עו"ד אמיר מורשתי

עו"ד אמיר מורשתי

"הלקוח הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך"

עו"ד אמיר מורשתי

"הלקוח הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך"

amir@morashti.co.il

עו"ד אמיר מורשתי: "תיק חדש הוא כמו ספר מתח"

הוא פליליסט ותיק, בעל התמחות ייחודית בהליכים פליליים בתחום בטיחות בעבודה. הוא ניגש לכל תיק כמו אל ספר מתח שסופו בפתרון התעלומה: "לרוב המפתח נמצא אצל הלקוח"

 

 

עו"ד אמיר מורשתי מוכיח שחוכמה ויצירתיות חשובים הרבה יותר מהחזות הסטריאוטיפית של הפליליסטים. הוא כבר יודע שכדי להוכיח את צדקתו של הלקוח – אפשר גם אחרת. הכירו את הסנגור שמסתכל על התיקים שלו כמו אל ספר מתח וכמו בלש מגיע לסוף התעלומה. "הלקוח לא תמיד יודע עד כמה הוא יודע", הוא אומר. "צריך לדעת לשאול את השאלות הנכונות, שכן לרוב הלקוח הוא המפתח לפתרון התיק".

עו"ד מורשתי הוא סנגור פלילי, נולד בניו-יורק בארצות הברית, ועלה לארץ בגיל 3. מגיל צעיר הוא ידע שירצה ללמוד משפטים. כבר בכתה ז', שינה דרכיו הנעריות, והתאמץ לקבל ציונים טובים, כדי שיוכל להתקבל ללימודי משפטים בבוא העת. את התמחותו עשה עו"ד מורשתי בפרקליטות מחוז מרכז. לאחר מכן, יצא לעצמאות. משרדו עוסק בכל ההיבטים של משפט פלילי, כולל: עבירות סמים, עבירות מין, עבירות נוער ועבירות מרמה ושוחד. הוא בוגר תואר ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן, ובעל משרד עצמאי משנת 1998, שממוקם במתחם הבורסה ברמת-גן.

על פי עו"ד מורשתי, התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח שלו – זו מטרה נעלה בעיניו ואליה הוא חותר, אבל הוא מאמין, שאפשר להגיע לחקר האמת תוך בדיקה יסודית ומעמיקה, ובצורה תרבותית, הכוללת דיון עם הצד השני (נציגי המדינה), והגעה להבנות שימנעו כתב אישום עוד בשלב השימוע בתיק.

עו"ד אמיר מורשתי
עו"ד אמיר מורשתי

תת התמחות ייחודית

בשבע השנים האחרונות עו"ד מורשתי מתמקצע בתת התמחות ייחודית, אשר אין הרבה עו"ד פליליים שעוסקים בה: ייצוג בהליכים פליליים בתחום בטיחות בעבודה, בדגש על גרימת מוות וחבלה ברשלנות.

תיק מעניין בנושא זה בו טפל עו"ד אמיר מורשתי עסק בקבלן אשר הואשם בגרימת מוות ברשלנות. מדובר בקבלן צעיר בתחילת דרכו, אשר העסיק פועל שנפל מגובה רב ומת. עו"ד מורשתי הצליח למנוע הגעת התיק לבית המשפט, שכן הוא הצליח להראות בשימוע כי הקבלן כן פעל כמצופה, תוך שהוא הפריך את המחדלים שנטענו כנגד הקבלן. הפרקליטות השתכנעה שלא להגיש כתב אישום כנגד הקבלן.

"התחום הזה של בטיחות בעבודה הוא תחום מרתק, ואני 'צולל' לכל תיק כאילו הוא התיק הראשון והאחרון שלי בתחום. אם יש משהו שאולי אני מצטער עליו, זה שלא התחלתי לעסוק בנישה הזו כבר לפני 15 שנה", הוא מסביר. "אני מאמין, כי הלקוח הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך – הלקוח לא תמיד יודע עד כמה הוא יודע. צריך לדעת לשאול את השאלות הנכונות, שכן לרוב הלקוח הוא המפתח לפתרון התיק".

סגירת מעגל

ואולי, לא בכדי עו"ד מורשתי עוסק בנישה הזו ואוהב כל כך את העיסוק בה. אביו של אמיר הוא מהנדס בניין מקצועי (קונסטרוקטור), אשר רצה שגם בנו, אמיר, ילמד הנדסה. אמיר רצה להיות סנגור פלילי, ולא חשב שיגיע לתחום הזה לבסוף. לפני כשבע שנים הזדמן לו להכיר את תחום הבניה, וכנראה שה-DNA שמכוחו ולאורו גדל, התנקז לכדי סגירת מעגל זו, שהובילה אותו לעסוק בתחום מהפן המשפטי.

בנוסף להיותו סנגור פלילי, עו"ד מורשתי מרצה בקורסים של עבירות נוער וסמים – המיועדים לעו"ד. הוא גם חבר בלשכת המהנדסים והאדריכלים, שימש כיועץ המשפטי לאגודה הישראלית להנדסת בטיחות. בזמן הפנוי שנשאר לו הוא גם מתנדב במנ"ע (מרכז נשים עירוני) בראשל"צ) ונמנה עם חברי בית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין בישראל.

מה הטיפ שלך למי שמתחיל את דרכו המקצועית?

"היכן הלב שלך? שם תתמקצע!. אילו הייתי צריך לתת עצה אחת בלבד לעו"ד צעיר, שמתחיל את דרכו, הייתי אומר לו כך: "תתמקצע בתחום שבו הלב שלך באמת נמצא שם. לא הכסף צריך להנחות ולא שיקולים אחרים, אלא הרצון והתשוקה לעסוק בתחום שמעניין את עורך הדין יותר מכל".

עו"ד מורשתי מעיד על עצמו כי הוא יצירתי מאוד, וכאשר הוא מקבל תיק חדש לטיפולו, הוא אוהב לרדת לשטח ולבחון את הדברים. "כשמגיע תיק חדש אני נרגש, ורואה אותו כמו ספר מתח. אני מתעמק בו ומתייעץ עם מומחים".

 

amir@morashti.co.il
נגישות