עו"ד דניאל קליין

עו"ד דניאל קליין

"מי שחושב שיש קיצורי דרך - טועה"

עו"ד דניאל קליין

"מי שחושב שיש קיצורי דרך - טועה"

dklein.lawfirm@gmail.com

בדרך ללגליזציה עוצרים אצל עו"ד דניאל קליין

עורך הדין הצעיר והנמרץ בראיון מיוחד על היציאה לדרך עצמאית דווקא בתקופת הקורונה, תיקים מתוקשרים בהם עסק בתחום טוהר המידות והלבנת הון ועד למאבק הבלתי מתפשר אותו הוא מנהל למען מטופלי הקנאביס הרפואי

 

מכירים את הקלישאה שאומרת כי "העולם שייך לצעירים"? בין אם אתם מסכימים איתה או לא, אנחנו בטוחים כי לא תוכלו להישאר אדישים נוכח ראיון עם אחד מהשמות העולים במשפט הישראלי, המתמחה בעבירות צווארון לבן וכן בתחום הקנאביס הרפואי שהולך וצובר תאוצה בצעדי ענק.

אז זה הזמן להכיר את עו"ד דניאל קליין, רק בן 31, אך מי שמאחוריו כבר רזומה מרשים למדי כעורך דין פעלתן ונמרץ שמצליח לעמוד בגאון גם מול השועלים הוותיקים ביותר וכן בתיקים מורכבים הדורשים מיומנות משפטית גבוהה.

קליין, בוגר תואר ראשון במשפטים וממשל עם התמחות בביטחון לאומי וטרור מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, הוסמך בינואר 2019, כאשר את תקופת ההתמחות בילה בפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) תחת עו"ד יונתן תדמור, המשמש כיום כפרקליט המחוז. "התקופה שם לימדה אותי המון", אומר קליין. "עסקתי שם בתיקים מאוד מתוקשרים, לרבות תיקי החקירה של דוד ביטן, גל הירש, בני שטיינמץ, חברת 'שיכון ובינוי", כמו גם תיקים אחרים שקשורים לטוהר מידות, הלבנות הון ועבירות מס".

עו"ד דניאל קליין

בפברואר השנה, רגע לפני פרוץ משבר הקורונה, פתח קליין משרד יחד עם שני קולגות נוספים, אלא שלאחר חשיבה מחודשת נותר כבעליו הבלעדי של המשרד, אותו החליט לפתוח חרף האתגרים. "נותרתי עם ההתלבטות האם להמשיך לבד או לחפש את עצמי שוב כשכיר. למרות הכל, המשכתי להאמין בעצמי ובחרתי לצאת לדרך עצמאית".

תאר את תחומי העיסוק שלך במשרד.

"המשרד מתעסק בעיקר בעבירות צווארון לבן כפי שתיארתי. אני מספק בנוסף ייעוץ וליווי משפטי לפני חקירה, מנסח בקשות כופר כחלק מההליך הפלילי וכמובן מנהל את התיקים, לרבות הליכי הוכחות באופן מקיף".

איך נראה יום בחייך?

"היום שלי מתחלק בדרך כלל בין פגישות עם לקוחות לדיונים בבתי המשפט, יחד עם הרבה מאוד עבודת הכנה שכוללת למידה סיזיפית, כתיבת כתבי טענות, הכנה לדיוני הוכחות, חקירות ועוד. סדר היום מאוד לא צפוי, שכן אם אני מקבל הודעה בחצות שהלקוח שלי עצור, אני נוסע מיד לתת לו ייעוץ. קצב העבודה מאוד דינמי, שכן אני אוהב שדברים אינם צפויים. עבודה של עורך דין איך שלא נסובב זאת כוללת ישיבה ממושכת מול מסך ובמשרד. כך שמבחינתי, אני אוהב את האופציה שיש לי לצאת "מאזור הנוחות".

איזה סוג של עורך דין אתה?

"עורך דין קפדן שמתעמק בפרטים הכי קטנים. בתיקי עבירות צווארון לבן, מדובר על ארגזים של חומרי חקירה, כך שעורך דין איכותי חייב להכיר את כל החומרים בתיק, עד הרמה המזערית ביותר. בדרך כלל ההבדל בתיקים הללו מצוי בפרטים הקטנים, כמו לדוגמא צו חיפוש שהוצא בניגוד לדין או חומרים אחרים שהתביעה פספסה.

"מכיוון שאני עוסק במשפט פלילי ודיני נפשות, אימצתי כלל שאותו למדתי בעברי כמנהל מוצר בחברת הייטק, ולפיו מה שהכי חשוב הוא שקיפות מול מול הלקוח והכוונתו אל עבר היעד הרצוי. חשוב כבר בשיחת ההיכרות לשים את הדברים על השולחן. כאשר לקוחות באים ושואלים אותי מה הסיכוי שלהם בתיק, אני אומר תמיד שאני לא מתמטיקאי, אלא משפטן שיודע להעריך את סיכויי ההצלחה שלי על סמך חומר הראיות שמונח בפניי. חשובה לי מאוד גם הזמינות. גם אם לקוח מתקשר ב-2 בלילה או ב-6 בבוקר הוא יקבל תמיד מענה מיידי, יחד עם מקצועיות על כל רבדיה".

כיצד הגעת לעסוק בתחום הקנאביס הרפואי?

"לדאבוני נחשפתי לתחום בנסיבות משפחתיות פחות משמחות. זה הוביל אותי ללמוד את התחום הזה לאורך ולרוחב, עוד כסטודנט באקדמיה, שם ביצעתי מספר מחקרים על זכויות קנייניות בעולם הקנאביס, ואף בחנתי את השפעת הלגליזציה על הכנסות חלק מהמדינות בארה"ב שאישרו את ההליך. אני מגדיר את עצמי כמי שמכיר את האקו-סיסטם הזה מאוד לעומק. במקביל, אני גם מבין את הצד המסחרי-משפטי של התחום, כמו גם את הבעיות הטמונות בו נוכח העובדה שהתחום טרם הוסדר בחקיקה פדרלית בארה"ב. בעברי גם ייצגתי גם קבוצה גדולה של מטופלים כנגד המדינה בגין נזקי הרפורמה שנעשתה בישראל".

כיצד מתבטאת הפעילות המשפטית שלך בתחום הקנאביס הלכה למעשה?

"עוד לפני היותי עורך דין ועד היום, אני זוכה לסייע לעשרות מטופלי קנאביס לצורך קבלת רישיון או הגדלת המינון הקבוע עבורם, על סמך המלצות גורמים רפואיים. יש לי לקוחות עבורם אני מוציא גם רישיונות גידול או עיסוק בתחום, לרבות ניהול הליכי בוררות מול רשויות או אגודות שיתופיות חקלאיות שמתנגדות למהלך. בנוסף, מכין בדיקת כדאיות להשקעות בתחום הקנאביס בארץ ובעולם, כמו גם חיבור של יזמים למשקיעים פרטיים או קרנות שעוסקות בתחום".

ספר משהו שלא יודעים עליך.

."חלק ניכר מהזמן הפנוי שלי אני מקדיש לטובת אחת האהבות הגדולות שלי שהיא המוסיקה. אני מנגן הרבה על גיטרה, פסנתר, כלי הקשה ואפילו מפוחית יחד עם בת הזוג שלי. יש לנו אפילו הרכב משותף. זה כמובן עוזר להפיג את הלחץ והעומס של היום-יום, ושם גם באות לי כל ההברקות. גם אם אני טעון מאיזה תיק אחרי יום עבודה ארוך, מרגע שאני מתחיל לנגן בגיטרה, אני מצליח להתנתק ולברוח לעולם אחר. עבורי זהו סוג של דו שיח בין עולם המשפט לעולם הרוחני והתרבותי. יש בכך המון באלאנס שמאפשר לי למצוא את האיזון בין שני העולמות הללו".

לא מזמן נמנית בין הסטודנטים לספסל לימודי המשפטים. מה יש לך להגיד לדור הבא של עורכי הדין בישראל?

"אומר זאת כך. תואר במשפטים אפשר לעשות בקלות, אבל הדרך להכיר את החומר ולהפוך את עצמך לעורך דין איכותי, דורשת לקרוא את חומרי הקריאה שמספקים לכם במסגרת חומר הלימוד על בוריים. מי שחושב שיש קיצורי דרך, טועה ובגדול. אני מציע לכל אחד לסמוך על האינסטינקט שלו ולבנות את הטיעון המשפטי בהתאם להשקפת העולם האישית בה הוא מאמין, ולא להסתמך על חברים אחרים לספסל ללימודים, בני משפחה או קרובים אחרים שחושבים שהם יודעים יותר טוב מהם. פשוט תסמכו על עצמכם, תעבדו קשה והדרך להצלחה תהיה סלולה בפניכם".

10 שנים קדימה. איפה נראה אותך?

"אני מניח שארחיב את תחומי הפעילות שלי במסגרת המשרד. הייתי מאוד שמח לתת יותר מקום ודגש לעבודה שלי בעולמות הקנאביס, שכן אני סבור שהעולם צועד לכיוון הזה יחד עם ההשפעה החברתית יוצאת הדופן שלו בכל רובדי החיים. מאמין שאהיה בעלים של משרד גדול ומצליח ואזכה לסיפוק בכל יום מחדש".

dklein.lawfirm@gmail.com
נגישות