עו"ד גיא קנפו

עו"ד גיא קנפו

"יותר פרקטיקה ופחות תיאוריה"

עו"ד גיא קנפו

"יותר פרקטיקה ופחות תיאוריה"

gknafo112@gmail.com

שער הגיא: עו"ד גיא קנפו נלחם למענכם

הוא משמש כיועמ"ש של "השולמנים" ונאבק למען ההכרה בזכויותיהם של העצמאים דרך מסדרונות הכנסת. הוא לא שולל השתלבות במסגרת פוליטית על מנת "להשפיע מבפנים", עד אז הוא מסייע בשיקום כלכלי ובנדל"ן בפירמה המצליחה שבבעלותו. ראיון

 

על רקע מערכת הבחירות השלישית המתקרבת אלינו בצעדי ענק, יחד עם מבול המפלגות שמוקמות בימים אלו ממש ונלחמות על הקולות של כל אחד ואחת מאיתנו, ניכר כי המשבר הכלכלי יהווה את אחת הסיבות המרכזיות שיובילו בוחרים אל הקלפי בחודש מרץ הקרוב.

מי שחווה על בשרו את השלכות התקופה המאתגרת הוא לא אחר מאשר עו"ד גיא קנפו, רק בן 31, אך כבר בעליו של פירמת עורכי הדין המצליחה "מזור קנפו ושות"' יחד עם שותפו, עו"ד חיים מזור, המתמחה בשיקום כלכלי ונדל"ן. בד בבד, משמש כיועץ המשפטי של ארגון "אני שולמן" ונמנה בו גם כחבר הנהלה. במסגרת התפקיד הוולנטרי אותו מבצע עו"ד קנפו, הוא נוכח בהפגנות בשטח, נאבק עבור זכויות העצמאים ברמה המשפטית, מגיש הצעות לסדר יום בכנסת וכן יושב לעיתים בוועדות הכנסת השונות. '

'אני עושה זאת כבר למעלה מחצי שנה, מאז תחילת משבר הקורונה", הוא מספר. "אני חש סיפוק אדיר, נוכח העובדה שאני באמת מצליח לעזור לבעלי עסקים בתקופה ההזויה בה אנחנו נמצאים. אני עוזר להם בשמחה גדולה ולפעמים גם ללא עלות. עבורי זו שליחות אמיתית".

עו"ד גיא קנפו
עו"ד גיא קנפו

יוצא לך להיות בקשר ישיר עם פוליטיקאים?

"בוודאי. לא מזמן קיבלתי מייל חוזר מח"כ יפעת שאשא-ביטון, לאחר שהגשתי הצעה לסדר יום דחוף בנוגע לאגרות המשולמות בעת פתיחת הליכים לחדלות פירעון, אגרות אלה כיום בסכום בלתי הגיוני בעליל שנגבות מבעלי העסקים שקרסו כלכלית. האגרות עומדות כיום על סכום של 1600 ש"ח לאדם בשלב הראשוני, ללא אגרות והיטלים נוספים שעליו לשלם בהמשך, ו3200 למשפחה. לאחרונה הגשתי בקשה לדיון דחוף לכנס וועדה בנושא. חה"כ שאשא ביטון אמרה שהנושא הועבר לבחינת שר האוצר להתייחסותו וכי ועדת הקורונה בראשותה תתכנס בנושא בקרוב. מה שבטוח, אני כמובן אהיה שם על מנת להגן על אותם אנשים שנמצאים בעיצומו של אחד המשברים הגדולים בחייהם".

מה הכוונה במונח "שיקום כלכלי" בו המשרד שלך מתמחה?

"הכוונה כאן היא למעשה להוביל את האנשים שאיתרא מזלם – הסתבכו או נכנסו לחובות כלכליים למצב בו הם מסוגלים לנהל את חשבון הבנק שלהם בצורה טובה, לנהל תזרים ומאזן כספי חיובי ולהיות בבקרה על גרף ההוצאות. המשרד שלנו מספק בהיבט הזה פתרונות עבור בעיות כלכליות שונות, לרבות חובות והסדרי חוב. לפני שמגיעים להליך של חדלות פירעון, אנו מחפשים אחר פתרונות חלופיים טובים ויעילים יותר, כמו לדוגמא הסדרי נושים כוללנים או הסדרי חובות פרטניים, כמו גם גיוס מימון באמצעות הלוואות גישור המאגדות את כל החובות תחת קורת גג אחת. צוות המשרד יודע לספק את הפתרונות הללו באמצעות שיתוף פעולה נרחב מצד איגוד היועצים לכלכלת המשפחה, עימו אנו מקיימים שיתוף פעולה בלעדי ויועצי משכנתאות".

כיצד השפיעה תקופת הקורונה על הלקוחות שלך?

"מי שחטפו את עיקר המפולת והאגרוף בבטן לכל אורך החודשים האחרונים הם ציבור העצמאים ובעלי העסקים, שנמצאים במציאות לא פשוטה בימים אלו. זה המקום לציין שאני מלווה מספר רב של בעלי עסקים כחלק מפעילות התנדבותית. אני מסייע להם משפטית במטרה לצאת מהחובות, שכן בתור כלכלן במקצועי, אני גם מסוגל לספק להם כלים על מנת לבנות מאזן נכון, לדעת מהו סך החובות אליו נקלעו, לבחון את כושר ההשתכרות שלהם ובסופו של יום להצליח להוציא אותם מהבוץ אליו נכנסו".

איזה סוג של עורך דין אתה?

"אני עורך דין לא פראייר שיודע להתבטא ולהציג את הטיעונים המשפטיים בצורה ברורה. לוחם צדק אמיתי שיודע לעמוד על שלו. מצד שני, אני ער ורגיש למה שהלקוחות שלי עוברים. זה מגיע ממקום שזה מציק לי בבטן ופשוט לא נותן לי מנוח. אני בהחלט יודע להסתכל על דברים ממקום טוב ולקחת את הסוגייה המשפטית לכיוון של פתרון במטרה להוביל את לקוחותיי לתוצאה המיטבית מבחינתם".

תאר תיק מוצלח שנחרט בזיכרונך.

"מדובר בתיק שניהלתי עבור הוריי. בצעירותי הם חוו משבר כלכלי. בשלב מסויים בחייו אבי סבל מקשיים במסגרת העסק שלו. כתוצאה ממחסור בעבודה ועצירה של עבודות ההכנסה שלו ירדה פלאים והוא ירד מנכסיו. מכאן ההתדרדרות הייתה מהירה. הוא נכנס לסחרור של חובות ומכר את הבית שלנו. בעזרתי המקצועית הוא השתקם לאט לאט, תוך כדי ניהול נכון ומאבק משפטי מול נושים שהתנהל גם במישור הפסיכולוגי-רגשי. בנוסף, ליוויתי את הוריי במשא ומתן מול הנושים והבנקים על מנת להגיע להסדר חוב מקל ונמוך תוך קיצוץ ביתרות החוב בסכומים גבוהים. לשמחתי הרבה, הוריי השתקמו, רכשו בית חדש וכיום הם כלל ללא חובות. חיים את חייהם בשקט ובשלווה.

"למדתי המון מעצם הסיוע המשפטי לאבי, שכן לעיתים רבות אני מוצא את עצמי מצליח להרים את לקוחותיי ממצבים נפשיים קשים במיוחד. הם מגיעים שפופי קומה וכך לפתע, לאור ההליך המשפטי שמיטיב עימם – הם קמים, מחייכים, נושמים לרווחה והופכים בחזרה ליצרניים במשק".

איזה טיפ יש לך עבור סטודנטים צעירים למשפטים?

"חשוב שלא יהיו עסוקים בניירת, אלא יפגשו את האנשים ויסתכלו להם בעיניים. כך הם ילמדו בצורה הטובה ביותר. במילים אחרות, יותר פרקטיקה ופחות תיאוריה".

היכן נפגוש אותך בעוד 10 שנים?

"האמת, יש סיכוי שתראו אותי על דוכן הכנסת כפוליטיקאי. זה לא סוד שהשדה הפוליטי מאוד מעניין אותי. אני מבין שרק שם ניתן באמת להשפיע מבפנים על מה שקורה במדינה שלנו. חשוב לי להוביל שינוי אמיתי עבור קהילת עצמאים ובעלי העסקים במדינה. כיום זהו הסקטור שסופג את העומס המירבי והגיעה העת לעזור לו. דוכן הפלאפל הפשוט או הספר השכונתי סופגים את כל עומס הבירוקרטיה, יחד עם סכומים עצומים של ארנונה עסקית פי 15 מהארנונה למגורים, שגם גבוהה בהרבה מהמקובל בעולם. קשה להיות עצמאי בישראל, כך שהרצון הזה לחולל שינוי פשוט בוער בי. במקביל, אני מקווה שאדע לא לזנוח חלילה את הלקוחות, כך שהמשרד ימשיך לעבוד היטב תוך הכשרה של עורכי דין ועובדים שיהיו בעלי אותה השקפה כמוני. והכי חשוב, שנהיה בריאים ונדע לאזן בין הקריירה לחיים האישיים".

 

gknafo112@gmail.com
נגישות