משפטי

מדוע הפסיקה משטרת חיפה את חקירת הצתת הבניינים?

העיר חיפה

המהומות בלוד ובעכו במהלך מבצע שומר חומות גנבו את מרבית הפוקוס, אבל גם בערים המעורבות האחרות היו לא מעט עימותים וניסיונות פגיעה ברכוש ובנפש, שקצת חמקו מתחת לרדאר. אלא שבניגוד למה שקורא עם הפורעים הערבים, וגם היהודים מהלינץ' בבת ים, עושה רושם שיש מקומות שבהם משטרת ישראל קצת פחות להוטה להגיע להכרעה.

למשל בחיפה, עיר מעורבת שבדרך כלל החיים בה שקטים ושלווים, היו לא מעט אירועים לאומניים במהלך המהומות, אך הם לא הגיעו לכותרות. אחד מהם, שעל פניו נראה חמור בהרבה מאלו שארעו בערים אחרות, מסעיר בימים האחרונים את העיר.

מדובר בניסיון הצתה מכוון של פורעים ערביים. ולא סתם ניסיון אלא ניסיון להצית את מערכת הגז של שני בניינים בני 10 קומות ברחוב אהבת ישראל בשכונת רמת ויזניץ'. אלא שהעובדה שהיה פה ניסיון להפיל את הבניינים על ידי פיצוץ מערכת הגז, לא מספיק חשוב למשטרת חיפה, שהודיעה השבוע לדיירים כי כבר לפני חודשיים החליטה להפסיק את החקירה. זאת למרות שמדובר היה באירוע חמור מאוד, שבגינו 59 אנשים פונו לבית החולים ואחרים היו תקועים שעות בדירותיהם בגלל השריפה בבניין.

אלא שבשכונה לא מתכוונים לוותר בקלות. מעבר לעובדה שהם קובלים על סגירת החקירה ולטענתם היו שם מצלמות אבטחה שבעזרתן ניתן לזהות את הפורעים, הם גם טוענים כי פנו למשטרה לפני חודשיים לשאול מה מצבה של החקירה, ואת התשובה קיבלו באיחור ניכר ובה הובהר להם כי ההחלטה על סגירתה נעשתה למעשה בזמן הפנייה המקורית. לטענתם המהלך הזה נעשה כדי שלא יקבלו את המידע על הסגירה בזמן אמת ויוכלו לערער עליו.

התושבים וח"כ אייכלר לא מוותרים

מי שהרים את הכפפה והחליט להירתם לעזרת התושבים הוא ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה, שפנה במכתב לשר לביטחון פנים, עומר בר לב, ודרש להבין מה עומד מאחורי ההחלטה.

"אני פונה אליך לקבל תשובות לשאלות דלהלן", כתב ח"כ אייכלר אחרי שסיים את המסכת העובדתית במכתבו, "א. מדוע הופסקה החקירה, וכיצד מתכוונת משטרת חיפה להתמודד עם מחבלים המציתים בניינים על עשרות משפחות ומאות תושבים באמצע הלילה? האם מחכים לאסון נורא?! ב. מי אחראי על עיכוב משלוח ההודעה הלקונית על סגירת החקירה? ג. מה בדעתך לעשות לחידוש החקירה עד שנגיע לכל הפרטים ונקבל תמונה ברורה מה קרה שם באותו הלילה?".

עכשיו השאלה היא מה עומד מאחורי ההחלטה של משטרת חיפה לסגור את החקירה. האם מדובר ברצון להחזיר את הסטטוס קוו עדין על ידי עצימת עין או שפשוט מדובר בחוסר יכולת שלה לפצח חקירה שעל פניו לא נראית הכי מורכבת של פשע שסיכן את חייהם של מאות אנשים. כך או כך, זה בעיקר מביך עבור הגוף שאמור לשמור על ביטחוננו, ונקווה שבר לב יחשוב שנית או לפחות יבדוק מה גרם להפסקתה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות