עו"ד חיים מזור

עו"ד חיים מזור

"מפת דרכים ליציאה מהמשבר"

עו"ד חיים מזור

"מפת דרכים ליציאה מהמשבר"

office@mkadv.co.il

מוביל את הלקוח לעתיד כלכלי חדש – עו״ד חיים מזור מכיר את הלקוחות מקרוב

אל תחום חדלות הפירעון הגיע עו"ד חיים מזור מהעולם העסקי ומתפקידי ניהול, הוא רואה את עצמו כמי שנכנס מתחת לאלונקה של החייבים כדי להוביל אותם לדרך חדשה ואל "האור שבקצה המנהרה". ראיון עם פותר הבעיות של פושטי הרגל

 

אל תחומי חדלות פירעון, הסדרת חובות, שיקוף חייבים, הצהרת הון ופשיטת רגל הגיע עו״ד חיים מזור לפני חמש שנים. לפני כן היה מנכ״ל וסמנכ״ל בחברות שונות, לכן אפשר להגיד שאת הנושא הוא מכיר גם מצד הלקוח. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת עליו

למה דווקא התחום הזה?

״הגעתי לעבוד בתחום הזה מעולמות הניהול״, מספר חיים, ״הייתי מנהל, מנכ״ל וסמנכ״ל בכל מיני חברות. הגעתי לתחום הזה מתוך העולם העסקי כיוון שבעולם העסקי נתקלתי פעמים רבות במקרים בהם חברות נקלעו לקשיים. התפקיד שלי היה למצוא את הדרך להבריא אותן, או לחילופין – לדעת לקבל את ההחלטה כיצד לסיים את הדרך ולהמשיך הלאה. היום אנחנו עושים את זה עבור חברות שמגיעות אלינו. לפעמים הן חושבות שהן צריכות להתפרק ואין להן סיכוי, אנחנו מוצאים דרכים להבריא אותן. במקרה שאנחנו נוכחים לדעת שהחברה סיימה את תפקידה, אנחנו מביאים אותה לתהליך שקוראים לו 'פירוק', ודואגים למחוק חובות שהם לא חובות ברי פירעון (שהם לא חובות שצריך לשלם)״.

מה הערכים המרכזיים שמובילים אותך כעורך דין?

״החזון שלנו הוא עתיד כלכלי חדש. זאת אומרת אנחנו ממש נכנסים עם כתף מתחת לאלונקה, ונושאים יחד איתו את המשא הכבד שהוא משא החובות, ומוליכים אותו לאור שבקצה המנהרה״.

עו"ד חיים מזור
עו"ד חיים מזור

איזה סוג של עורך דין אתה?

״אני עורך דין שיודע להסתכל על הדברים מנקודת מבטו של הלקוח אבל גם יודע להסתכל על הלקוח או על המקרה מנקודת מבטו של הצד השני או בית המשפט, ובדרך זו להחליט מה הדרך העדיפה לפתרון הבעיה הספציפית הזו. חשוב להגיד שלבד מהניסיון הניהולי והמשפטי הרב יש לי תואר ראשון ושני במשפטים ותואר בכלכלה ובמנהל עסקים, אני חבר בוועדת המיסים של לשכת עורכי הדין. כל הכישורים האלה מאפשרים לי לבחון את הבעיה לא רק מהצד המשפטי – הפתרון שאנחנו נותנים, הוא פתרון יצירתי וכוללני, הפתרון רואה את הלקוח גם מהפן הכלכלי, גם מהפן המשפטי, וגם מהפן העסקי. יש לנו הבטחה, ההבטחה שלנו היא שאנחנו נעניק ללקוח מפת דרכים מפורטת כדי לצאת מהמצב שהוא נקלע אליו, ולצעוד לעתיד כלכלי חדש, של שגשוג ועשייה״.

יש קווים אדומים במסגרת המשפטית שלא תחצה?

״אלו לא בדיוק קווים אדומים אבל כשהלקוח מגיע למשרדינו, הוא צריך להגיע מחויב לפתרון הבעיה. אחד התנאים שאני בודק לפני שאנחנו מקבלים לקוח, הוא עומק המחויבות של הלקוח לתהליך. כמה הוא מוכן לקחת על עצמו כדי להתגייס לצאת מהמקום הזה״.

יש לך טיפ למי שחולם להיות עורך דין בתחום הזה?

״הטיפ שלי הוא לראות את הדברים ולנתח אותם מנקודת המבט של הלקוח ולאחר מכן, להתנתק מהתמונה הזאת ולראות את הדברים מנקודת מבטו של בית המשפט, אחרי שיש את שתי התמונות האלו, לשבת וליצור תמונה אחת כוללת שדרכה אפשר לתת ללקוח את הכיוון הנכון והטוב בדרך לפתרון הבעיה״.

office@mkadv.co.il
נגישות