עו"ד בועז קניג

עו"ד בועז קניג

"משתדל להשאיר בכל תיק את החותם האישי שלי'

עו"ד בועז קניג

"משתדל להשאיר בכל תיק את החותם האישי שלי'

BOAZ@KENIG-LAW.CO.IL

עו"ד בועז קניג: "גם אם מדובר ברוצח – הוא יזכה ממני לייצוג הטוב ביותר"

בועז קניג נחשב לשועל ותיק בתחום המשפט הפלילי ובעל משרד מוביל מזה למעלה משני עשורים המתמחה גם בעבירות צווארון לבן ודיני משפחה. בראיון מיוחד עבור אוביטר הוא לא מהסס למתוח ביקורת על מערכת המשפט הישראלית: "לא יכול להיות שאחוז הזיכויים בארץ כל כך מזערי"

אם הנכם חלק מסצנת המשפט הפלילי בישראל, אין סיכוי שאינכם מכירים את עו"ד בועז קניג, מפרקליטי הצמרת בישראל ובעל משרד עצמאי מזה למעלה משני עשורים המתמחה במשפט פלילי על סוגיו השונים, לצד עבירות צווארון לבן ודיני משפחה. מדובר במשפטן ממולח אשר התנסה באינספור תיקים מהקלים ועד המורכבים ביותר, לרבות תיקי רצח, אונס, עבירות סמים משמעותיות והיד עוד נטויה.

בראיון מיוחד עבור אוביטר מרשה לעצמו קניג לערוך אתנחתא קלה משגרת היום-יום הסיזיפית, כשהוא מאפשר לעצמו להתרפק על קריירה רצופה בהישגים ובאתגרים משפטיים.

"אני משתדל להשאיר בכל תיק את החותם האישי שלי", הוא מכריז כבר בפתח הראיון עימו. "לא יקרה לעולם מצב בו לא אהיה מעורה על בוריו בתיק שהמשרד מטפל בו, כולל הפרטים הקטנים ביותר. לא פעם אני מוצא את עצמי למשל מצלם חומרי ראיות בפרקליטות. אלו דברים שבחלק מהמשרדים מבצעים באמצעות שליחים, אבל אצלנו הערך של התמדה ועבודה קשה מתבטא גם בדברים המזעריים ביותר".

עו"ד בועז קניג
עו"ד בועז קניג

קניג בן ה-53 (נשוי+3, תושב תל-אביב) הוא כאמור בעליו של אחד ממשרדי עורכי הדין המצליחים בישראל מזה למעלה משני עשורים. לצד הדין הפלילי בו הוא שוחה מאז ראשית הקריירה שלו, עוסק המשרד הממוקם בתל אביב (כולל סניף נוסף בחיפה) גם בעבירות צווארון לבן ודיני משפחה שונים. צוות המשרד כולל לצידו של קניג עוד 2 עורכי דין בכירים, בשילוב מתמחים ויועצים נוספים.

בועז, ניכר שאתם נוגעים במגוון יוצא דופן של תחומים במסגרת המשרד.

"המשרד שלנו עוסק בהיבט המשפט הפלילי בבסיסו. זה אומר עבירות מכל קצוות הקשת העבריינית-פלילית, החל מתיקי סמים בשימוש עצמי ועבירות קלות, ועד לתיקים קשים הכוללים אלימות, פשע ורצח. בד בבד, אנחנו מתעסקים בעבירות צווארון לבן, שלרוב כוללות תיקי שוחד מורכבים וכן עבירות הקשורות לנושאי תפקידים בכירים. תחום עיסוק נוסף הוא דיני משפחה על שלל הסוגים. אנחנו עוסקים בתיקי גירושין, סכסוכים משפחתיים, דיני ירושות ועוד".

מהו הערך המרכזי שאתה כעורך דין לעולם לא תסכים לוותר עליו?

"הערך היחידי שמנחה אותנו במשרד הוא טובת הלקוח תחת מסגרות החוק. לעולם לא נבצע חלילה עבירה במסגרת הייצוג המשפטי, אך נעשה הכל כולל הכל על מנת שהתוצאה הסופית עבורו תהיה המיטבית ביותר. גם אם מדובר למשל בתיק של רוצח, ועל אף העובדה שתחושת הבטן שלי עשויה להיות שהוא אשם, הוא עדיין יזכה ממני לייצוג הטוב ביותר תחת המגבלות, תוך מטרה להוביל אותו לזיכוי או לגזר דין המינימלי ביותר. מאידך, קו אדום עבורי הוא ייצוג של מחבלים או הורים ו/או בגירים שפגעו בפעוטות".

אתה לא מעט שנים מהווה חלק משמעותי בזירה המשפטית. איזו מגמה אתה מזהה במערכת המשפט שלנו?

"אגיד זאת כך. השופטים צריכים להבין כי מערכת המשפט בישראל קובעת שהיכן שקיים ספק, חייבים לזכות את הנאשם. אם זה מה שהיה עומד לנגד עיניהם לאורך כל הדרך, אני משער שאחוז הזיכויים בארץ בדיני הפלילים וכן בתחומים נוספים היה משתנה לכיוון הנכון. לא יכול להיות שאחוז הזיכויים בארץ כל כך מזערי, בעוד המערכת טוענת כי זו התוצאה נוכח העובדה שהפרקליטות מנפה בעצמה את רוב התיקים שמוגדרים כביכול 'בעייתיים"'.

ממרום ניסיונך, תן איזה טיפ לדור הבא של עורכי הדין בישראל.

"הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת להם הוא להיות חדורי מטרה – תשקיעו ובמידה ותעבדו קשה ללא קיצורי דרך, יהיה לכם סיכוי להגיע עד לפסגת הפירמידה".

מה לא יודעים עליך?

"זה אולי המקום לספר על כך שאני מנחה תכנית משפטית ברדיו 'קול רגע' מזה כשנתיים. מעבר לכך, אני אדם שעוסק בספורט בצורה מאוד אינטנסיבית. קם כל יום ב-05:00 למספר שעות שמוקדשות לרכיבה על אופני כביש או אימון ספורטיבי אחר. התוצאה של הפעילות הגופנית היא זרימת דם מואצת שגורמת לי להגיע לעבודה חד ומוכן לקראת המאבקים היומיומיים. אני משתתף בתחרויות באופן קבוע בארץ ובעולם ורואה בספורט כחלק בלתי נפרד מאורח החיים שלי, וכזה שמצליח לאזן אותי אל מול הקריירה התובענית והשוחקת".

כמי שחווה כמעט הכול בקריירה המשפטית. יש לך עוד שאיפות?

"האמת היא שאת רוב החלומות שלי הגשמתי. אני לא מחפש דווקא להגדיל את היקף העבודה, אלא בעיקר להתמקצע בתיקים איכותיים. אני מאחל לעצמי וליקיריי הרבה בריאות, אושר ושנזכה להגשים את כל היעדים שנציב לעצמנו. אני מקווה שבקרוב הקורונה כבר תהיה מאחורינו, ונוכל כולנו לחזור לשגרה המבורכת".

BOAZ@KENIG-LAW.CO.IL
נגישות