עו"ד אסף קריאל

עו"ד אסף קריאל

"להתנסות כל הזמן ולא לפחד מכלום"

עו"ד אסף קריאל

"להתנסות כל הזמן ולא לפחד מכלום"

Assaf@AKlawfirm.co.il

העולם בכף ידו: היכרות עם עו"ד אסף קריאל

ניסיון רב שנים במגזר העסקי הקנה לעו"ד אסף קריאל יכולת בלתי נדלות, הכולל ייעוץ וליווי של חברות ועסקים מובילים מסקטורים שונים בארץ ובעולם. בראיון מיוחד עימו הוא מבהיר: "מגיע לעבודה בכל יום עם חיוך וחדוות עשייה גדולה"

 

 

עו"ד קריאל הוא בעל יצירתיות משפטית מוכחת, שאפתנות יוצאת דופן והיכרות מעמיקה עם המגזר העסקי על בוריו. אליהן הוא משלב ניסיון וידע חסר תקדים אותו צבר בעבודה מאומצת ורבת שנים מול הגופים והארגונים הגדולים ביותר בארץ ובעולם. אוביטר גאה להציג בפניכם את עו"ד אסף קריאל, בעל משרד עצמאי מזה כעשור בתל-אביב ומודיעין, המתמחה בדיני משפט מסחרי, המעניק ייעוץ וליווי מקיף של One Stop Shop לחברות ועסקים בתחומי המשפט המסחרי-בינלאומי.

מדובר בבעל מקצוע משפטי מהשורה הראשונה בישראל, בוגר תואר ראשון בהצטיינות במשפטים ומנהל עסקים (אוניברסיטת CITY בלונדון) ותואר שני במנהל עסקים (המכללה למנהל) המשמש גם כחבר בארגוני עורכי דין בינלאומיים מהמובילים בעולם. חברות זו, יש לציין, מאפשרת ללקוחות משרדו של עו"ד קריאל, ליהנות גם מקשרים ענפים וידע נרחב עם קולגות רבים ברחבי העולם. משרד קריאל ושות' – יועצים משפטיים לעסקים מטפל במגוון רחב של תחומים מסחריים, החל הקמת חברות ושותפויות, ניהול עסקאות מכר ורכש במסגרת סחר בינלאומי (ייבוא וייצוא), קניין רוחני, מכרזים, היי-טק, הגבלים עיסקיים ומיזוגים ורכישות, ועד לרגולציה וציות מקומי ובינלאומי לחוקים.

דרכו המקצועית של קריאל בעולם המשפט, החלה כיועץ משפטי של חברת ציוד רפואי מובילה. לימים זכה במכרז והתמנה לתפקיד מנהל חוזים בינלאומי ויועץ משפטי בתעשייה האווירית. "זה היה בית ספר מדהים", הוא משחזר בערגה. "נכנסתי לתוך עולם מרתק של חברה בסדרי גודל אדירים שסוחרת בצד הצבאי כמעט עם כל מדינות העולם. במסגרת התפקיד ניהלתי משאים ומתנים חובקי עולם, חלק עם מדינות שבשעתו כלל לא היו לנו קשרים דיפלומטיים עימם. מדובר על עסקאות בהיקפים של מיליארדי דולרים שהצריכו ממני כעורך דין ומי שהיה ממונה על החוזים הבינלאומיים, לעסוק באינספור צדדים לרבות אספקטים טכניים ופיננסיים. נהניתי מכל שנייה שם ולמדתי המון".

עו"ד אסף קריאל
עו"ד אסף קריאל

בהמשך עבר עו"ד קריאל לנהל בתוך התעשייה האווירית גם את תחום החוזים בצד האזרחי, תפקיד שכלל עבודה מול חברות התעופה הגדולות בעולם וכן מול גורמי המימון המובילים בענף התעופה. במרוצת השנים הצטרף כשכיר בכיר למשרדו של עו"ד שלמה נס, מהמשרדים הבכירים בישראל בתחום פירוק והבראת חברות. "עבדתי שם במשך כ-6 שנים", מוסיף קריאל. "קודם לכן שימשתי במשך כ-3 שנים כיועץ משפטי וסמנכ"ל פיתוח עסקי בקרן השקעות פרטית, שכלל ניהול השקעות בטכנולוגיות בהיקפים משתנים. בכל המקומות הנהדרים הללו צברתי ידע וניסיון רב ומגוון בהם אני משתמש עד היום".

אסף, מה הוביל אותך לפנות בסופו של דבר לדרך עצמאית?

"אחרי שזכיתי להיות גם בצד של מקבל השירות כיועץ משפטי עבור חברות שונות וגם בצד של נותן השירות במשרד עו"ד, החלטתי שאני מספיק בשל לפתוח משרד עצמאי משלי. בתפקידיי השונים טרם הצעד הזה למדתי כיצד מתנהלות חברות ומהו מקומו של יועץ משפטי בהן. חציתי במובן מסוים את הכביש לצד של המשרדים שמספקים שירות ליועצים משפטיים. במקביל לתפקידי ניהול, הרגשתי שצברתי מספק ידע וספקטרום משפטי ומסחרי רחב על מנת להקים משרד שכל מהותו הוא לתת את הייעוץ המשפטי הטוב ביותר לחברות ועסקים. אני שלם מאוד עם הצעד שעשיתי ומגיע לעבודה בכל יום עם חיוך וחדוות עשיית גדולה".

מהו האני מאמין במשרד שלכם?

"אנחנו מביאים ערך מוסף במודל העבודה בו אנו דוגלים הכולל אך ורק שותפים מנוסים, מה שמביא לחיסכון בזמן וכסף עבור הלקוחות, שכן אין צורך לממן שכבות של מתמחים ועורכי דין זוטרים. כמו כן, ערך מיוחד ללקוחותינו הינו ניסיוננו והיכרותנו המעמיקה עם התרבויות העסקיות המרכזיות בעולם, המאפשר לנו לנהל משאים ומתנים אפקטיביים תוך מניעה מראש של תקלות תרבותיות אשר עלולות לעיתים למנוע או לפוצץ עסקאות ברמה הבינלאומית. התפיסה שלי היא שתפקידי הוא לייצר למנהלים ובעלי העסקים שקט נפשי כדי שהם יוכלו להתרכז בדבר שאותו הם עושים הכי טוב – ניהול העסק שלהם".

איזה סוג של עורך דין אתה?

"אני יכול להעיד על עצמי כעורך דין מאוד אמפתי, לעיתים אפילו ברמה הרגשית עם לקוחותיו, ומעורב מאד לאורך כל התהליך המשפטי. כעורך דין מסחרי אני גם מקפיד מאוד לבקר את הלקוחות אצלם בעסק לעיתים קרובות, על מנת שאוכל ללמוד את העסק מבפנים, וכך לסייע על מנת 'לתפור' עבורם מעטפת הגנה משפטית של 360 מעלות".

תאר תיק מוצלח בו טיפלת שהצליח לימים להשפיע עליך.

"מדובר במקרה בו ייצגתי חברה העוסקת בתיווך למפעלים בסין, ששימשה כספקית של החברות המובילות בתחום הטקסטיל בישראל. כל עוד הם עבדו מול החברות הגדולות הכול התנהל כשורה, על אף שלא נחתמו הסכמים מולן. יום אחד הם נפלו על בעלים של רשת קטנה יותר שביצעה מולם עסקה בעייתית, במסגרתה הלקוח לא התחייב לשחרר את הסחורה בזמן מוגדר. כתוצאה מכך, הסחורה שכבה בנמל בארץ במשך זמן מה (סחורה שיובאה מסין). בעל הרשת ניסה ללחוץ בכך על הספקים והלקוחות לקבל הנחה מאוד משמעותית. מאחר ומזג האוויר לא התאים לו, הוא החליט פשוט שלא לשחרר את הסחורה. זו הייתה הטעות בעסקת 'הדוקומנטים"'.

"כאשר הלקוחות הללו הגיעו אליי, ביצעתי מיד שתי פעולות – יצרתי קשר עם ספקים סינים והגענו לסיכום שהם מושכים את הדוקומנטים בחזרה. כך הלקוח יכול היה לשחרר את הסחורה ולפרוע חלק מהסכום. במקביל, לקחתי את הלקוח לעסקה בסניף הראשי אצל הבנק של המזמין. שם נפגשנו עם מי שאחראי על הלקוח. הסברנו לו שם על התנהלויות הלקוח שמעידות על כך שייתכן והוא חדל פירעון או פושט רגל. כתוצאה מכך, הבנק לחץ על הלקוח ובסופו של דבר הסחורה שוחררה והכסף הועבר במלואו ללקוח. בסופו של הטיפול המשפטי, הלקוחות אמרו לי: 'כמה אנחנו שמחים שבחרנו בך כעורך הדין שלנו'. כשאני שומע משפט שכזה, זה כבר שווה את כול המאמץ ומספק מאד".

איזה טיפ יש לך עבור הסטודנטים למשפטים שחולמים להיכנס לנעליך יום אחד.

"אומר להם שחשוב מאוד להתפקס כמה שיותר מהר על תחום ההתמחות שלהם. מרגע שהם מגובשים בדעתם, עליהם לפעול במרץ כדי להתקבל למשרדים הטובים לצורך התמחות ומשם הדרך סלולה. ברמה המקצועית, הקפידו ללמוד ולהשתלם כל הזמן. אני עושה זאת לפחות פעמיים בשבוע, קורא ספרות מקצועית, משתתף בימי עיון, השתלמויות וכנסים, בין אם כמשתתף ובין אם כמרצה. זכרו – יש להתנסות כל הזמן ולא לפחד מכלום".

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?

"אני מקווה שבמקום טוב עם הרבה עשייה, וכן שהמשרד ימשיך ויתפתח למחוזות נוספים ופרוטפוליו החברות הבינלאומיות כלקוחות המשרד ימשיך לגדול, כמו התכנון לצרף שותפים נוספים אלינו. יחד איתם אני בטוח שנוכל להמשיך ולתת מעטפת הגנה משפטית מושלמת עבור חברות ועסקים מכל הסקטורים במשק".

"אני מקווה שבמקום טוב עם הרבה עשייה, וכן שהמשרד ימשיך ויתפתח למחוזות נוספים ופרוטפוליו החברות הבינלאומיות כלקוחות המשרד ימשיך לגדול, כמו התכנון לצרף שותפים נוספים אלינו. יחד איתם אני בטוח שנוכל להמשיך ולתת מעטפת הגנה משפטית מושלמת עבור חברות ועסקים מכל הסקטורים במשק".

Assaf@AKlawfirm.co.il
נגישות