עו"ד אורי גמר

עו"ד אורי גמר

"חותר למגע משפטי"

עו"ד אורי גמר

"חותר למגע משפטי"

uri@gemer-adv.com

תעודת גמר: היכרות עם "הדיל מייקר" של עולם המשפט

הוא רק בן 32, אבל כבר נחשב לאחד מהשמות הנוצצים בזירה המשפטית. תכירו את עו"ד אורי גמר, המתמחה בתחום המסחרי-עסקי שמצהיר: "רואה בתחום המשפטי כמו לוח שחמט, מקום מאתגר שמצריך לחפש אחר פתרונות יצירתיים"

 

אומרים "שהעולם שייך לצעירים", ואכן נדמה כי עו"ד אורי גמר הוא אולי העדות המושלמת לאותה קלישאה. הוא רק בן 32, אך כבר נחשב לאחת מתגליות עולם המשפט ומי שהצליח לרשום דריסת רגל משמעותית הן בלשכת עורכי הדין, כמרצה במכללת קריית אונו וכן כגורם שהספיק להתערות באופן מרשים גם בזירה העסקית.

הוא בוגר תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים ממכללת קריית אונו, תואר משולב במסגרת מסלול מצטיינים. עובדה זו הובילה אותו לימים להישאר גם במסלול האקדמי, כאשר כיום הוא מלמד זו השנה שלישית במכללה קורס בתורת המשפט. במקביל ללימודיו, עבד בצמידות עם אנשי עסקים בולטים במשק, אותם ליווה בעסקאות ובהליכים מורכבים בארץ ובעולם במסגרת פורומים שונים. הוא סיים בהצלחה גם קורס דירקטורים באוניברסיטת תל אביב, ואף מציג טעימה מהשדה הפוליטי והציבורי, כמי ששימש כאחד ממנהלי המטות הבולטים במערכות הבחירות האחרונות. ואם זה לא מספיק, הוא גם מכהן בהתנדבות כחבר דירקטוריון תכנית "שכר מצווה" של לשכת עורכי הדין שתכליתה הוא מתן שירותים משפטיים לאוכלוסיות מועטות יכולת כלכלית.

עו"ד גמר משמש כעורך דין עצמאי מזה ארבע שנים, במהלכן כבר הספיק להתערות עם לקוחות מגוונים, החל מאנשי עסקים מובילים, חברות וגופים מקשת רחבה של ענפים במשק, חברות סטארט אפ, יזמים, ועדי עובדים והיד עוד נטויה. עו"ד גמר מלווה כל לקוח יד ביד, ומספק ייצוג משפטי רחב היקף. במסגרת פעילותו השוטפת עם קהל לקוחותיו הוא עוסק בניהול תיקים מורכבים, משפט מסחרי-עסקי, דיני חברות- לרבות הקפאת הליכים, פירוקים והבראת חברות, והוצל"פ- גבייה.

"אני עורך דין שחותר למגע משפטי, כך אני מגדיר את עצמי", מעיד גמר בראיון מיוחד עבור אוביטר. "אני מעמיד לרשות לקוחותיי סטנדרטים גבוהים בלתי מתפשרים, בין אם בתחום העסקי-מסחרי, וכמובן שבזירה המשפטית כולה. אני נמצא שם עבורם בכל שאלה או בקשה, גם בשעות לא שעות על מנת לספק להם את השירות המקיף ביותר, ועל הצד הטוב ביותר".

רבים מגדירים אותך כעורך דין שהוא גם סוג של קואצ'ר.

"אני בדעה שאומרת כי עורכי הדין מתחלקים לשניים – יש דיל ברייקר ודיל מייקר. אני נמנה מהסוג השני. במילים אחרות, אני מאמין שאין עסקה אחת שדומה לשנייה. כל עסקה או תיק הם עולם ומלואו שיש להתאים אותם ללקוח או לסוג עסקה, ממש כמו חליפה לפי מידות מדויקות. כל הסכם או עסקה חייבים להיות מותאמים. אני לוקח אישית כל לקוח ומנסה להכווין אותו לשיאים חדשים. כך למשל כשמגיע אליי לראשונה לקוח למשרד, השאלה הראשונה שאני שואל אותו היא לאן הוא שואף להגיע- מה המטרה שלו, ומכאן אני בונה עבורו מסלול משותף שנועד להפיק את המקסימום. אני מחזיק בגישה שגורסת כי עורך דין הוא גם איש סוד ויועץ אישי או עסקי. התפקיד שלי הוא לשמש כיד ימינו של הלקוח ולהוביל אותו אל דרך המלך".

איך משפיע עליך משבר הקורונה במשרד?

"כאדם אופטימי שדוגל בעשייה, אני מאמין שכל משבר טומן בחובו גם הזדמנות גדולה. אני מקבל לאחרונה פניות רבות ל לקוחות שמעוניינים לרענן את העסק או להקים עסק חדש, דווקא בתקופה הנוכחית, ויחד אנחנו מוצאים את הדרך להמציא אותם מחדש, בדגש על דרכים יצירתיות בעולם העסקי. עוד גוון של פניות הוא פונים שמבקשים לחשב מסלול מחדש ולמצוא פתרון שיותיר את העסק שלהם רווחי, בבקה לבצע עבורם 'גבייה עדינה' שנועדה לאפשר לחייבים להחזיר את חובם בתנאי תשלום נוחים, ולשמר אותם לקוחות של העסק גם לטווח הארוך, וכן, לגבות עבור הלקוח כדי שלא יקרוס כלכלית בטווח המיידי. יוצא לי בחודשים האחרונים לשבת לא אחת עם בעלי עסקים. אני מקשיב ומבין לעומק את הצרכים שלהם, וכך מתכנן עבורם הליך ליווי יסודי שתפור בדיוק למידותיהם".

ספר על תיק מוצלח שיצא לך לעסוק בו לאחרונה.

"עם פרוץ משבר הקורונה פנה אליי בעלים של עסק להפקת אירועים. הוא תכנן אירוע ספורט גדול עם מאות נרשמים מהם כבר גבה תשלום, כאשר את רובם המוחלט של הכספים גבה, הוא כבר העביר את לספקים אחרים שהיו עתידים לספק שירותים לנרשמי האירוע, כאשר לאחר שהגיעה הקורונה ועימה הסגרים, השתנו כללי המשחק מקצה לקצה. הנרשמים דרשו מהלקוח את כספם בחזרה, אולם מכיוון שהלקוח כבר העביר את הכספים לספקים- הרי שלא יכול היה להחזיר, והוא נותר קירח מכאן ומכאן, לצערי הלקוח ספג התלהמויות שהגיעו לפסים אישיים. שלטעמי ונוכח התקופה הקשה שמשפיעה על כולם, לא היה להם מקום, ולבטח בנסיבות שלא היו בשליטתו. הלקוח פנה אליי וביקש ממני לטפל עבורו במשבר בצורה יסודית, החל מפנייה בטלפונים ומכתבים אל הנרשמים, תוך בקשה כי יבינו את צו השעה ויגלו סבלנות, ואם לא תהיה ברירה ולא נצליח להימנע מכך, גם לייצג אותו בבית משפט. לשמחתי הרבה בסופו של דבר הצלחנו להגיע להבנות עם רוב הלקוחות. ואף תבענו מנגד תביעת לשון הרע את המאיימים המלעיזים שביקשו לחרחר ריב לשווא. זו אגב ההוכחה כי ניהול נכון של משבר על ידי עורך דין מיומן שמגיע עם אסטרטגיית יציאה, יכול להציל את לקוחותיו פשוטו כמשמעו".

תן איזה טיפ לסטודנטים הצעירים למשפטים שנמצאים בתחילת דרכם.

"יוצא לי במסגרת הקורס שאני מעביר להכיר את הדור הבא של המשפטנים ועורכי הדין בארץ. אני אומר להם כל הזמן שעליהם לחשוב ביצירתיות, תמיד לחפש אחר השטח האפור ולגלות גמישות מחשבתית בכל תיק אליו הם ניגשים. אין לי ספק כי על אף השוק הרווי, עורכי הדין הטובים יצליחו לפלס את דרכם ולהתפרנס בכבוד מהמקצוע".

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?

"האמת שאין לי מושג. אני חי את הרגע ונהנה מאוד מהתחום בו אני עוסק. זכיתי לעשות את מה שאני אוהב. אני מגיע למשרד ולכל תיק עם המון תשוקה וחש סיפוק גדול מהמקצוע".

 

uri@gemer-adv.com
נגישות