עו"ד אמיר ברכה

עו"ד אמיר ברכה

"המקצוע והחיים - אחד הם"

עו"ד אמיר ברכה

"המקצוע והחיים - אחד הם"

amirous@gmail.com

הולך עם הלב: סיפורו של עו"ד אמיר ברכה

הוא נמצא שם תמיד עבור לקוחותיו, משמש עבורם כאוזן קשבת גם ברגעים הקשים ביותר והכל תוך הקפדה על מקצועיות ללא פשרות. אחד על אחד עם עורך הדין אשר הפן האנושי הוא כנר לרגליו

"הלקוח מצוי במשבר בו הוא נאבק על חייו ועל חירותו. התפקיד שלי הוא להיות שם עבורו. יכול להיות שמדובר באדם שביצע עבירות קשות, אבל אותי זה לא אמור לעניין. אני נמצא שם על תקן חבר לעת צרה. מתפקידי הוא לתת לו את העצה הטובה ביותר, לשמש עבורו כאוזן קשבת, ובאותה נשימה עם להעניק חשיבות לא מבוטלת לשיקוף המציאות בצורה הכי אמיתית שיש". את הדברים הנוקבים הללו אומר עו"ד אמיר ברכה, בעל משרד עצמאי בגבעתיים המתמחה בתחום הפלילי והכלכלי, לרבות פשיעה מקוונת, סייבר ועבירות מיסים.

על מנת לתהות על קנקנו של עו"ד ברכה יש לחזור לילדותו, שכבר אז הצריכה ממנו לפתח תעצומות נפש ויכולות הסתגלות מרשימות. הוא גדל בשכונה שקטה ברמת גן, אולם בהמשך בהחלטת הוריו הועבר לפנימייה, משם הספיק להתגלגל בין ישיבה חרדית, ישיבה תיכונית ועד לצד השני של המתרס בחזרה אל המגזר החילוני, לאחר שחזר שוב בשאלה. נדמה כי כל אחת מהתחנות הללו הצליחו לעצב את זהותו של האחרון, כשהוא במקביל מצליח לפתח תכונות בינאישיות יוצאות דופן אשר אפשרו לו להשתלב בין עולמות תוכן שונים בצורה מעוררת השתאות.

עו"ד אמיר ברכה
עו"ד אמיר ברכה

הוא בוגר תואר שני במשפטים (LLM) מאוניברסיטת בר אילן. את ההתמחות ביצע בפרקליטות מיסוי וכלכלה, תקופה אותה הוא מגדיר כמרתקת ומעשירה במיוחד, אך כזו ששוב הצריכה ממנו להוכיח את כישורי ההתמודדות שלו. הפעם זה היה קשה במיוחד עבורו, לאחר פטירתו של אביו, בעוד הוא נאלץ להתאושש תוך פרק זמן קצר, כשבמקביל עבר לשמש גם כמנהל בית התוכנה המשפחתי (אותו ניהל אביו המנוח קודם לכן). שגרת יומו הסיזיפית כוללת בין היתר גם התנדבות כמורשה חתימה בשתי עמותות, אך עם זאת נדמה כי הקריירה המשפטית היא זו שמנחה אותו בכל צעד ושעל.

אתה מחזיק במשרד עצמאי בשלוש השנים האחרונות. ספר קצת על תחומי העיסוק המרכזיים בהם אתה פעיל?

"יוצא לי לטפל בתיקים מסוגים מגוונים על הרצף הפלילי והכלכלי. אני משתדל לשמור על "ראש פתוח' ולגשת לכל תיק מתוך אמונת בצדקת דרכו ובחפותו של הלקוח. מעבר לכך, אני דוגל בשמירה על רגישות ואנושיות אל מול הלקוח ובני משפחתו, שנמצאים לא אחת במצבים נפשיים קשים".

שתף את הקוראים באחד התיקים שהכי זכורים לך במסגרת הקריירה המשפטית שלך עד כה?

"היה לי לקוח שהסתבך שלא מרצון בפרשיית הונאה בסדר גודל עצום. הלקוח היה עצור במשך חודשיים, כאשר לחובתו נגזר מאסר על תנאי בן 8 חודשים. כנגד אותו לוקח כבר עמד עונש מאסר על תנאי, אשר כמעט הופעל אילולא יצירתיות משפטית יוצאת דופן ופרקליט הגון שעמד מולו. עם הגשת כתב האישום הצלחתי לשמחתי לשחרר את הלקוח. סיפורים מסוג זה מזכירים לי את הרובד האנושי הקיים בעולם המשפט".

סיפור הצלחה שכזה עם לקוח מעניק לך אנרגיה לקראת האתגר הבא?

"כל תיק הוא שונה ומיוחד בדרכו. אני משתדל להתמודד עם כל לקוח ומקרה לגופו. לא תמיד זה מצליח על הצד הטוב ביותר, על אף שאני עושה את המיטב. כך למשל במסגרת לקוח שהגיע אליי והואשם בעבירות מין, הצלחתי להשיג עבורו עסקת טיעון של 5 שנות מאסר. למרבה הצער, הלקוח העדיף לוותר על העסקה על אף ההאשמות החמורות כנגדו. בסופו של דבר בית המשפט גזר עליו 7 שנות מאסר. לפעמים לא הכל תלוי בך, אבל אני משתדל ללמוד מכל תיק ולהתפתח כעורך דין טוב יותר".

איזה טיפ היית נותן לסטודנטים הצעירים למשפטים שחולמים להיכנס לנעליך ביום מן הימים?

"הכי חשוב זה ללמוד, להתמקצע, לאסוף את כל המסקנות ולמנף אותן עבור ההתפתחות האישית. חשוב שיידעו כי המקצוע והחיים, אחד הם".

amirous@gmail.com
נגישות