהחל כשהלקוח עצור בבית הכלא, עם אופציה לעונש של מאסר ממושך, הסתיים בסגירה של התיק. במידה והלקוח שלי היה מורשע עם כתב אישום, הוא היה צפוי לקבל גזר דין של שנות מאסר ממושכות. לשמחתי, הצלחנו לסיים את התיק הזה על הצד הטוב ביותר.

"בסופו של יום, המטרה הסופית מבחינתי היא להפגין את כישוריי כסנגורית בכל תיק ולשים לב לפרטים הקטנים, שכן דרכם ניתן לעיתים לחלץ נאשמים ממצבים קשים מאוד. בכל תיק אני מטפלת תוך אמונה מלאה בחזקת החפות של לקוחותיי – הרי לא כל אדם שמוגש כנגדו כתב אישום, זה ישר אומר שהוא באמת ביצע את דבר העבירה. כאן נכנס התפקיד של סנגור מקצועי להאמין בחזקת החפות, להקשיב ללקוח, להתוות לו קו הגנה מתאים, לעשות עבודה יסודית ולשים לב לפרטים הקטנים ביותר".

יש לך טיפ לסטודנטים הצעירים למשפטים שחולמים ביום מן הימים להגיע למעמדך?

"פשוט שילכו עם התשוקה. אני החלטתי ללכת עם הלב, שכן עבורי הליטיגציה ותחום המשפט הינם התחום הפלילי. עבורי עצם היכולת לשמש כקול ושופר עבור אנשים הנמצאים במקומות הנחותים ביותר, ולהציג את טענותיהם בבית המשפט, זוהי שליחות אדירה. בנוסף, העצה שלי עבורם היא להיות יסודיים, שקדניים ויצרתיים לאורך כל הדרך".

אם לא היית עורכת דין, מה היית… ?

"אם לא הייתי עורכת דין, סביר להניח שהייתי משתלבת בעולם הרפואה כנוירו-כירורגית. מוח האדם תמיד עניין אותי".

היכן את רואה את עצמך בעתיד?

"השאיפה היא להשלים דוקטורט במשפטים ולהמשיך להתפתח כמשרד בוטיק מוביל בתחום המשפט הפלילי בישראל. כאשר אני מציבה לעצמי מטרות, אני דואגת להגשים אותן, כך שאין לי ספק שהעתיד צופן עבורי גדולות ונצורות".

לאתר של עו"ד סיוון כהן

lawyersivan@gmail.com
נגישות