משפטי

"אין לי מה להפסיד – ארצח אותו ואז אתאבד"

איום באקדח, אילוסטרציה. איים או לא איים?

פחות מ-24 שעות עברו מאז הרצח המטריד והמיותר בבאר שבע, ועדיין קשה להבין כיצד שור מועד כמו רוני שומוב, שרק שוחרר מהכלא על אלימות כלפי בת זוגו הקודמת, עשה זאת שוב.

אך מסתבר שלא תמיד מערכת המשפט יכולה לקבוע בצורה וודאית ולטפל מהר בהרחקת הגורם המאיים. הסיפור שלפנינו, ממחיש היטב כיצד מאבק גירושים יכול להוביל לתגובות קיצוניות שאף אחד לא יודע לאן יובילו בעתיד. את הסימנים, האיומים, ושאר האיתותים המדאיגים אפשר כבר לראות בעין לא מזוינת, אך למשטרה ולבתי המשפט לא תמיד יש מה לעשות.

מדובר בר', שאחרי 40 שנות נישואין מורכבות ושלושה ילדים בוגרים, מבקשת להתגרש מ נ' (השמות המלאים שמורים במערכת). במשך שנים ארוכות כלכלה ר' את המשפחה ועבדה מסביב לשעון במשפחתון שבנתה. בשעה שבעלה עשה עסקים בתרומות ובשוק האפור. לדבריה, הוא מעולם לא הניח כסף לטובת הבית. את דירתם היא רכשה, את האוכל היא קנתה ובישלה וגידול הילדים גם הוא הופקד בידיה.

כבר לפני שני עשורים גמלה בליבה של ר' ההחלטה לעזוב אותו. נ' הצליח בקסמיו ובדבריו לבקש עוד הזדמנות לשינוי, לשיפור – וכך עברו הימים והדיכאון גדול. לפני מספר חודשים היא גילתה שבמשך השנים האחרונות הוא חי חיים כפולים, עם בת זוג אחרת איתה הוא יוצא לחופשות וטיולים. ר' אמרה שלא עוד. כשתמונות וההוכחות בידיה היא ביקשה להתגרש.

מכאן החל נ' להפעיל מסכת ארוכה של שקרים ומניפולציות על ר', כשהאחרון שהם הוא איום ממשי לרצח.

לפני כחודש, לכאורה, ביקש נ' מבנו הצעיר להשיג בעבורו נשק. "אין לי יותר מה לעשות בעולם הזה", אמר לו. אם אשתו מבקש לנשל אותו מדירתם, כבר אין לו מה להפסיד, הסביר. בפחד ואימה סיפר הבן הצעיר לאימו את שאמר לו אביו. ר' מיהרה למשטרה אבל כאשר זומן נ' לחקירה, החליט הבן לחזור בו וחתם על תצהיר שהדברים לא נאמרו מעולם וכי לא היתה בקשה שכזו.

אחרי האיום השני, ר' כבר הוציאה צו הרחקה. הפעם התקשר נ' לבן השני שלהם שגר מעבר לים. הוא השאיר לו הודעה באורך של 13 דקות בה פרש את כעסו ותסכולו כלפי ר'. "אין לי מה להפסיד יותר", הוא חזר ואמר. "אני ארצח אותה ואז אהרוג את עצמי. וזהו. זה יהיה הסוף שלה".

בדיון שהתקיים היום בבית המשפט שוב התנער נ' מהדברים שאמר לכאורה. הוא אמר לשופטת כי זה אינו קולו בהקלטה, זה מישהו אחר. לא יודע מי.

השופטת הוציאה צו הגנה ושלחה את החומרים המוקלטים למומחה קול. באם יתגלה ש-נ' שיקר תחת שבועה לבית המשפט, הוא יישא בעונש.

עד שהדברים יתבהרו, מה שייקח שבועיים בערך, נאלצת ר' להתנהל בחשש. זה מספר ימים שהיא רואה אותו, למרות צו ההרחקה, מסביב לביתה. היא מבחינה ברכב שלו. היא רואה אותו מסתובב סביב הבניין.

"אני מפחדת לצאת מהבית", היא אומרת. "אני מסתכלת היטב היטב בכל פעם שאני ניגשת אל הרכב כדי לנסוע. אני ממעט את היציאות שלי וחיה בפחד. כי אני יודעת שהוא יבוא".

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות