משפטי

הסיפור על סגן מפקד תחנת חיפה ו-5 נשותיו

משטרה, אילוסטרציה צילום אילוסטרציה: דוברות המשטרה

מה קורה בתחנת חיפה של משטרת ישראל? אם לשפוט לפי כתב אישום שהוגש בסוף השבוע שעבר לבית משפט השלום בעיר על ידי המחלקה לחקירות שוטרים, יש שם משהו שהוא הרבה מעבר לחגיגה.

ומי ניצח על כל הפארטייה הזאת? לא תאמינו – סגן מפקד התחנה לשעבר, סנ"צ עמית פולק, שמאז כבר הודח ויושב כעת על ספסל הנאשמים בחשד קבלת דבר במרמה, סיוע להתחזות לאחר ושאר עבירות מטופשות וחסרות היגיון.

אבל את המושג לגבי חוסר המשמעת בתחנה מקבלים כשצוללים למעמקי התיק ההזוי הזה ומבינים שהכל התחיל ונגמר ביחסים של פולק עם אשתו לשעבר ועם לא פחות מארבע שוטרות בתחנה שאיתן קיים סוג כזה או אחר של יחסים, במקביל.

כוכבת המשנה של הפארסה המשטרתית הזו היא בחורה בשם לירון שלומית בוסקילה, שהיתה גם היא במערכת יחסים עם פולק, לאחר שעזב את הבית והחל בהליכי גירושים. אלא שכניסתה של בוסקילה לתמונה, במקביל לארבע שוטרות אחרות שאיתן ניהל פולק רומן באותה העת או לפני כן, הפכה את תחנת חיפה למקום שהיצרים בו מאפילים גם על אלו של עולם הפשע.

בכתב האישום מתוארים מספר אירועים שבהם התקשרה בוסקילה אל השוטרות, ואיימה עליהן. לאחת השוטרות היא אמרה כי היא יודעת שהיא מנהלת רומן עם פולק, ושאם לא תחדל היא תספר על כך לבעלה.

אלא שכאן לא נגמר הסיפור של פולק ובוסקילה. קצין המשטרה חשד שפרודתו מסתירה ממנו כספים ורצה לגלות באילו כרטיסי אשראי היא מחזיקה. לצורך זה התחזתה בוסקילה לאחותה של פרודתו וניסתה להוציא מידע מחברות האשראי.

על הסעיפים הללו – איומים, התחזות לאחר וקבלת דבר במרמה – גם היא עומדת לדין.

אבל כאן לא הסתיימו האישומים נגד פולק, שכנראה עשה הכל לא נכון בסיפור הזה. כשהחלה חקירה לגבי בוסקילה והאיומים, וגם פולק נחקר, הוא בחר לשתף את בת זוגו בדברים שהיו בחקירה, בניגוד מוחלט לחוק. זה הוסיף לו גם סעיף של שיבוש חקירה לכתב האישום.

אז יכול להיות שפולק היה קצין מצטיין שהגיע לתפקיד בזכות, אבל גם אם יצא זכאי מכל הסיפור הזה, מעשיו תוך תקופה קצרה מעידים על בעיתיות משמעותית בתפקודו.

המשטרה מצידה מיהרה לפעול. עם הגשת כתב האישום מונה סגן-ניצב חיים עזרן, שבשגרה משמש כקצין אג"מ מרחב אשר, כממלא מקום מפקד תחנת חיפה שנותרה ללא מפקד וללא סגן.

במקביל, החליט מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, יחד עם מפקד המחוז, ניצב יורם סופר, על סיום תפקידו המידי של פולק. מהמשטרה נמסר כי עם קבלת החומר בעניינו ישקלו נקיטת צעדים מנהליים כמקובל. "כארגון אוכף חוק, לא נאפשר כל חריגה מהנורמות והערכים שחרטנו על דגלנו".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות