עו"ד ליזה דמרי

עו"ד ליזה דמרי בן-שחר

"לא עורכת דין קונבנציונאלית"

עו"ד ליזה דמרי בן-שחר

"לא עורכת דין קונבנציונאלית"

dbslaw007@gmail.com

"השאיפה – כשישמעו את השם ליזה דמרי בן-שחר – כולם ירעדו"

עם משרד עצמאי שפועל למעלה מעשור צברה ליזה דמרי מוניטין כאחת מעוה"ד המובילות בישראל בתחום דיני העבודה. בראיון מיוחד היא מספרת על העיקרון שמנחה אותה: "לוקחת כל תיק ללב ומסתכלת ללקוחות בגובה העיניים"

אני לא עורכת דין קונבנציונאלית", מכריזה עו"ד ליזה דמרי בן-שחר, כבר בפתח הראיון איתה. "אצלי אין יומרות או התנשאות מכל סוג שהיא. אף אחד לא נכנס אליי למשרד וקורא לי עורכת הדין ליזה. המוטו שלי הוא להתנהל מול כל אחד מהלקוחות תוך מתן כבוד. אני מסתכלת אליהם בגובה העיניים ונותנת לכל אחד את היחס המיטבי. לא משנה אם מדובר בלקוח של מיליון שקל או עשרת אלפים שקל, עבורי ההתייחסות היא זהה לחלוטין".

כזו היא עו"ד דמרי בן-שחר, בת 47, נשואה + 3, המתגוררת בקריית מוצקין. את הקריירה המשפטית שלה החלה במכללה למנהל שם סיימה תואר ראשון במשפטים ב-2004. את תקופת ההתמחות העבירה בחיק המשפט הפלילי במסגרת פרקליטות מחוז הצפון בנצרת עילית (נוף הגליל כיום).

"בזמנו", היא מספרת, "המאמנת האישית שלי הייתה מי שמכהנת כיום כפרקליטת המחוז, עו"ד אילנה ירושלמי. קיבלתי שם את בית הספר הכי טוב שיכול להיות עבור מתמחה. מהתחלה ידעתי שאני שסנגורית פלילית לא אוכל להיות מכיוון שאצטרך לוותר על העקרונות של הגנת החוק שקיבלתי שם, לכן עברתי לתחום אותו אני הכי אוהבת – דיני עבודה".

לאחר מספר שנים בהן עבדה כשכירה במשרד אזרחי בחיפה, בו ניהלה את מחלקת דיני עבודה וחדלות פירעון, יצאה ב-2009 דמרי בן-שחר לעצמאות. "זה היה בדיוק בסוף חופשת הלידה של הבן השני שלי", היא נזכרת. "באותה תקופה כבר עבדתי כיועצת משפטית של התאחדות האיכרים בתל-אביב והרגשתי מספיק בשלה להתקדם אל עבר הצעד הבא".

עו"ד ליזה דמרי
עו"ד ליזה דמרי בן-שחר

המשרד שהקימה בחיפה (כולל שלוחה בתל-אביב) צבר בעשור האחרון מוניטין רב בתחום דיני העבודה, חדלון פירעון ולשון הרע במרשתת, לרבות לקוחות מגוונים אותם מצליחה עו"ד דמרי בן-שחר להוביל להצלחות כבירות, בין אם בבתי המשפט ובין אם באמצעות הסכמי פשרה נפרדים.

"יש לי תיק בו טיפלתי לא מזמן שממחיש עד כמה ניהול מאבק נכון עם הוכחות חותכות הוא מהותי ברמה המשפטית", אומרת דמרי בן-שחר ומתארת בפירוט סיפור מרשים במסגרתו הצליחה למנוע את פיטוריה של עובדת מבוגרת. "מדובר על אישה שהגיעה אליי על מנת שאייצג אותה בשימוע לפני פיטורין במקום עבודתה. לכאורה הפיטורין נבעו מעצם היותה עובדת לא איכותית. בפועל, היא הציגה לי כבר בפגישה הראשונה בינינו ראיות ברורות שהוכיחו כי מדובר ברדיפה אישית מצד המנהל שלה. הגענו לשימוע ושם התעמתי עם המנהל הישיר שלה, כשאני מנהלת את השיחה בצורה של ניהול הוכחות.

"כאשר עורך הדין של החברה שהעסיקה את האישה הבין כי קיימות סתירות מהותיות במניעי הפיטורין שלה, זה הסתיים עם תוצאה שונה לחלוטין – היא קיבלה הודעה מוקדמת על סיום העסקתה בהסכמה, של 4 חודשים בתשלום עם "מצנח" של 3 חודשי משכורת נוספים, מכתב המלצה חם, אירוע פרישה ומימון שכר הטרחה עבורי. המסקנה היא אחת – כאשר מנהלים מאבק נכון, אין דרך אחרת מאשר לנצח. אני תמיד אומרת ללקוחות שלי – תגיעו מוכנים, שכן כאשר יש לכם תשובות – סיכוי גדול מאוד שניתן יהיה להחזיר את הגלגל לאחור".

מהם תחומי העיסוק שלך במשרד בשוטף?

"אני עוסקת בעיקר בדיני עבודה. זהו עולם ומלואו שכולל בתוכו המון סוגיות משפטיות, החל מהפרת זכויות סוציאליות, שמירה על מעסיקים בחוזי עבודה, בעולם האקדמיה ובעולם ההיי-טק, שבכל אחד מהם יש מורכבויות אחרות. תחום נוסף בו אני מקדישה לא מעט עבודה בשנים האחרונות אלו הטרדות מיניות במקום העבודה, המתבצעות על ידי ממונים או מעסיקים. נשים כיום מבינות שיש להן מקום ובמה לבקש פיצוי על העוול שנגרם להן. אני נמצאת שם במטרה לוודא שזה יקרה.

"גם בתחום חדלות פירעון המשרד פעיל מאוד. לצערי, במצב הנוכחי כל אחד כמעט מכיר מישהו שנמצא במצב הזה. זה תחום שגדל ומתרחב משנה לשנה, יחד עם לשון הרע במרשתת שהיא פועל יוצא של דיני עבודה. בעולם המקוון של היום, מדי שנה גדלה כמות עברייני המקלדת. גם שם אני מנסה לתרום ללקוחותיי מבחינה משפטית על מנת להוביל למימוש מלא של זכויותיהם".

איזה סוג של עורכת דין את?

"אני מגדירה את עצמי כאדם אמיתי שפועל מהלב. כשמדובר בלקוחות שלי, אני דואגת להציב בפניהם מראה ואומרת להם את כל האמת בפנים – לא משנה אם מדובר במנכ"ל תאגיד או עובד זוטר. אני לעולם לא מתנשאת ואין לי חיץ בלשון, לטוב ולרע. קרה לי לא פעם ששאלו אותי שופטים בבתי הדין והמשפט האם אני קרובת משפחה של הצד אותו אני מייצגת, לאור העובדה שאני לוקחת ללב כל תיק. אני נמצאת שם בשבילם ודואגת לספק לכל אחד ואחת מהם 'בית' משפטי שיגן עליהם. מצד שני, קו אדום מבחינתי הוא לקוחות שמשקרים. למעשה, לעולם לא אקח תיק בו מדובר בלקוח שאינני מאמינה לו. זה פשוט לא יעבוד".

ספרי על עוד תיק מוצלח שיצא לך לנהל?

"זהו תיק על עובדת מרקע דתי מוסלמי שהגיעה אליי במטרה להגיש תלונה כנגד הטרדה מינית מצד הממונה עליה במקום העבודה. היא הציגה בפניי התכתבויות שזעזעו אותי. בהתחלה עורך הדין של המעסיק כלל לא רצה להטריח את עצמו להגיע למשרד שלי על מנת שנתנהל משפטית, אבל בסופו של דבר לאחר שהצגנו בפניו ראיות חותכות, הגיע יחד עם הבעלים של בית העסק. זה התחיל בכך 'שאין לכן כלום ביד', והסתיים בפיצוי בסך 260 אלף שקלים נטו ללקוחה שלי, מבלי להגיע כלל לבית הדין".

ממרום ניסיונך, תני איזה טיפ לסטודנטים הצעירים למשפטים.

"קודם כל שיבינו שמה שרואים על הנייר הוא לא מה בהכרח שקורה בפועל. העולם הזה הוא אכזר וצריך לגדל בו עור של פיל. הכי חשוב הוא להיות נאמן לעצמך, ובחיים לא לאבד את הדרך".

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?

"בשאיפה להפוך לפירמת דיני העבודה הגדולה בצפון, אם לא בארץ. כשמישהו אומר כיום את השם שלי באזור הצפון כולם כבר מכירים. השאיפה שלי היא כשישמעו את השם שלי בכל הארץ – כולם ירעדו ויבינו שמדובר בעורכת דין לוחמת שנאבקת למען צדקת דרכם של לקוחותיה".

dbslaw007@gmail.com
נגישות