עו"ד אליאב ביטון

עו"ד אליאב ביטון

"הידע הופך אותך לעו"ד טוב יותר"

עו"ד אליאב ביטון

"הידע הופך אותך לעו"ד טוב יותר"

a@elilaw.co.il

"בבית הדין הרבני אתה חייב להצליח": היכרות עם עו"ד והטוען הרבני אליאב ביטון

תביעות כתובה וגירושין הן חלק בלתי נפרד מחיי היום-יום של אליאב ביטון, עו"ד לענייני משפחה וטוען רבני, אשר מצליח להוביל את לקוחותיו להישגים כבירים תוך נגיעה בנושאים הרי גורל. "חש סיפוק עצום נוכח התרומה שאני מעניק"

במציאות בה כמות הזוגות אשר מפרקים את קשרי הנישואין ביניהם גדלה לאין שיעור, גוברת החשיבות של עורכי הדין לענייני משפחה, כמו גם הטוענים הרבניים אשר מנסים לנהל את תיקי הגירושין בצורה מכובדת תוך שמירה על כבוד הדדי וזכויותיהם של שני הצדדים.

מי שעושה זאת ביד רמה מזה כעשור הוא עו"ד אליאב ביטון, בעל משרד עצמאי לענייני משפחה וירושה, המשמש בה בעת גם כטוען רבני מוסמך, סגן יו"ר הוועדה לבתי הדין הרבניים בלשכת עורכי הדין, בעל הסמכה לעריכת ייפויי כח מתמשך והיד עוד נטויה.

הוא בן 42, נשוי + 6 ילדים. בשיחה עם אוביטר הוא מנסה להסביר מהו הערך המוסף של טוען רבני בדיני משפחה, בנוסף להיותו עורך דין.

עבודתו של טוען רבני בישראל, לרבות דיני הנפשות בהם הוא עוסק השכם והערב. "טוען רבני הוא בעל מעמד שווה ערך לעורך דין, פרט להיותו מוסמך לייצג רק בבתי הדיו הרבניים. הטוען עוסק בתביעות גירושין, שלום בית וכתובה הנידונות אך רק בין כתליו של בית הדין הרבני, כמו גם תביעות מזונות נשים וילדים המושתתות על הדין העברי".

תאר את התחומים בהם אתה נוגע מבחינה משפטית?

"העיסוק שלי רובו ככולו מתמקד בתיקי משפחה מסוגים שונים. זה כולל תיקי רכוש, משמורת ילדים, זמני שהות, הסדרי ראייה, סרבנות גט, מזונות ילדים ונשים".

מהו "האני מאמין" שלך?

"אני דוגל בגישה שבכל תיק, גם אם כולל בתוכו את הסוגיות הקשות והמורכבות ביותר, לרבות כאלו בהם רוב הקלפים הם לרעתו של הלקוח, אין סיכוי שארים ידיים. המטרה שלנו במשרד להוביל את הלקוחות להצלחה, תוך ניסיון למזער נזקים ככל האפשר. אנחנו מלכתחילה לוקחים תיקים מורכבים של סרבנות גט, ניכור הורי, תיקי משמורת או תיקי מזונות מורכבים. אלו מצריכים מחד עבודה משפטית לפני ולפנים תוך ניצול כלל ההליכים במסגרת החוק.

חשוב לציין כי ההחלטות בענייני משפחה הן החלטות הרות גורל ובעלות השפעות מרחיקות לכת על חייו של אדם, בשונה מהדין האזרחי או המסחרי. ההחלטה האם לשלם מזונות או האם אדם יזכה לראות את ילדיו ובאיזה הסדר, הן קריטיות. לכן, חשוב מאוד עוד לפני שפותחים בהליך משפטי, לשבת עם איש מקצוע ולתכנן את ההליך עד תום, תוך הצבת מטרות וידיעה מראש של כל השלבים שיש לעבור בדרך, גם אם הדברים לא זזים כפי שאנחנו משרטטים ביום הראשון".

ספר על תיק משמעותי שנחקק בזיכרונך.

"כל תיק הוא מיוחד – יחד עם זאת נציג תביעת כתובה של מיליון שקלים שבסופו של יום האישה זכתה ב-520 אלף שקל תביעות כתובה נוספות על סך 180 אלף שקלים וגם ממוצעות של 120 אלף שקל. כמו כן – אישה שזכתה בכל הדירה בערעור לאחר שבית הדין הרבני האזורי חייבה למכור את חלקה, לאחר הגשת ערעור וטענותינו שבנסיבות אלו אין מקום לאיזון בהתאם לחוק והפסיקה , זכתה האישה בכל הדירה, ללא חיוב או איזון לצד השני. אב שחויב בסך 2,700 שקלים מזונות לששה ילדים, הכלל השווה שאין תיק שדומה למשנהו".

אתה גם מאוד בקיא בתביעות גירושין.

"בישראל אי אפשר לחייב אדם לקיים הליכי שלום בית, אולם חשוב לציין שככל ובית הדין מחייב את הבעל להתגרש הרי שיש לכך השלכות כלכליות. אחת ההשלכות הן מדור ספציפי ייחודי לאישה. במידה ותביעת הגירושין לא תתקבל יחויב הבעל בעלות מדור ייחודי לאישה ובמקרים אחרים אף במזונות אישה. מעבר לסבל ולזמן שבהם נגררים בני הזוג, וגם ילדיהם, ללא גירושין, הרי שקיימת כאן הוצאה חודשית לצד המסורב בגט. בית הדין פוסק בסופו של דבר אך ורק על פי הדין האישי, ורק באם יש עילות גירושין שמחייבות את הצד השני להתגרש. אני ממליץ בסוגיות הללו לא לנסות לקפוץ לבד לים הסוער, אלא לתת את העבודה לעורך דין מקצועי שמכיר את כל ההשלכות המשפטיות ויוכל לגבש אסטרטגיה נכונה מתחילת ההליך ובכך להימנע מחיובים קשים בהמשך הדרך".

מהו הערך המוסף שלך שאתה מביא עימך לזירה המשפטית?

"המשרד שלנו לוקח כל תיק במלוא הרצינות. השאיפה היא תמיד להיכנס אל תוך הקרביים של התיק ולפעול למען צרכי הלקוח. אנחנו שוטחים בפני הלקוח את כל האופציות הרלבנטיות מציבים בפניו מראה על מנת להמחיש בפניו את האמת, שהינה נחוצה במסגרת ההליך המשפטי. לא תמיד זה אומר להיות נחמד, אבל עם כל הרצון להילחם משפטית, אין מנוס מלהישאר מחוברים למציאות".

המשפט הישראלי – לאן מועדות פניו?

"נעשות רפורמות בשנים האחרונות. לדוגמא, חוק להסדר הידיינות בסכסוכי משפחה, תשע"ה-2014 שנכנס לתוקף ביולי 2017. כמו כן הוראות נוהל של נשיאת בית המשפט העליון (הוראת שעה מאוקטובר 2020) בתיקי ניכור הורי. הרפורמות הללו נועדו למזער את הנזקים של ילדים בהליכי גירושין, כאשר הדרך להגיע לכך היא על ידי הליכי גישור ככל הניתן, או לחילופין לנסות להוביל להסכמי גירושין מכובדים בהתאם לרוח הפסיקה. אני רק יכול לקוות לדבר אחד לו אני מייחל – שביום מן הימים יפחתו משמעותית תיקי הגירושין שנקודת המחלוקת הינה ניכור הורי, כולי תקווה שאכן זו המגמה".

מה יש לך לומר לסטודנטים הצעירים למשפטים שחולמים על קריירה במקצוע?

"ללמוד, ללמוד ושוב ללמוד. להרחיב ולהתמקצע בתחום בו הם מעוניינים להתמחות, לקרוא מחקרים ופסקי דין באופן קבוע, ובעיקר להסתקרן ולחקור כל הזמן. מבחינת הפרקטיקה, לא להתבייש להיעזר בליווי עורך דין מנוסה יותר. אחד שכזה רק יוכל להקנות לכם מהידע שלו ולהפוך אתכם לעורכי דין טובים יותר. כעיקרון, אני מאמין שעורכי דין צריכים לראות בעבודה שלהם שליחות. אנחנו זוכים להוביל אנשים למקום טוב יותר דווקא בשעתם הקשה. מי שאינו מחזיק בגישה זו, סביר להניח שלא יצליח לשרוד במקצוע לאורך זמן".

מה התוכניות שלך לשנה הקרובה?

"אני נהנה לעזור ולהילחם בזירה המשפטית, להציב מטרות וגם להשיג את רובן. אני רואה את עצמי ממשיך להתמקד בדיני משפחה וירושה וכמובן שחש סיפוק נוכח התרומה שאני מצליח להעניק למען לקוחותיי".

a@elilaw.co.il
נגישות