משפטי

שוטר הורשע בהכאת חשוד אזוק, אך כנראה יישאר במשטרה

מעצר על ידי המשטרה מעצר על ידי המשטרה, אילוסטרציה

האם שוטר שהכה חשוד שנעצר כשהוא אזוק ברגליו ובידיו ראוי להמשיך לשרת כשוטר במשטרת ישראל? זו השאלה שעולה מפסק הדין של שופט בית משפט השלום בראשון לציון, ארז מלמד, שהרשיעה בתקיפה ושיבוש מהלכי חקירה, את בן כוכב, שוטר בתחנת לוד.

כוכב, שכפר בתחילה באשמה, הגיע בסופו של דבר להסדר טיעון ובו הורשע בהכאת חשוד שעצר בהיותו אזוק בידיו וברגליו ובמילוי דו"ח כזב על אודות האירועים. נכון לעכשיו הוא עדיין משרת במשטרה ושירותו אף הוארך לאחרונה.

אלא שעל פי כתב האישום המתוקן, לא בטוח שזהו סוג השוטרים שאנו רוצים לראות בעתיד במשטרת ישראל. כוכב, ששימש כשוטר בתחנת לוד, עצר לפני מספר שנים חשוד בביצוע עבירות אלימות במשפחה, והביא אותו לתחנה.

בתחנה הובילו הנאשם וקצין נוסף את המתלונן לחצר, בעוד כבול באזיקים בידיו וברגליו. בהיותם בחצר, החל השוטר כוכב לדחוף את המתלונן בחוזקה מספר פעמים בפלג גופו העליון, עד שזה נפל על כיסא שהיה במקום. בתגובה, המתלונן תפס באמצעות ידיו את חולצתו של הנאשם. או אז היכה הנאשם את המתלונן בראשו ובעורפו תשע פעמים. הנאשם המשיך במעשיו עד שהקצין ניגש לעברו והרחיק אותו מהמתלונן.

השוטר כוכב לא הסתפק רק בהכאת החשוד הכבול. גם לאחר שהורחק מהמתלונן, חזר כוכב לקרבתו, ובעט ברגליו. השוטר כוכב המשיך להסתובב בקרבת המתלונן, שהמשיך להיות ישוב כבול על הכסא. לפתע שוב התקרב כוכב אל המתלונן. שזרק לעברו שני כסאות שהיו במקום. בתגובה, הקצין אחז במתלונן, והנאשם שלף לעבר המתלונן אקדח טייזר. הקצין הרפה מאחיזתו במתלונן, ביקש מהנאשם להכניס את הטייזר חזרה למקומו, ועזב את המקום.

בהמשך למתואר, ערך הנאשם דו"ח פעולה כוזב בו תאר תקיפה מצידו של המתלונן כלפיו, ותוך שהשמיט את העובדה שהוא תקף את המתלונן. בעקבות דו"ח הפעולה הכוזב, נחקר המתלונן בחשד לעבירה של תקיפת שוטרים.

בשבוע האחרון, כאמור הגיע השוטר כוכב להסדר טיעון עם המחלקה לחקירות שוטרים ובו חזר בו מהכפירה באשמה והודה בעבירות המיוחסות לו. בתמורה, נעתרה המחלקה לחקירות שוטרים והיא ביקשה מהשופט עונש מאסר שירוצה בעבודות שירות.

בדיון בו השוטר כוכב הודה במיוחס לו, ביקש  סנגורו ששירות המבחן יבחן אפשרות של ביטול ההרשעה, מאחר ומדובר באיש משטרה, שגם כיום עובד בשירות משטרת ישראל והרשעה יכולה לפגוע בו.

השופט ארז מלמד קבע דיון לחודש מאי דחה ואז יוגש תסקיר בעניינו של הנאשם וככל הנראה תתקבל החלטה – האם שוטרים אלימים שמסוכנותם הוכחה ימשיכו לקבל תלוש שכר מהמדינה כדי להיות הבריונים שלה במדים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות