משפטי

עוד ניסיון חיסול ביפו, שממשיכה להיות בת ערובה של עבריינים

יפו מהומות המהומות ביפו במהלך מבצע שומר חומות. לא שקט

מלחמת הכנופיות ביפו לוקחת מדי פעם הפסקה, אבל לעולם לא באמת נחה. רק חודש עבר מאז ההתנקשות בחייו של עיזאת חמאד, ראש ארגון פשיעה ואחד האנשים החזקים בפשע היפואי, והבוקר נזכרנו שגם אם שקט במהלך החופש הגדול, מדובר בשקט שברירי מאוד.

בשעה 7:15 בבוקר התעוררו תושבי רחוב יפת בעיר לקול פיצוץ עז, ואלו שהיו קרובים לאירוע ראו ג'יפ BMW שעולה באש.

מהפיצוץ בג'יפ, שעל פי חוקרי המשטרה נגרם ככל הנראה ממטען חבלה רב עוצמה שהוטמן בחלקו הקדמי, נפצעו גבר (בינוני) ואישה (קל) שנסעו ברכב. שניהם פונו על ידי אמבולנסים של מגן דוד אדום לבית החולים וולפסון הסמוך. במשטרה אמרו כי מדבור בניסיון חיסול. זהותו של הגבר עדיין אינה ידועה, אך מן הסתם זהותו של הפצוע עוד תתברר ואז נדע גם מי היה הצד שהנחית את המכה האחרונה.

אלא שכל עוד זה קורה בין עבריינים אז ניחא, אבל מסתבר שביפו לא לוקחים שבויים וגם סכסוך בין משפחות יכול להביא לרצח של חפים מפשע. כזכור, רק לפני שלושה שבועות פענחה המשטרה את רצח השייח מוחמד אבו ניג'ם וניסיון הרצח של קרובו עומר כורדי. חמשת החשודים שהואשמו במעשה באים ממשפחה יריבה בעולם הפשע, והשייח חוסל למרות שלא היה לו שום קשר לפעילות עבריינית או ליריבות עצמה. כל הנאשמים ברצח הם שכניו של השייח', שמכירים אותו כבר שנים.

יפו עדיין מנסה להשתקם מהמומות שהיו בה לפני ובזמן מבצע שומר חומות. צפונה של העיר, הגובל בתל אביב, אולי מתחיל להתאושש אט אט אך מרכזה ובטח דרומה, שפעם היו מקום בטוח לטייל בו, שוממים היום לחלוטין.

את האצבע המאשימה אפשר וצריך להפנות רק לכיוון המשטרה, ששוב נוקטת פה בטקטיקה של לתת לאחד לחסל את השני ולהיפך. ככה הם לא צריכים ללכלך את הידיים. אם יש נזק היקפי ונרצח גם חף מפשע, סיפור ייחקר וכמו שראינו גם יפוענח, כי כל עוד המטען עשה רק רעש ובקושי פצע את המטרה שלו – בשביל מה להתאמץ? אחרי הכל מדובר בעבריינים, ועוד ערבים. שיסתדרו.

היא אולי תאמר שהיא מנסה ותציג את הסיפור כתבי האישום נגד חמישה חברי כנופיה בגין שני מקרי רצח שאירעו בעיר בשנה שעברה, ששופך לא מעט אור על הסכסוך בין כנופיית "כחיל-דכה", לכנופיית "תורכ ודויכאת-ג'ורבאן" בעיר, על רקע מאבקי כוח ושליטה על עסקי סמים. השאלה אם חמישה כתבי אישום (לא נגד הבכירים בשני הצדדים) על סכסוך שגובה כבר מספר דו ספרתי של הרוגים, נחשב למספיק מבחינת רשויות אכיפת החוק? 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות