עו"ד כרמית שחיבר

עו"ד כרמית שחיבר

"אני לא אוהבת שיש לי תקרת זכוכית מעל הראש"

עו"ד כרמית שחיבר

"אני לא אוהבת שיש לי תקרת זכוכית מעל הראש"

karmit.law@gmail.com

יורדת לפרטים הקטנים: עו״ד כרמית שחיבר יודעת בדיוק מה הלקוחות שלה צריכים

היא רק בת 35 ומאחוריה רזומה מרשים: מנהלת ובעלת משרד עורכי דין, אחת ממייסדי פורום ״פסגת ארגוני הנדל״ן בישראל״ ומשמשת כיושבת ראש התחדשות עירונית בלשכת עורכי הדין. שאלנו את עו"ד שחיבר בדיוק איך היא עושה את זה

 

 

עו"ד כרמית שחיבר התחילה את דרכה כמתווכת נדל"ן ומשם הדרך למשפטים הייתה מהירה. כיום היא מנהלת ובעלת משרד עורכי דין, אחת ממייסדי פורום ״פסגת ארגוני הנדל״ן בישראל״ (ארגון גג שמאגד מעל ל-34 ארגונים בתחום הנדל״ן), והעתיד עוד לפניה. היא רק בת 35, יודעת מאין באה ולאן היא הולכת ובעיקר מה צריך כדי לנפץ את תקרת הזכוכית שמעליה.

למה בחרת דווקא בתחום הנדל״ן?

״זה תחום אין סופי ומאוד מאתגר״ מספרת כרמית בלהט ניכר. ״בתחום הזה עוסקים אך ורק באנרגיות חיוביות, של בנייה, צמיחה והתחדשות״. היא מוסיפה – ״לא עוסקים במלחמות ובכעסים של הלקוחות, כמו בתחומים משפטיים אחרים. כדרך קבע יש אצלי אנרגיות מאוד חיוביות ואווירה שמחה לאורך כל הדרך עד לחתימת ההסכם ומסירת החזקה בפועל של הדירה״. את הדרך בתחום התחילה כרמית לפני 15 שנים. את חמשת השנים הראשונות כמתווכת נדל"ן ולאחר מכן עשר שנים כעורכת דין בתחום הנדל״ן.

מה הערכים המרכזיים המובילים אותך בתור עורכת דין?

״אמינות, יושרה, מקצועיות, חריצות, נחישות וזה שהכל אפשרי. אין משהו שהוא לא אפשרי ואין פסגה שלא ניתן להשיג״.

עו"ד כרמית שחיבר
עו"ד כרמית שחיבר

אם לא היית עורכת דין, מה היית לדעתך?

״מאוד רציתי להיות רופאה מנתחת. בסופו של דבר מה שמשך אותי לעריכת דין זה שאני אדם אוהב צדק. תמיד נלחמתי למען השגת מטרות, והיה לי מאוד חשוב לסייע לאוכלוסיות מוחלשות ואנשים קשיי יום לקבל את מה שהם זכאים לו״ היא מספרת. ״מאז שהייתי ילדה קטנה נלחמתי על זה, אני לא אוהבת לראות חוסר צדק״ נזכרת כרמית.

ויצא לך להרגיש שאת עושה את זה בתור עורכת דין?

״בוודאי, הייתה למשל אישה שייצגתי שעמדה בפני פינוי מביתה, נלחמתי מול גופים מאוד גדולים כדי למנוע את זה, ולבסוף היא גם נותרה בביתה וגם נמחקו כל חובותיה״.

איך בחרת להקים משרד עורכי דין?

״האמת שזה היה עבורי משהו שקרה באופן מאוד טבעי. הייתי עורכת דין שכירה במשרד בן יעקב שוימר, דולב ואחרי טרום התמחות, התמחות ושנה כעו"ד פשוט יצאתי לעצמאות. אני לא אוהבת שיש לי תקרת זכוכית מעל הראש על אף שעבדתי במשרד מדהים ומפרגן. אני אוהבת לפרוץ כל תקרת זכוכית שאני נמצאת תחתיה״.

האם זה מה שמוביל אותך גם בתיקים שאת מנהלת?

״בוודאי. אני יכולה לספר לך מקרה שקרה לי אתמול, יש לקוחה שאנחנו מתנהלים איתה על רכישה של בניין בשלמותו, גיליתי שניסו להוליך אותה שולל. זה היה ממש לפני חתימה שהייתה צפויה להיחתם היום וגיליתי שחלק מהדירה התחתונה בבניין התגלתה כמחסן – משהו שלא נאמר על ידי המוכרים בשום שלב. ובזכות כל הבדיקות המקדימות שביצעתי הצלחתי לגלות את זה ולמנוע ממנה להיכנס לעסקה כושלת״.

את מרגישה אסירות תודה מצד הלקוחות? זה נותן לך איזשהו סיפוק?

״מאוד, הלקוחות שלי מאוד מעריכים אותי הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית. אני זמינה וקשובה להם ואני עושה כל מה שאני יכולה כדי להגן עליהם בצורה הכי יסודית שיש. ובגלל הניסיון הרב שיש לי בתחום וגם בעסקאות מורכבות אני באמת מצליחה לעשות את זה בצורה הכי טובה שיכולה להיות. בגלל שעסקתי בתיווך בעברי יש לי את הסתכלות וייעוץ שהם מעבר לייעוץ המשפטי. הלקוחות שלי ממליצים עליי למשפחות ולחברים שלהם, העבודה שלי היא מפה לאוזן. וזה גם מה שנותן לי את היתרון על פני עורכי דין אחרים. השילוב של ידע שהוא מעבר לידע המשפטי, יסודיות, נחישות וזה מאוד עוזר.

יש לך טיפ למי שרואה את עצמו כעורך דין לעתיד בענייני נדל״ן?

״בהחלט. תחום הנדל"ן הוא תחום מאוד מורכב, לכן אני מציעה לעורכי דין בראשית דרכם או לחילופין עורכי דין מתחומים שונים להיות זהירים, להתייעץ עם עורכי דין וותיקים ומנוסים מהם בתחום ולא לעשות טעויות כי רוב תביעות הרשלנות מצויות דווקא בתחום הנדל״ן. רק עו"ד נדל"ן מיומן יוכל ללוות את לקוחותיו ברכישה היקרה ביותר בחייו בדרך הבטוחה ביותר".

karmit.law@gmail.com
נגישות