עו"ד דרור דיין

עו"ד דרור דיין

"אין אצלי דבר כזה תיק חסר סיכוי"

עו"ד דרור דיין

"אין אצלי דבר כזה תיק חסר סיכוי"

dror@ddayan-law.co.il

עו"ד דרור דיין מגשים את הייעוד שלו

עוד בטרם מלאו לו 40 מבסס דרור דיין את מעמדו כאחד מעוה"ד הבולטים בישראל בתחום דיני משפחה ובעל מספר הצלחות שאי אפשר להתעלם מהן. מהו סוד ההצלחה שלו? "עבודה אינטנסיבית וקשר בינאישי הדוק עם הלקוחות". ראיון

 

עו"ד דרור דיין הוא ללא ספק סיפור סינדרלה קלאסי, כזה שמוכיח כי על אף נקודת פתיחה נמוכה יותר לעומת אחרים, הרי שעם התמדה, נחישות ועבודה קשה ניתן לגשר על פערים ולכבוש פסגות חדשות.

על מנת לתהות על קנקנו, נחזור תחילה אחורה בזמן לילדותו של דרור אשר הייתה מלאה במהמורות ואתגרים, לרבות תהליך אימוץ מאוחר שעבר על ידי משפחה מאמצת. דרור מעיד כי לא נתן לעצמו הנחות והתקדם עקב בצד אגודל בכל פרק בחייו.

הוא רס"ן במילואים ובעל עבר עשיר בסדיר ובקבע של כ-11 שנים, במהלכם שירת במגוון תפקידי פיקוד והדרכה כקצין בחיל האוויר. כבר למחרת שחרורו מצה'ל' החל דרור התמחות בדיני המשפחה, כשהוא נחוש ומכוון מטרה לסלול את דרכו כעורך דין מקצועי המתמחה בתחום.

מדוע בחרת דווקא במסלול משפטי זה?

"כבר בגיל 6 הופעתי לראשונה מול שופט. אני זוכר את הרגע הזה בו אני יושב במשרדו של השופט שלא על בגדי משפט. כנראה שכבר אז בתת מודע שלי הבנתי שזהו תחום שמעניין אותי. לימים הבנתי שזהו הייעוד שלי והמקום בו אוכל לבטא את עצמי בצורה הטובה ביותר, בדגש על דיני משפחה ותיקי גירושין בהם יש לי ערך מוסף, לאור העבר שלי כמובן".

ב-2012 סיים את תקופת ההתמחות והקים משרד בוטיק עצמאי משלו העוסק בדיני משפחה. כמו כן חבר דרור בפורום הישראלי למנהיגות. בעברו גם שימש כחבר הנהלה בעמותת "האומץ לאמץ" המסייעת להורים מאמצים וילדים מאומצים. בכובע אחר, הוא מוסמך כמגשר מטעם הארגון העולמי לגירושים ושיתוף פעולה (IACP) וכן מוסמך גישור משפחתי מטעם לשכת עורכין הדין בישראל.

ספר על תיק מיוחד בו עסקת.

"ייצגתי לא מזמן בתיק של אדם שנפרד מבת זוגו, ממנה נולדו לו שני ילדים משותפים. הוא רצה להיות "ג'נטלמן' ושילם לה 4,400 שקלים כמחווה של רצון טוב בתור עזרה ראשונית, טרם החלו התהליכים המשפטיים ביניהם. מה שקרה בפועל היה שהתשלום הזה היווה בסיס בבית המשפט לקביעת סכום דמי המזונות הזמניים בסכום זה. הלקוח שכר את שירותיי ויחד התחלנו לעבוד על התיק. במשך שנתיים עברנו מלחמות עולם משפטיות, אבל בפסק הדין הסופי נקבע כי הוא לא יצטרך לשלם כלל מזונות. זה תיק שמעיד כל כולו על סבלנות של לקוח, כמו גם על אמונה בדרכי המקצועית, גם אם לעיתים היה נראה שדברים מתנהלים לא כפי שציפה. חשוב להבין שמדובר בתהליך ארוך ומתיש. אני שמח שהוא האמין בדרכי והחליט ללכת איתי עד הסוף".

אתה עוסק כעורך דין לדיני משפחה, אבל בתעודת הזהות אתה רשום עדיין כרווק. זה לא נראה לך אבסורד?

"אני לא חושב שיש קשר בין השניים. לאור תהליך האימוץ שעברתי מגיל קטן, חוויתי על בשרי דברים שאחרים יתקשו להבין במידה ולא עברו חיים שכאלו. לפעמים נקודת המבט של הילדים בתוך ההליך מהווה פתח לפתרון הסכסוך בתהליכי גירושין. זה נכון שאני רווק, אבל אני מאוד מאמין בזוגיות. מאמין שבת הזוג הנכונה תגיע בקרוב ותשתלב במציאות העמוסה של חיי".

מה העצה שלך עבור מי שחולם להיות עורך דין?

"אני מאוד מקווה שאם החלטתם לשבת בשנה א' והבנתם שזהו חלום חייכם, חשוב שתבינו כי על מנת להגשים את החלום תיאלצו לעבוד קשה ולהקריב לא מעט. לא מזמן הרחיבו את ההתמחות לשנה וחצי. חשוב לי להגיד להם להאמין בעצמם, גם כשהדברים לא מסתדרים בדיוק כמו שצריך. אצלי אין דבר כזה תיק חסר סיכוי. אני אהפוך את העולם בשביל לשרת את הלקוח שלי על הצד הטוב ביותר ותמיד יש מקום למי שמאמין בהליכת מלאה של המסע ללא קיצורי דרך".

האם יש תיק שנחקק בזיכרונך ועיצב במידת מה את הקריירה המשפטית שלך?

"יצא לי לעסוק לאורך הקריירה שלי בתיקים מרתקים בקשת רחבה של תחומים, אבל אין ספק שאחד מהמקרים הקשים ביותר שיצא לי לטפל בהם היה במסגרת תיק גירושין מפורסם ואבסורדי שזכה לכותרות גדולות בתקשורת. מדובר באדם שלא היה שבע רצון מהסכם הגירושין שלו עם אשתו לשעבר ודקר אותה על לא עוול בכפה 47 פעמים, תקיפה שגרמה לה לחבלה חמורה ביותר. בהסכם הגירושין שנחתם טרם התקיפה, נקבע כי אותו אדם יהיה זכאי לפנסיה עם הגעתה של האישה לגיל פרישה. בשיא חוצפתו אותו אדם ניצל את הסעיף הזה בהסכם ודרש להפריש לו אחוז מסוים מהפנסיה. מבחינה חוזית אכן מדובר במסמך קביל מבחינה משפטית, אבל כמי שנדרש לטפל בתיק הזה ראיתי לנכון לעשות צדק עבור אותה לקוחה שסבלה מנחת זרועו של אותו אדם. הבת שלהם שהייתה עדה לתקיפה המחרידה גם חלתה בסרטן ונפטרה מספר שנים לאחר המקרה. אותו אדם ערער והגיע עד לבית המשפט המחוזי והפסיד שם. שמח שיכולתי לנצל את כישוריי על מנת לסייע לאותה אישה ולעשות עמה צדק".

מה ה'אני מאמין' שלך?

"מלחמות בתוך המשפחה לא מועילות ולא פותרות שום דבר בסכסוך ולפעמים גם מחמירות אותו. אף על פי כן, לעיתים מסוימות ללא מאבק משפטי 'עד הסוף' לא ניתן להשיג התוצאה הרצויה".

dror@ddayan-law.co.il
נגישות