מיכאל כרמל

עו"ד מיכאל כרמל

"סנגור בכל רמ''ח איבריי"

עו"ד מיכאל כרמל

"סנגור בכל רמ''ח איבריי"

carmi1970@yahoo.com

"המשפט הפלילי – מלא באקשן ואדרנלין" – עו"ד מיכאל כרמל מאוהב במקצוע

הוא סנגור, פליליסט ותיק ובעל משרד עצמאי מזה תריסר שנים, מתמחה בעבירות מכל קצוות הקשת הפלילית והצבאית וגם השחקן משה איבגי נמנה על לקוחותיו. ניסיונו וכישוריו סייעו ללקוחות רבים להימנע עד היום מכניסה אל מאחורי סורג ובריח והיד עוד נטויה. ראיון

 

 

לאחרונה חגג עו”ד מיכאל כרמל יום הולדת 50, זמן מצוין על מנת לערוך אתנחתא ולהתרפק על הישגיו של אחד מעורכי הדין המוערכים בישראל בתחום הפלילי והצבאי, המנהל ביד רמה משרד עצמאי משלו מזה תריסר שנים, המתמחה העיקר בעבירות מין ובייצוג צעירים שנתפסו לראשונה בעבירות סמים.

בראיון מיוחד עבור אוביטר אנו חוזרים אחורה בזמן אל ראשית הקריירה המשפטית של כרמל, שכפי שתספיקו להבין בשורות שלפניכם, זכה להתנסות אצל האוטריטות המובילות בתחום. “התמחיתי בבית המשפט המחוזי אצל סגן הנשיא, מיכה לינדנשטראוס ז”ל, שלימים גם שימש כמבקר המדינה”, הוא משחזר במבט לאחור. “באותם ימים הוא עסק בתיקי הפשע הכי חמורים במדינה, כמו רצח לוכד הנחשים ותיקים מפורסמים אחרים שזיעזעו את המדינה. בתקופה זו הכרתי גם את עו”ד משה גלעד, אצלו עבדתי במשך כעשור בין היתר כמנהל משרד, עד שהוא מונה לשופט בבית המשפט המחוזי. עסקנו שם בתיקים מורכבים ומרתקים במיוחד, כמו האונס ביערות הכרמל, רצח רכז הביטחון במנרה. לאחר מכן פתחתי משרד עצמאי בחיפה, תיקים בולטים שטיפלתי בהן היה הירי בראש עיריית עכו שמעון לנקרי, פרשיות מין חמורות שהסתיימו בזיכוי והרשימה עוד ארוכה”.

מיכאל, איזה סוג של עורך דין אתה?

“אני סניגור פלילי במלוא רמ”ח איבריי. לוחם בבתי משפט, ליטיגטור שחי מחקירה נגדית האחת לשנייה. אני חסיד גדול של תחום המשפט הפלילי ומרגיש שם בבית. העובדה שכל הזמן אתה מתמודד עם טענות עובדתיות חדשות, אירועים משתנים יחד עם חיים של בני אדם שנמצאים בידיים שלך, אלו דיני נפשות שמאפשרים לי פשוטו כמשמעו, להציל חיי אדם.

"המשפט הפלילי הוא ההפך הגמור מעבודה משרדית משעממת. זהו תחום מלא באקשן ואדרנלין בלתי פוסק. ההוכחה הכי גדולה עבורי היא שאני מצליח לסייע ברמה המשפטית היא אנשים שלא נכנסים בסוף ההליך אל מאחורי סורג ובריח או תיקים שנסגרים ללא כתבי אישום. כל אלו לא מתרחשים בעלמא, אלא בזכות שעות על גבי שעות של ייעוץ נכון ועבודה קשה שיש בה בכדי להציל חיים”.

"ייעוץ טוב ונכון מציל חיים. מונע כתבי אישום ומביא לכך שמי שקיבל ייעוץ לרוב לא מוצא את עצמו כנאשם בבית משפט לעומת מי שבוחר ללכת לבד למשטרה ללא ייעוץ מה שמעצים את הסיכוי שיגיע לבית משפט".

תאר תיק מוצלח שהצליח להשפיע עליך לאורך הקריירה המשפטית.

“יש לי שני תיקים בולטים. אחד הוא תיק רצח שהתחלתי לטפל בו כשכיר אצל עו”ד משה גלעד. מדובר באדם שנידון למאסר עולם. בתיק הזה הצלחנו להמיר את העונש ל-17 שנות מאסר בפועל, בלבד במקום מאסר עולם. דרך התיק הזה למדתי רבות על כל עולם הפסיכיאטריה המשפטית, לרבות דיני ראיות, הגשת ראיות חדשות בערעור, החזרת תיק לבית משפט מחוזי לבחינה מחדש ועוד. היה זה תיק עם תהפוכות מדהימות – מתיק רצח סגור לתיק של ענישה מופחתת מהראשונים בישראל. מדובר היה בהישג משפטי מדהים. טיפלנו יחד גם בתיק רצח כפול על כבוד המשפחה עם עשרות חשודים ו-6 נאשמים. זה ללא ספק היה אחד התיקים המאתגרים והקשים בחיי. בסופו של דבר, 3 מתוך 6 הנאשמים זוכו לחלוטין.

"השפיעו עליי לאורך השנים גם הרבה תיקי סמים של ילדים, נערים וחיילים שהסתבכו עם החוק לראשונה. הצלחתי לסגור עבור רבים מהם את התיק מחוסר אשמה ובכך 'סידרתי' את עתידם. כל ילד כזה שעבר דרכי אני זוכר לנצח. זה המקום לציין שאני מייצג את משה איבגי בתיק שהמדינה הפכה לצערי לתיק דגל במאבק בהטרדה מינית. תיק שנולד בצורה עקומה מתוך רצון להוכיח שמהפכת מי טו הגיעה גם לישראל. בתיק זה התמודדנו עם כל הכוחות האפשריים בעבירות המין שרצו להכניס את הלקוח שלי לכלא. לשמחתי טענותינו ברובן התקבלו והוא זוכה מרוב האישומים שיוחסו לו מצויים בערעור, ומקווים כי הצדק יהיה בקרבנו”.

מערכת המשפט בארץ – לאן מועדות פניה?

“כמי שהופיע בבית המשפט העליון בפני שופטים מוערכים כמו ברק, חשין, שמגר ואחרים, צר לי מאוד לומר זאת, אבל התחושה היא שדור הנפילים לא יחזור יותר. אומנם הפרוצדורה הפלילית קיבלה משקל שלממש בהחלטות של בית המשפט העליון בשנים האחרונות. אולם חסר לי האומץ והיכולת לקבל החלטות שאינן פופולאריות בעיקר בתחום עבירות המין. סך הכל אני מאמין גדול במערכת המשפט הישראלית, שכן יש לנו שופטים מקצועיים ומעולים שמבינים במשפט פלילי, עיקר הבעיה לצערי נובע ממעוברות יתר של הציבור והתקשרות בעבירות מין. באופן שגורם לכך ששופטים מפחדים לזכות ולקבוע ממצאים לרעת מתלוננות מפחד ציבורי".

מה לא יודעים עליך?

“אני אוהב לצלול, לאכול בשר, וכשאין קורונה גם לטייל בעולם בכל הזדמנות שיש. כאמור, בשנה האחרונה זה לא ממש קרה, אבל נקווה שעם בואו של החיסון נכונו לנו ימים טובים יותר”.

תן איזה טיפ לסטודנטים למשפטים שחולמים להיכנס לנעליך ביום מן ימים כעורכי דין מן המניין.

“אומר להם כך – בחרתם במקצוע הכי מעניין שיש. המשיכו להשקיע בלימודים האקדמיים. מאחל לכם המון בהצלחה בדרככם”.

מה נאחל לך?

“שאדע לעמוד בכל האתגרים שהשנה הקרובה עתידה להציב בפניי, בתקווה גם למשפט חוזר ללקוח שהורשע על לא עוול בכפו, וכן עבור לקוחות נוספים שאני מייצג בשוטף”.

carmi1970@yahoo.com
נגישות