עו"ד גיא קלינבוים

עו"ד גיא קלינבוים

"כל משבר הוא הזדמנות"

עו"ד גיא קלינבוים

"כל משבר הוא הזדמנות"

guy@gbk-law.com

עסקאות נדל"ן וזיהוי הזדמנויות עבור יזמים: עו"ד גיא קלינבוים שובר מוסכמות

עו"ד קלינבוים, שותף-מנהל בפירמת GBK מתמחה בהשקעות נדל"ן בחו"ל ומלווה יזמים ומשקיעים: "כשמדובר במאות מיליוני דולרים, אין מקום לטעויות או קיצורי דרך"

משבר הקורונה אותו אנו חווים על בשרנו מזה קרוב לשנה, טילטל את הכלכלה העולמית בצורה משמעותית. על אף הקשיים בהסתגלות למציאות החדשה והשינויים שנכפו על כולנו, יש גם מי שמצליחים לזהות במשבר כהזדמנות גדולה לפריחה. אחד מהם הוא עו"ד גיא קלינבוים, שותף-מנהל בפירמת GBK המתמחה בתחום המסחרי והשקעות נדל"ן בינלאומיות, חדלות פירעון, ליטיגציה מסחרית ונאמנויות.

קלינבוים (38, נשוי+ 1, מתגורר בתל-אביב) מציין כי ידע לזהות תקופה שכזו כנקודת מפנה עסקית כבר במהלך משבר הסאב-פריים ב-2008 בארה"ב. "המשבר הזה הוביל אותי כעורך דין צעיר ללכת ללמוד את תחום ההשקעות בנדל"ן בארה"ב, ולאחר מכן גם במדינות נוספות שהושפעו מהמשבר", הוא נזכר. "מהר מאוד הבנתי שזוהי נישה בארץ שלא זוכה לייצוג מספק מצד עורכי דין, בכל הקשור לליווי וייצוג של יזמים ומשקיעים ישראלים המתעניינים בהשקעות נדל"ן בחו"ל".

לאורך השנים פיתח כאמור קלינבוים את התחום, כשבמקביל החל לפעול בעצמו כיזם וכעורך דין המתמקד בקרנות השקעה בנדל"ן מאז שנת 2012. "אחת הבעיות העיקריות שהכרתי מקרוב", הוא אומר, "היא שצצו לאורך השנים כל מיני יזמים בתחילת דרכם שעברו קורס וחצי וכבר החלו לפעול בשוק מבלי לתכנן את המהלך ולבנות אותו נכון משפטית ופיננסית. יזמים מגיעים עם הרבה מאוד רצון טוב, הם פונים לגייס כספים מחברים או דרך פרסומים ברשתות החברתיות. הם זקוקים לעזרה מקצועית משפטית כדי להשלים את הפאזל ולבנות את העסק על יסודות איתנים. בלי החלק המשפטי, התמונה השלמה מאוד חסרה, לעתים היא כל כך חסרה עד כדי כך שלא מבינים מה רואים וכל זעזוע יכול להכניס את היזם והעסק לסחרור".

איזה תובנות מקצועיות אתה מביא לשולחן בתחום השקעות נדל"ן בחו"ל?

"הנדבך הראשון הוא הניסיון וההתמודדות עם מגוון רחב של סיטואציות וסוגים של עסקאות. כשאת היזם מלווה עורך דין שחושב כמו יזם ויורד לפרטי העסקה, פעמים רבות הוא משלים אותו. המשרד שלנו מייצג לקוחות שרוצים דריסת רגל בהשקעות בינלאומיות ומסייע להם לממש את המטרות שלהם. אנחנו הרבה פעמים שולחים אותם לעשות שיעורי בית במטרה לבדוק נושאים שונים, באמצעות מעטפת שכוללת בתוכה בעלי מקצוע איכותיים, בדגש על עורך דין מיומן בהשקעות נדל"ן שמסוגל להסתכל על התמונה הכוללת, כולל התייחסות לדיסציפלינות משפטיות – חוזים, רגולציה מקומית של ישראל מול מדינת היעד, חוקי מיסוי, היבטים שונים של מנגנוני אבטחת כספים, ממשקים ועוד.

"הרציונל הוא יצירת עסקה הוגנת עבור המשקיעים תוך התנהלות מיטבית מול הרשויות, יחד עם יצירת מנגנון שישמור על כספם של המשקיעים. בניית מערך משפטי שכזה הוא אחד הצעדים הקריטיים ביותר על מנת להיכנס לאפיק ההשקעה בצורה נכונה ואחראית".

מה מבדיל אותך מעורכי דין אחרים?

"אני רואה את עצמי כעורך דין יצירתי שמחפש תמיד פתרונות מחוץ לקופסא עבור הלקוחות. אני מאוד קפדן, שכן אני מנהל נאמנויות במאות מיליוני דולרים, כך שאין מקום לטעויות או קיצורי דרך. הכל מתבצע לפי הספר בצורה מסודרת. כאשר אני או חבריי לצוות המשרד מלווים יזם, ההסתכלות שלנו היא מתוך עיניו של המשקיע. אנחנו מחפשים לסייע לו בביצוע עסקה הוגנת ככל הניתן עם מנגנונים חזקים שיאפשרו הגנה על כספיו, כמו גם זכויותיו".

מה לא יודעים עליך?

"כל שירות אותו אני מציע ללקוחותיי, אלו למעשה דברים שהתגלחתי עליהם בעצמי במסגרת היותי יזם. הכוונה היא שאני נכנס למדינות בהן אני מספק שירותים משפטיים, רק אחרי שאני עצמי השקעתי שם ובניתי לי מערך של שותפים, כמו עורכי דין ורואי חשבון מקומיים, שאני סבור שהם המומחים בתחומם. ברגע שהלקוח מבין שאני נמצא בצד שלו, יש לו יותר ביטחון לעבוד איתי".

יש לך קווים אדומים במסגרת העבודה?

"לעולם לא אלווה לקוחות שמעוניינים לנצל את המשקיעים שלהם. לצערי, יש לא מעט גורמים כאלו בשוק. כחלק מהאני מאמין של המשרד אנו מבצעים בדיקת נאותות לכל אחד מהלקוחות. אנחנו לא מתביישים בכך שאנחנו לא עובדים עם כל אחד. במידה ואנו מזהים התנהלות לא אחראית או כזו שעשויה לפגוע במשקיעים, אנחנו בחוץ".

תן טיפ לסטודנטים צעירים למשפטים ששואפים להיכנס למגרש של הגדולים בעתיד.

"הייתי מציע להם שיחפשו בכל המשברים הזדמנות עבורם, והיכן יוכלו להתפתח בתוך נישה ייחודית. זה מה שאני עשיתי במקרה שלי. במקור, תכננתי להיות בכלל עורך דין נדל"ן כאן בארץ. מרגע שזיהיתי שהשוק מוצף בעורכי דין בתחום הזה, חישבתי מסלול מחדש וכך הגעתי להשקעות הנדל"ן בחו"ל. בצורה הזו אני מאמין שאני גם מעביר מסר. אל תהססו לחשוב מחוץ לקופסא, אלא מצאו איפה תוכלו לבטא את עצמכם ולהביא ערך בצורה המיטבית".

"צריך להסתכל על הקורונה כהזדמנות. היא ייצרה בעיות חדשות שזקוקות לפתרונות חדשים, וכן הציפה בעיות חדשות שלא הכרנו קודם לכן. מי שישכיל לזהות אותן ולפתוח את עיניו, יוכל לנצל אותן כדי להתפתח מקצועית וכלכלית כאחד".

מה התוכניות של המשרד שלך בטווח הארוך?

"אנחנו עובדים קשה על מנת להגדיל את הפירמה ולפתח אותה בזירה הבינלאומית. אני מאמין שלשם אנחנו שואפים. ברמה האישית השאיפה שלי היא לנהל סניף ראשי של הפירמה באחת המדינות האירופאיות".

guy@gbk-law.com
נגישות