עו"ד ארתור שני

עו"ד ארתור שני

"זכות לתת שירות"

עו"ד ארתור שני

"זכות לתת שירות"

office@anyfamily.law

 

בדרך למעלה: סיפור ההצלחה של עו"ד ומגשר ארתור שני

מהעלייה לישראל בגיל שנתיים, דרך הילדות בדרום תל אביב הפך עו"ד ארתור שני לשם עולה בקהילת עורכי הדין בישראל. הוא שותף מייסד ומנהל בא' זיסמן שני – חברת עוה"ד ומגשרים המתמחה בדיני משפחה וכבר גילה שהמקצוע הוא לא סדרת טלוויזיה נוצצת

 

 

הכירו את עו"ד ארתור שני, שותף מייסד ומנהל ב-א' זיסמן שני – חברת עורכי דין ומגשרים, הממוקמת במרכז תל אביב ועוסקת בתחום המשפחה, גירושים, אפוטרופוסות, צוואות וירושות. ארתור נחשב לאחד מהכישרונות העולים בתחום המשפט בישראל וכמי שעתידו עוד לפניו.

על פניו מדובר בעוד סיפור הצלחה סנסציוני של אדם שהגיע מלמטה, אך כזה שמוכיח כי גם בתנאי פתיחה נחותים, הרי שהתמדה, מיקוד במטרה עבודה קשה הם המתכון לסלול את דרכך למעלה, למרות הכול.

ארתור נולד בברה"מ לשעבר, בעיר טשקנט בשנת 1988. לישראל הגיע בגיל שנתיים יחד עם הוריו שעלו ארצה והשתקעו בדרום הארץ. זמן קצר אחרי עלייתם ארצה, הוריו התגרשו, וארתור עבר להתגורר עם אימו ואחיו בדרום תל-אביב.

כאמור, זהו לא סיפור על "ילד שנולד עם כפית של זהב בפה", אלא דווקא על מי שהתמודד פעמים רבות עם מציאות מורכבת. בין האתגרים עמם התמודד במהלך השנים, ניתן לציין מצב סוציו-אקונומי קשה, מעבר למסגרת חינוכית חוץ ביתית בגיל 10 ובהמשך גיוס לצה"ל במעמד של חייל בודד.

למרות הכל, ארתור עבר תהליך אישי יוצא דופן, במהלכו הוכיח כי הוא אכן קורץ מחומר מיוחד. התהליך החל עם שינוי שם המשפחה ל"שני", יציאה מהארון כולל פעילות בארגוני הקהילה הגאה (היה מנהל המחלקה המשפטית של אגודת הלהט"ב ויו"ר ועדת הביקורת) ועד לשינוי קיצוני של אורח חייו, כשהוא משיל ממשקלו עשרות קילוגרמים וזוכה לשמור על כך מעל עשרו. כיום, כשהוא מצוי בראשית העשור הרביעי לחייו, ארתור מתבסס כמשפטן אמביציוני ומלא בתשוקה למקצוע, כשבאמתחתו שלושה תארים אקדמיים ומשרד עורכי דין עצמאי בד בבד עם המשך לימודים באקדמיה לתואר מתקדם.

ארתור, ספר לנו על ההשכלה והניסיון המשפטי שרכשת.

"אני בוגר תואר שני מוסמך במשפטים (LL.M) בדיני משפחה עם התמחות בגישור ויישוב סכסוכים משפטיים במשפחה מטעם אוניברסיטת בר אילן. אני מחזיק גם בתואר כפול במשפטים (LL.B) ובממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה (B.A) מטעם המרכז הבינתחומי בהרצליה. את מבחני הלשכה עברתי בהצלחה בשנת 2014 ומיד התחלתי לעבוד כעצמאי והתחלתי לצבור ניסיון בתחום, לאחר שאת ההתמחות הרשמית שלי עברתי המשרד מסחרי מוביל, אצל עו"ד גדיאל בלושטיין, על מנת ללמוד את הצד העסקי של המשפט דבר שחשוב מאוד בתחום המשפחה אם רוצים לטפל בתיקים משמעותיים. התחלתי כמנהל המחלקה המשפטית של אגודת הלהט"ב הארצית, ובהמשך לשמחתי הגעתי לכנסת ישראל. שימשתי שם כיועץ חקיקה בסיעת "המחנה הציוני". היו"ר דאז, יצחק (ב'וזי) הרצוג, הדביק לי את הכינוי 'אדוארד"'.

שתף אותנו בהצלחה משפטית שהייתה לך לאחרונה.

"מבחינתי, כל מקרה שמסתיים בהסכם ואינו נגרר על פני שנים ארוכות, הוא הצלחה. לעיתים אין מנוס מניהול הליכים "עד הסוף", כולל עד הערכאות הגבוהות ביותר, אך בדיני משפחה וגירושים, חיוני לנסות ליישר את ההדורים ולהגיע להבנות בצורה מכובדת ומהירה ככל הניתן בייחוד כשבתווך ילדים משותפים".

תסביר.

'אתן דוגמא. היה לי לא מזמן תיק של לקוח שסיפר שהחברה שלו נכנסה להיריון לאחר 3 חודשי זוגיות. הוא הציג בפניי עדות, שם היא כתבה בפניו בפירוש שהיא לוקחת גלולות למניעת היריון, אבל בכל זאת נכנסה להיריון. הלקוח היה נסער מאוד, והגיע אליי למשרד יחד עם אימו שהגיעה לתמוך בו. לאחר מאמץ לא מבוטל, הגענו להסכם והלקוח, שעדין שומר איתי על קשר, אף סיפר לי ששוררים ביניהם יחסים ענייניים בקשר לקטין שנולד.

"רצה הגורל ושנה לאחר מכן חזר אליי אותו לקוח, עם סיפור דומה, ושוב עם אותה הגברת. יש שיגדירו מקרה כזה כסוג של 'כישלון', אולם לעיתים המורכבות מובנית כחלק מהסיטואציה המשפטית והלקוחות לא לומדים לקח. זוהי רק דוגמא אחת שממחישה עד כמה מדובר בתחום מאתגר. עם כל המורכבות, עדיין אני מאושר שבחרתי במקצוע הזה שגורם לי אושר בכל יום מחדש".

יש משהו שלמדת בצעירותך שמסייע לך כיום כעו"ד?

"בהחלט, המון דברים. למשל זה שכנער למדתי משחק אצל השחקן חנן גולדבלט".

כעורך דין צעיר בעשור הראשון במקצוע, איזה טיפ היית נותן לסטודנטים הצעירים בשנה א'?

"במקביל ללימודים, העצה שלי עבורם היא ללכת לעשות טרום התמחות. זו הדרך הנכונה לטעום מהפרקטיקה המשפטית. לדעתי, רק כך ניתן להתכוונן בצורה מדויקת יותר ביחס למציאות בשטח, משום שהדימוי שמקביל מהקולנוע בסדרות כמו 'האישה הטובה' ו'SUITS' שונה לחלוטין מהפרקטיקה שבה יש שעות ארוכות של עבודה מאחורי הקלעים שהיא קשה וסזיפית ולא מתאימה לכל אחד. בכל מקרה אין עבודה קלה אלא במשהו שאוהבים ומקצוע המשפטים הוא מקצוע מדהים, מרתק, ומספק בו אנו זוכים לתת שירות ולעזור לאחרים הזקוקים לכך".

office@anyfamily.law
נגישות