משפטי

זדורוב חוזר הביתה, הפרקליטות שוב חוטפת

רומן זדורוב בדיון על הערעור בעליון (ארכיון) רומן זדורוב בדיון על הערעור בעליון (ארכיון)

הפרקליטות ממשיכה לחטוף מכה אחרי מכה במאבק חסר הסיכוי והצדק שלה נגד שחרורו של רומן זדורוב. הבוקר הגיע לסיומו עוד סיבוב בין הצדדים בבית המשפט העליון, שדחה את ערעור הפרקליטות על שחרורו למעצר בית של זדורוב, שישב בכלא ב-15 השנים האחרונות, וזכה לאחרונה למשפט חוזר, על רקע ממצאים לא ממש חדשים, אבל כאלה שהתעלמו מהם בשלבים הראשונים וככל הנראה מעמידים בספק את הרשעתו ברצח תאיר ראדה ז"ל.

כבר לאחר ההחלטה הדרמטית על משפט חוזר, הגיש פרקליטו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, בקשה לשחרורו למעצר בית. אחרי הכל, האיש ישב שנים בכלא על פשע שכעת לא בטוח שביצע, וכמו כל מי שחזר למעמדת המורשע לזאת של הנאשם, הקריטריונים לגבי מעצרו השתנו.

במקביל להחלטה על משפט חוזר קיבל עליון גם את בקשתו של עו"דדהלוי וקבע שזדורוב יוכל להשתחרר למעצר בית. החברים בפרקליטות לא ויתרו וערערו על ההחלטה. “דינו של זדורוב אחד הוא – להישאר במעצר מאחורי סורג ובריח במהלך ניהול המשפט החוזר", טענו, "וזאת נוכח המסוכנות הנשקפת ממנו וכן החשש המובנה מבריחה”.

הבוקר הבהיר להם בית המשפט, שעדיף שיתכוננו למשפט החוזר. “בנסיבות אלו", קבע השופט אלכס שטיין, "וכן בהתחשב באורך המאסר שהמשיב כבר ריצה בכלא; בכך שהמסוכנות שלכאורה נשקפת ממנו פחתה ולנוכח תנאי המסגרת של מעצר-בית מלא באזוק אלקטרוני, אשר נקבעו על ידי בית המשפט המחוזי נצרת – הוחלט לאפשר למשיב לעבור מן הכלא למסגרת שאושרה לו על ידי בית המשפט המחוזי, בכפוף להוספה של מספר תנאים מגבילים אשר נועדו להבטיח את מטרותיו של ההליך הפלילי ואת שלום הציבור".

עוד כתב השופט שטיין כי החלטתו של ההשופט (בדימ’) חנן מלצר לבטל את הרשעת זדורוב ולהורות על עריכתו של משפט חוזר בעניינו – משמעה “החלשה בעוצמת הראיות” אשר נדרשות על פי הדין למעצר עד תום המשפט.

עכשיו שהפרקליטות תנסה לחזק את הראיות שיש בידיה לאור הספקות שהתעוררו והביאו לביטול ההרשעה, ואז אולי היא לא תתבזה בסיבוב השני שהיא כל כך רוצה להגיע אליו. או שפשוט תחליט לוותר, תגיד שהוא כבר ישב עשור וחצי בכלא למרות הספקות, ותעשה סוף לסיפור העצוב הזה.

כי אחרי הכל, גם אם תצליח להרשיע את זדורוב בפעם השנייה – זה לא יעזור כדי להעלים את הספקות שתמיד יישארו ברקע של הטרגדיה הזו.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות