משפטי

איך הגיעו מיליון שקלים לחשבונות הבנק של יאיר נתניהו?

יאיר נתניהו יאיר נתניהו

אז כמה כסף יש בחשבונות הבנק של יאיר נתניהו? ממסמכים שהוגשו לבית המשפט במסגרת תביעת הדיבה שבה נפסק כי עליו לפצות את עורך וואלה לשעבר, אבי אלקלעי, ב-280 אלף שקלים, מסתבר שבחשבונות הבנק של בנו של רה"מ לשעבר יש מעט יותר ממיליון שקלים, כך נחשף אמש ב"גלובס".

איך מגיעים למצב כזה שנאלצים לפשפש בכיסיו של נתניהו ג'וניור? מאוד פשוט. כמו אבא גם הילד לא אוהב לשלם. אחרי שנפסקו לחובתו פיצויים בסך רבע מיליון שקלים ועוד 30 אלף שכר טרחת עורכי דין, בעקבות שיתוף של פוסט מרושע ודיבתי נגד אלקלעי, הוא פנה לבית המשפט בבקשה נרגשת לעכב את ביצוע פסק הדין עד אחרי הערעור וטען שתשלום של סכום כזה עלול להביא להתפרקות כלכלית מבחינתו.

אלא שעו"ד רון לוינטל, בא כוחו של אלקלעי, לא ויתר והגיש תגובה לבקשה של נתניהו שבתוכה נמצאים לא מעט פרטים מרתקים. עו"ד לוינטל ניצל את העובדה שנגד נתניהו נפתח בעקבות פסק הדין תיק בהוצאה לפועל, ומהנתונים שעלו יש לבנו של יו"ר האופוזיציה מספר חשבונות בנק, כולם באותו הסניף, ובהם 1.057 מיליון שקלים. כ-350 אלף, לפי הדיווח של אבישי גריצייג, בפיקדונות ואילו השאר בכס מזומן.

מהפך או עדות שקר?

עוד דברים שנחשפים מהנתונים הן הכנסותיו של נתניהו, שנראות זעומות ביחס לכמות הכסף שנצברה בחשבונותיו. למשל רדיו גלי ישראל, שבו מגיש נתניהו תכנית שבועית, שילם לו 7,500 שקלים במשך כחצי שנה. 30 אלף נוספים הגיעו מארגון "שורת דין", שעמו עבד שבעה חודשים במהלך 2018.

כעת השאלה היא האם נתניהו יסכים לחזור על הדברים מהבקשה המקורית שלו גם בבית המשפט, בטח אחרי שהמסמכים מראים שבמקרה הטוב הוא לא מדייק ובמקרה הר משקר בלי להניד עפעף. הנייר סובל הכל, ונתנינהו הזכיר מספר פעמים בבקשתו את מצבו הכלכלי ואת השואה שימיט עליו תשלום הפיצוי באופן מיידי.

אבל עכשיו הוא יאלץ לעשות פליקלק לאחור וכנראה לחזור בו. כי האופציה השנייה שעומדת בפניו היא לעמוד בבית המשפט ולהתעמת עם המסמכים שהגיש עו"ד לוינטל, אם יחזור על הטענות למצב כספי "רעוע", הוא עוד עלול לעמוד לדין פלילי בעקבות עדות שקר.

בגלובס ניסו לברר עם יאיר נתניהו מה מקור הכסף. באופן לא ממש מפתיע, הוא בחר שלא להתייחס.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות