משפטי

הגננת רותי סאלם תעמוד לדין על התעללות בפעוטות

הפגנת הורים בתל אביב, 2019 הפגנת הורים בתל אביב, 2019

זה אמנם לקח יותר מחצי שנה, אך בסופו של דבר הוגש השבוע לבית המשפט המחוזי בב"ש כתב אישום נגד הגננת רותי סאלם, בת 61, בעלת "גן רננים" בב"ש, בגין עבירות רבות של התעללות ותקיפה שביצעה כלפי ילדי הגן שהיו באחריותה. עבירות אלו נחשפו בכתבה שפרסמנו כאן בעקבות תלונות של הורים, עוד בסוף 2020.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רותם חזן, במשך כשבע שנים, בהזדמנויות רבות מאוד, נהגה הנאשמת כ"שיטת חינוך", לטענתה, באלימות פיזית כלפי הפעוטות בגן והתעללה בהם נפשית.

סטירות, צביטות ומשיכות באוזניים

בין התאריכים 29/10/2020 ל- 16/11/2020, בהזדמנויות רבות, תקפה הנאשמת בגן פעוטות בין הגילאים 10 חודשים עד 3 שנים, דחפה אותם והפילם ארצה, הטיחה אותם בכוח ובאגרסיביות בכיסאות ובמזרונים לעיני ילדים אחרים, סטרה להם בפנים, משכה באוזניים וצבטה אותם. הנאשמת הכאיבה לפעוטות והתעלמה מהבכי שלהם, בחלק מהמקרים השאירה אותם בלא השגחה ראויה.
הנאשמת התנהגה כלפי הפעוטות באופן משפיל ומבזה, נמנעה מהחליף להם בגדים רטובים ונתנה לאכול חתיכות עוגה שנפלו על הרצפה.

כתב האישום יחס לנאשמת 16 אישומים בגין ביצוע עבירות רבות של התעללות בקטין או חסר ישע, תקיפת קטין או חסר ישע, השארת ילד בלא השגחה ראויה ועוד.

כזכור, לפני הגשת כתב האישום ולאור החשדות כלפי הגננת וסיכון לשלומם של הפעוטות השוהים בגן, קיבל בית משפט השלום בב"ש את עמדת פרקליטות מחוז דרום ונתן באופן תקדימי צו הפסקה שיפוטי לסגירת "גן רננים" למשך שנה.

כעת, עם הגשת כתב האישום, הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בקשה לאסור על הנאשמת כל עיסוק הכולל טיפול בילדים, פעוטות ותינוקות והשגחה עליהם, וזאת עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה.

"הרגשנו שמשהו לא בסדר"

בכתבה שפרסמנו בדצמבר 2020, הבאנו עדויות של הורים בגן על מה שהתרחש באותם ימים, כולל הזנחה של הפעוטות. “כבר בתחילת השנה הרגשתי שמשהו לא בסדר”, סיפרה ע. ששלחה את שני ילדיה לגן רננים. “פניתי אל רותי סאלם עם שאלות והערות, והתשובות שלה היו מאוד אגרסיביות”.

לטענת , היא לא הייתה מודעת בשלב ראשון לאלימות מצד סאלם אלא חוותה רק הזנחה. ב-18 בנובמבר, היא מספרת, נדלקה לה נורה אדומה. “באתי עם הילד שלי. הוא בכה, אבל רותי לקחה אותו, ומיד השאירה אותו לבד כי הייתה צריכה לצאת להביא ילדים אחרים. נשארתי והערתי לה על זה שהיא לבד בבוקר וזה לא הגיוני, אבל היא ישר תקפה אותי ואמרה שאני סתם חשדנית. שאלתי אותה איפה הסייעת, אבל היא מרחה אותי בסיפור על משהו בריאותי".

את החשיפה הרשמית של ההתנהגות עשתה ד', שהיתה סייעת בגן. “היה ילד אחד בגמילה שברח לו פיפי, אבל רותי אמרה שלא מחליפים לו כי רק ככה הוא ילמד”, היא מספרת, “הוא בכה בלי הפסקה, אבל זה לא הזיז לה. בסוף, כשהיא יצאה החלפתי לו בפינה נסתרת של הגן, ואז באה אלי הסייעת השנייה ואמרה בקול מפוחד: ‘את משוגעת, רותי תהרוג אותך אם היא תראה את זה’. גם במקרים אחרים כשראיתי מקרי אלימות הערתי לה שזה לא בסדר, אבל התגובה שלה תמיד הייתה שרק ככה הם מבינים”.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות