עו"ד בנימין מלכא

עו"ד בנימין מלכא

"מי שטוב, עובד"

עו"ד בנימין מלכא

"מי שטוב, עובד"

binyamin@b-malka.com

אמת ואמונה: תורת המשפט על פי עו"ד בנימין מלכא

דפוסי עבודה המתבססים על חריצות ונאמנות מובילים את עו"ד מלכא להישגים כבירים בתחום המשפט הפלילי והצבאי לצד עיסוק בדיני משפחה וליטיגציה אזרחית. עם משרד עצמאי משגשג ותיקים מתוקשרים בהם הצליח להוביל את לקוחותיו לתוצאה המיטבית, נדמה כי הוא נמצא בדרך הנכונה

אם תשאלו את עו"ד בנימין מלכא מהו הדבר החשוב לו ביותר במסגרת הייצוג המשפטי בו הוא עוסק השכם וערב, הרי שהוא ישיב לכם במילה אחת – "נאמנות". ואכן, מדובר בעורך דין ממולח אשר כבר בגיל 39 צבר לעצמו מוניטין מרשים עם מגוון רחב של לקוחות, ועליהם הוא לא מהסס להגן תוך שימוש בכישורי ליטיגציה משפטיים ברמה הגבוהה ביותר, כולל נקיטת כל ההליכים הדרושים על מנת להוביל אותם לעבר חוף מבטחים בבית המשפט וגם מחוצה לו.

הוא עורך דין מוסמך משנת 2014. קצין צה״ל בדרגת סרן במיל' (גולני) ואב ל-2 ילדים. כבר בתקופת טרום ההתמחות פילס את מעמדו בזירה המשפטית במשרדו של עו"ד אבישי מלכא בתחום דיני המיסים, כאשר את ההתמחות ביצע במחלקת הליטיגציה במשרדו של עו"ד גדעון פישר, ואף זכה לעבוד תחת כבוד השופט, אליהו וינוגרד ז"ל. לאחר תקפה כשכיר, פתח לפני שנים אחדות משרד עצמאי המעסיק עורכי דין נוספים ואשר מתמחה בתחום הפלילי והצבאי וכן בדיני משפחה וליטיגציה אזרחית. ואם זה לא מספיק, הוא גם משמש כסגן בשתי ועדות במסגרת לשכת עורכי הדין: ועדת צבא וביטחון ו- ועדת לשון הרע.

עו"ד בנימין מלכא
עו"ד בנימין מלכא | צילום: איליה ברג

באילו תיקים יוצא לכם לטפל במסגרת העבודה השוטפת במשרד?

"התחום הראשי הוא כמובן הפלילי, כאשר הדגש הוא על עבודתי כסנגור. קרו מקרים, בודדים כמובן, בהם ייצגתי נפגעי עבירה. הייצוג אותו אני מעניק 'מתחיל' בתיקי 'פשיעת רחוב' ומסתיים בתיקי פשיעה בתחום המיסוי והכלכלה ועבירות צווארון לבן. למשרד יש התמחות במשפט הצבאי, בדגש על עבירות פליליות בזמן או במסגרת השירות הצבאי, לרבות עבירות סמים, אלימות, מין, נשק ועוד. המשרד טיפל עד היום במאות חיילים שעברו עבירות בדרגת חומרה שונות ואשר זכו לייצוג בבתי הדין הצבאיים וכן בבית הדין לערעורים.

"חברת עורכי הדין שלנו פועלת בשיתוף פעולה עם עורכי דין מובילים גם בתחום ייצוג בתחום המשפחה לרבות תחום הצוואות והירושות. תחום נוסף בו אנו בקיאים הוא לשון הרע. אנו מייצגים תובעים ונתבעים כאחד, כולל חברי כנסת ואנשי ציבור, ראשי רשויות, סלבריטאים ועוד״.

איזה סוג של עורך דין אתה?

"בעיקר חרוץ ושאפתן מאוד, אני לא רואה בעיניים. אני נאמן ללקוחות שלי בצורה אבסולוטית, תמיד שקוף מולם, ולוקח כל תיק ותיק בצורה אישית ישר ללב. אני משתדל להיות שם עבור הלקוחות שלי במלוא מובן המילה. אין אצלי הגדרה לשעות עבודה – זה 24/7, 364 ימים בשנה, חוץ מיום כיפור.״

"יש אצלי קו אדום אחד במסגרת העבודה והן עבירות של פגיעה בביטחון המדינה. אלו לקוחות שאין שום סיכוי שאייצג לעולם. ועדיין, אחרי שאמרתי את זה, אני סבור שכל אחד זכאי לייצוג. אני בהחלט מבין עורכי דין שמייצגים לקוחות גם בעבירות מסוג זה. אני גאה לחיות בדמוקרטיה שמאפשרת לכל אחד לקבל ייצוג וזכות להליך הוגן. אני חסיד גדול של חזקת החפות וחושב לצערי שבמרוצת השנים היא הולכת ונעלמת. לפעמים די בחשד או בכתב אישום על מנת להכריע ולגזור את דינו של אדם במדיה ובציבור השונים, עוד בטרם הוכחה אשמתו".

תאר תיק מוצלח בו טיפלת משפטית ושמשפיע עליך עד היום.

"התיק שנחקק בזיכרון התודעתי הציבורי וכמובן השפיע עליי רבות הוא תיק אלאור אזריה. הייתי לי הזכות הגדולה להיות חלק מהתיק הזה, כחלק מצוות ההגנה של אלאור. פסגה משפטית של ממש. לדעתי, עבור עורך דין זהו אירוע שהוא נקודת מפנה, פעם בקריירה, אם בכלל.

"כמו כן, יצא לי לעסוק בתיקים מפורסמים בהם טיפלתי. כך למשל, ייצגתי את הורי הקטינים שנפגעו על ידי הגננת כרמל מעודה, התיק בו אביבית בר זוהר ניצחה בתיק לשון הרע בתביעה אשר הוגשה נגד רמי ורד, ייצוג ״האמרגן המציץ״ אשר שוחרר באמצעותי ממעצר ועוד ועוד. אני רוצה לציין גם תיק שהסתיים ממש לאחרונה בו ביהמ"ש השלום בחיפה גזר 8 חודשי מאסר בפועל על לקוח שלי, בגין עבירות מיסוי וכלכלה. בערעור אשר הגשתי לביהמ"'ש המחוזי קיבלו שלושת שופטי ביהמ"ש המחוזי בחיפה, פה אחד, את מלוא טענותיי והורו על עונש של עבודות שירות במקום עונש המאסר בפועל שנגזר על הלקוח שלי. האירוע הזה מלמד במובן מסוים על האופי שלי, שכן, מבחינתי עד שהתיק לא נגמר זה לא נגמר. אם יש לי פתח ולו הקטן ביותר לנסות לשנות ולהפוך את התוצאה על פיה, אני אכנס בפתח הזה ללא חשש".

מה לא יודעים עליך?

"אני אדם מאמין וגאה בכך. בכל בוקר שאני קם ומתפלל, אני מבקש מבורא עולם שייתן לי את הכוח והיכולת להילחם עבור לקוחותיי ולהיות שליח טוב בעולם הזה. אני גם חולה אקסטרים, בעיקר בתחום המוטורי. מכור לצפייה במרוצי מכוניות פורמולה 1 וגם בשלן חובב. עבורי המטבח זו תרפיה, משקשוקה ועד דגים מרוקאיים. לפעמים כשאני רוצה לחשוב אני פשוט הולך למטבח, מפעיל את הכיריים והתנור, שם מוסיקה מזרחית ברקע וחושב, בעיקר חושב".

יש לך איזה טיפ לסטודנטים הצעירים למשפטים שחולמים להגיע למעמדך ביום מן הימים?

"אספר לכם סיפור. עד תחילת אוקטובר 2007 הייתי רשום בכל ללימודי ראיית חשבון. מספר שבועות טרם תחילת שנת הלימודים נפגשתי עם עו״ד אבישי מלכא ושוחחתי עמו על לימודים אקדמאים מה כדאי או לא כדאי. אני זוכר שדיברנו, בין היתר, על ריבוי עורכי הדין שמציפים את השוק. אבישי נתן לי אז טיפ אחד אותו אני לוקח אותו איתי עד היום ולשארית חיי המקצועיים: 'מי שטוב, עובד'. לכן, הטיפ הכי טוב שלי הוא לא לפחד מהשמועות על הצפת המקצוע ובעיקר להאמין בעצמכם. מי שמאמין ומגיע באמונה שלמה למקצוע הזה, אין לי ספק שיצליח".

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?

״שע״ה בחברת עורכי הדין שלי עם יותר עובדים. אני מאמין שאזכה להרחיב את תחומי העשייה והפעילות בהם. מעל הכל, אני בעיקר מאחל לעצמי להיות מאושר הן מהחיים האישיים והן מהחיים המקצועיים, שכן, בסופו של יום, דבר תלוי בדבר".

binyamin@b-malka.com
נגישות