עו"ד לירן כפיר

עו"ד לירן כפיר

"אם אתה עושה משהו בחיים - תעשה אותו בענק"

עו"ד לירן כפיר

"אם אתה עושה משהו בחיים - תעשה אותו בענק"

Liran@krlawfirm.co.il

עו"ד לירן כפיר: קצין, עורך דין וג'נטלמן

הוא רק בן 35, אבל כבר עומד בראש פירמת עורכי הדין KR היוקרתית כמייסד ובעלים.. היכרות עם עו"ד לירן כפיר שמצהיר גם על היעד הבא מבחינתו : "בוחנים אפשרות להתרחב בזירה המשפטית גם בחו"ל בעיקר בתחום הבלוקצ'יין שמתחיל לנסוק בחדות"

 

הכירו את עו"ד לירן כפיר, קצין, עורך דין, ג'נטלמן ואיש עסקים ממולח. אחד מהשמות העולים בעולם המשפט בישראל ומי שנמנה בין מייסדיה של פירמת עורכי הדין המובילה KR שמשרדיה הראשיים ממוקמים בקניון שבעת הכוכבים בעיר ראשון-לציון והיא הוכרזה זה מכבר כפירמה הגדולה באזור המרכז והשפלה. בראיון מיוחד עבור אוביטר אנו שמחים לגולל בפניכם את השתלשלות הקריירה המקצועית המרשימה של עו"ד כפיר, בן 35 בלבד, אך מי שמאחוריו ניסיון יוצא דופן, לרבות תפקידים ציבוריים אשר הקנו לו מעמד רם בזירה המשפטית והעסקית כאחד.

הוא נולד וגדל בחולון, במשך 5 שנים שירת כקצין לוחם ביחידה מובחרת במג"ב (השתחרר בדרגת פקד) וממשיך גם בימים אלו לשרת כקצין מבצעים במיל'. הוא בעל תואר שני במשפטים עם התמחות ייחודית במשפט מסחרי מטעם אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת ברקלי ארה"ב. את תקופת ההתמחות העביר כמשפטן בבית המשפט לענייני משפחה בראשון-לציון וצבר שם ידע רב בכל הקשור בדיני המשפחה והמעמד האישי. מזה כ-8 שנים הוא משמש כעורך דין ובעל משרד עצמאי, מצליח ומוכר אותו פתח ביחד עם אשתו עו"ד ענת אדר כפיר, אותה הכיר במסגרת לימודי המשפטים.

השנה האחרונה היוותה נקודת מפנה מקצועית עבורו, במהלכה ייסד את פירמת KR-פירמת עורכי דין יוקרתית המונה 8 מחלקות שונות, עשרות עורכי דין ועובדי מנהלה, הפירמה עוסקת בקשת רחבה של תחומי המשפט השונים; הוצל"פ וחדלות פירעון, דיני עבודה, דיני משפחה ומעמד אישי, נדל"ן עסקי ומסחרי, משפט אזרחי על כל רבדיו, נזיקין וביטוח, מיזוגים ורכישות, משפט מסחרי.

עו"ד לירן כפיר
עו"ד לירן כפיר

ואם זה לא מספיק, עו"ד כפיר מציג גם ניסיון עשיר במספר תפקידי מפתח שסייעו לעצב את זהותו כאיש מקצוע איכותי וכעורך דין צמרת בעל איכויות יוצאות דופן. בין התפקידים הבולטים בהם כיהן: יו"ר אגודת הסטודנטים, יו"ר להב (לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל) בשפלה, יו"ר ועדת עורכי דין צעירים בלשכת עורכי הדין – מחוז ת"א וכמנכ"ל החברה הכלכלית של לשכת עורכי הדין.

עו"ד לירן כפיר ידוע כליטיגטור מוביל ואף זכה לכינוי "השריף" בקרב חבריו למקצוע בשל ההברקות המשפטיות שלו תוך כדי הטיעון, עו"ד כפיר, בעל ניסיון רב בטיפול בתיקים מורכבים וטיפול במקרים רגישים תוך שהוא מראה בקיאות בידע משפטי וחשיבה מחוץ לקופסא.
עו"ד כפיר ייצג בתיקים מתוקשרים ותויג כעילוי משפטי ומשב רוח רענן בעולם המשפט הישראלי, כשעיקר תחומי עיסוק הפירמה בבעלותו הינם הרבדים הרגישים והחשובים ביותר הקיימים כיום במדינת ישראל.

הוא בעל רקע אקדמי עשיר, נושא בידיו מספר תארים אקדמאיים לרבות במנהל עסקים, והכשרות משפטיות מגוונות ביניהן הסמכה מטעם האפוטרופוס הכללי לערוך ייפוי כח מתמשך, אשר העשירו את הרזומה והידע המשפטי הנרחב שרכש ובהם משתמש בצורה מעוררת השראה עד לקבלת תוצאות משפטיות מרשימות עבור לקוחות הפירמה.

בין שלל תפקידיו והחברות אותן מנהל, עו"ד כפיר מוצא גם את זמן להרצות במוסדות אקדמיים ומעביר קורסים סמסטריאליים בדיני נגישות מיצוי זכויות אנשים בעלי מוגבלויות ובתחומים נוספים לפרחי המשפט הצעירים ולדור הבא של עורכי הדין.

לירן, מהו הערך המוסף שלך כעורך דין?

"אני חושב שמה שמייחד אותי כעורך דין הוא היחס האישי עם הלקוח שמאוד חשוב לי ברמה האישית. ללקוחות הפירמה יש את מספר הנייד האישי שלי, לקוחות הפירמה לא חייבים לעבור קודם דרך עורכי הדין הנמצאים תחת ניהולי או דרך המזכירות בכדי להגיע אליי. אני מאד מאמין בקשר ישיר, נגיש ורציף שהוא גם הבסיס למתן שירות איכותי, במיוחד כשמדובר בדיני נפשות. היחס האישי משתלב יד ביד עם עבודה תחת סטנדרטים מחמירים ויסודיות ללא רבב, אנחנו מנהלים כאן בפירמת עורכי הדין KR מאות תיקים משפטיים וכל תיק מתנהל כאילו והיה התיק היחיד תחת ניהולנו, בעקשנות חסרת פשרות ושילוב מופתי של סיעור מוחות עם מיטב עורכי הדין והמשפטנים בפירמת עורכי הדיןKR , כאשר מטרת העל היא להגיע להישגים משפטיים אופטימליים ומיטביים עבור לקוחותינו, אליהם עורך דין יחיד ככל הנראה לא היה מצליח להגיע לבדו".

מה לא יודעים על הפירמה שלכם?

"הייתי רוצה שיידעו שאצלנו מטפלים אך ורק בתיקים שאנחנו מאמינים בהם. לעולם לא נשלה לקוחות וניקח תחת טיפולנו תיק משפטי שאנחנו לא מאמינים בצדקתו ובסיפור שעומד מאחוריו. אני חושב שבשל עובדה זו אנו מציגים אחוזי הצלחה יוצאי דופן בתיקים, כשלפירמה לקוחות מכל הסקטורים במשק הישראלי. אני מברך על כך שהלקוחות שלנו יודעים להעריך שירות מקצועי מהו ובוחרים לשוב ולהפקיד בידנו את ענייניהם המשפטיים הרגישים להם ביותר, גם לאחר שההליכים שלשמם הגיעו תחילה כבר הגיעו לקיצם'.

אתה פעיל מאוד במאבק העצמאים במסגרת ארגון להב. שתף את הקוראים.

"התחלתי את תפקידי כיושב ראש בלשכת ארגוני העצמאים בישראל בעיר מגוריי לוד, להב, הינו הארגון היציג של מגזר העובדים העצמאים ושל העסקים הקטנים והבינוניים בישראל, אנו פועלים מול רשויות המדינה, להגנה על זכויות העצמאים והעסקים הקטנים והבינוניים בתחום הכלכלי, וכן פועלים לטיפוח תדמיתם של העצמאים.

"התפקיד הזה מאפשר לי לתרום לקהילה ולהשתמש בכישוריי כעו"ד לטובת כך, וכן חידד אצלי את הבנת החשיבות והצורך של עסקים בליווי משפטי שוטף והנגשת המידע עבור עסקים קטנים ובינוניים ובעליהם, אשר לא תמיד מודעים לזכויות המגיעות להם על פי דין וכן להקלות או הטבות וכו' המגיעות להם במסגרת הזכויות הבסיסיות אותם הם יכולים לדרוש מהרשות המקומית וממוסדות המדינה השונים, המטרה שלנו בארגון היא לסייע לכל אותם בעלי עסקים, וללוות אותם משפטית ואסטרטגית. בעקבות רוח התקופה, ובשל התגברות התפשטות הנגיף וכן הרחבת המגבלות על תנועה והתקהלות, היינו עדים להשפעה השלילית על כל תחומי החיים אשר כללו אתגרים משפחתיים, כלכליים ועסקיים אדירים, אשר הלכו והתרבו מיום ליום והשפיעו רבות על בעלי העסקים. גם בתנאים הקשים שאפפו את התקופה דאגנו להנגשת השירותים המשפטיים שלנו גם מרחוק ודאגנו לאותם בעלי עסקים להקלות מס, ארנונה, ביטול דמי שכירות וכיוצ"ב".

איזה טיפ יש לך לתת לעורכי הדין הצעירים שנמצאים בתחילת דרכם?

"שוק עריכת הדין מוצף כיום, אבל באותה נשימה אומר שעורך דין חדור מטרה ומוטיבציה ויסודי, אשר מאמין בעצמו וביכולותיו יכול להקים עסק משגשג. צריך לשאוף ללמוד ולרכוש ידע כל הזמן, להעשיר את הידע המשפטי ולא להישאר במקום לעולם, להגיע להשתלמויות, לגשת לקורסים פרקטיים וללמוד מהשטח. על אף שהשוק מוצף אני מאמין שאם אתה טוב אתה תצליח להתבלט, יכולת ההתמדה והדבקות במטרה הינם החשובים ביותר לעורך דין צעיר בתחילת דרכו. חשוב להתמקצע בנישה אחת שמעניינת את עורך הדין המתחיל וללמוד את התחום בצורה הטובה ביותר.

"בנוסף הייתי ממליץ לעורך הדין המתחיל לקחת חלק בתפקידים ציבוריים ופוליטיים, גם אם הם התנדבותיים תחילה, כך ניתן להרחיב את מעגל הקשרים ולהיחשף לעולמות תוכן שונים שיסייעו לעורך הדין המתחיל לעצב את זהותו ואת המשך דרכו המקצועית. אסור לשכוח שמקצוע עריכת הדין הינו מקצוע חופשי, כך שאם למדתם כל כך הרבה שנים, נסו לחשוב מחוץ לקופסה ולמנף את הפעילות המשפטית גם לתחומים אחרים, הרשו לעצמכם 'לעוף' על החלומות שלכם ואל תתנו לשום דבר לעצור אתכם".

מהו המוטו שלך בחיים?

"'אם אתה עושה משהו בחיים תעשה אותו בענק', אני משתדל ליישם את המשפט הזה בכל יום ובכל תחום בחיי. זו גם הסיבה שהחלטתי להשקיע משאבים רבים בהקמת פירמת עורכי דין חדשה בישראל".

איפה נפגוש אותך בעוד 10 שנים?

"מקווה שעדיין מנהל ביד רמה את פירמת עורכי הדין KR ושומר בקנאות על מקומה בצמרת המשפט הישראלית, כבר היום אנחנו מתכננים את פני העתיד ואני יכול לגלות שאנחנו עומדים כפסע לפני פתיחת סניפים בפריסה ארצית בערים באר שבע, חיפה וירושלים. בנוסף אנו יוצרים שיתופי פעולה בינלאומיים שיאפשרו למשקיעים ישראלים וזרים ליצור ולפתח תחומים חדשים לרבות תחומי אנרגיה ירוקה, בלוקצ'יין היי-טק ותחומים נוספים… אנו לא מפסיקים לפתח ולהתפתח…".

 

Liran@krlawfirm.co.il
נגישות