עו"ד אלון הראל

עו"ד אלון הראל

"תיק גדול הוא לא רק כסף - הוא אתגר"

עו"ד אלון הראל

"תיק גדול הוא לא רק כסף - הוא אתגר"

office@kmh-adv.com

מר ביטחון: תור הזהב של עו"ד אלון הראל

לאחר שירות מעשיר במיוחד במגוון תפקידים משפטיים בפרקליטות הצבאית, פתח הראל לפני כשנתיים בקריירה עצמאית בצוותא עם הקולגות אילן כץ וקובי מרגולוב בדמות משרד פלילי-צבאי מהמובילים בישראל. יחד הם מתמודדים עם תיקים מורכבים ומוליכים את לקוחותיהם להצלחות מהדהדות

במשך שנים שירת בתפקידים בכירים ומשמעותיים בפרקליטות הצבאית, מעבר לתיקים חמורים שניהל גם פיקד ופיקח על תובעים צבאיים רבים. אנחנו מתכוונים כמובן לעו"ד אלון הראל, עורך דין פלילי מוביל בתחומוו. בראיון מיוחד הוא מספר על ההחלטה לחשב מסלול מחדש ולחצות את הכביש אל עבר קריירה חדשה-ישנה, הפעם כשותף במשרד KHM יחד עם החברים והקולגות הוותיקים, עו"ד אילן כץ ועו"ד קובי מרגולוב.

"הקמנו את הפירמה בסוף 2018 מתוך תפיסה כי יחד בכוחות משותפים נוכל להשפיע באופן משמעותי על התחום הפלילי כמו גם בתיקי צווארון ולבן ותיקים הדורשים סיווג ביטחוני גבוה", כך לדבריו.

הקריירה המשפטית של הראל (48, נשוי + 3, מתגורר בתל-אביב), עורך דין מוסמך משנת 2005, החלה למעשה לאחר שירותו הצבאי (מ"מ חי"ר בחטיבת גבעתי והשתחרר בדרגת סגן) ושירות בארגון ביטחוני מוכר בתפקיד מבצעי. את ההתמחות בתחום הפלילי עשה במסגרת פרקליטות המדינה-מחוז מרכז, כאשר את ראשית דרכו המשפטית ביצע בפרקליטות הצבאית כסניגור צבאי ובהמשך גם כיועץ המשפטי של פיקוד הדרום מטעם מחלקת הדין הבין-לאומי.

"עסקתי בדיני מלחמה וגם כמומחה התוכן של הפרקליטות הצבאית בתחום דיני הפליטים", הוא משחזר. "יעצתי בשעתו לכל הגורמים הכי בכירים בצה"ל, החל מסגן הרמטכ"ל ומטה בנושאים הללו. אני גם הייתי מאלה שניסחו את הוראות הפתיחה באש בגבול הדרומי, לאחר הקמת הגדר בין מצרים לישראל, שאושרו לימים ע״י הרמטכ״ל. בהמשך גם שירתי כתובע פיקודי במחוז מרכז של התביעה הצבאית וכן כמ"מ פרקליט פיקוד הדרום. השילוב הזה בין עבודה משפטית לפעילות המרתקת בצה"ל נתנה לי המון לאורך השנים, ובה אני ממשיך לעסוק גם כיום מזוויות אחרות".

מה מבדיל אותך מעורכי דין אחרים?

"מה שמקדם אותי לאורך השנים הוא הידע הנרחב שצברתי בתחום הפלילי, בדגש על היכרות מעמיקה עם הדין והפסיקה. הידע הזה מאפשר לי להעלות טיעונים באופן מיידי ולייצג את לקוחותיי נאמנה תוך הובלתם להישגים מרשימים. צברתי אותם בעמל רב של שעות רבות מדי יום של קריאת חומרים, כמו פסקי דין וספרים מאינספור תחומים. השקעתי הרבה מהזמן הפרטי שלי במטרה ללמוד, להשתפר ולהכיר את הדין על בוריו, כך שאוכל לתקוף טיעונים או עמדות שיגיעו מצד התביעה".

ספר על תיק מוצלח שנחקק בזיכרונך.

"מדובר בתיק אלימות במסגרתו ייצגתי לקוח שהואשם בתקיפה. הוא זוהה באמצעות המתלונן ואדם נוסף שהיה לצידו בשני מסדרי זיהוי כאדם שתקף. על אף שחשבתי תחילה כי מדובר בתיק אבוד, לאחר שניהלנו הוכחות הצלחתי לפסול את שני מסדרי הזיהוי והלקוח זוכה לחלוטין. למדתי מהתיק הזה שאין דבר כזה תיק אבוד ושתמיד צריך להאמין עד הרגע האחרון. למדתי גם שבאמצעות בניהול הוכחות בשלב פרשת התביעה, מצבו של הנאשם בדרך כלל משתפר.

"עבורי זו הייתה שוב הוכחה ניצחת לכך שהיכרות מעמיקה עם הלכות בתי המשפט הם למעשה הכלי הטוב ביותר שיש לעורך דין במסגרת המאבק המשפטי. ההיכרות עם הדין עצמו והשימוש בחוק לצורך הגנה על הנאשם הם דברים שאין להם תחליף. לכן, לא ניתן לבנות תוך כדי תנועה אלא חובה על עורך דין איכותי להשקיע הרבה שעות של עבודה בלימוד ועיבוד החומר המשפטי. בתיק אחר הנאשם שעסקתי בו נתפס הלקוח שלי עם 80 גרם של קנאביס על גופו. באמצעות כישוריי המשפטיים והיכרות עם החוק, הצלחתי לשכנע שהחיפוש שנערך עליו היה לא חוקי והוא זוכה".

יש לך איזה טיפ לסטודנטים הצעירים למשפטים שמתחילים את דרכם בתחום?

"העצה היחידה שלי עבורם היא ללמוד מהוותיקים את הדברים הטובים כמובן, ובאותה נשימה לשבת, לקרוא ולהתעדכן מדי יום ביומו. לא לנוח לרגע במחשבה שאתם יודעים ובקיאים בחומר. זה הכלי שקידם אותי מבחינה מקצועית לאין ערוך, ויוכל לסייע לכל עורך דין שיקדיש את הזמן והאנרגיה לשם כך".

כעורך דין שכבר השיג כמעט הכול. אילו עוד שאיפות יש לך ?

"הכוונה היא להתפתח ולנהל תיקים גדולים ומורכבים יותר. מבחינתנו במשרד תיק גדול הוא לא רק כסף, אלא אתגר מקצועי של ממש. עבורנו תיק גדול הוא תיק בו שלושתנו יחד עובדים בצוותא עבור הלקוח. אנחנו אוהבים לעבוד האחד עם השני, כאשר כל אחד תורם את תרומתו. מהסיבה הזו אנחנו מסוגלים להתמודד בתיקים גדולים במיוחד, בהם אנחנו משקיעים את כל כולנו".

office@kmh-adv.com
נגישות