משפטי

מתי נחזור? כנראה שאף פעם

להקת אתניקס להקת אתניקס, בימים יפים יותר

להקת אתניקס היא אחת מפורצות הדרך הבולטות של המוזיקה הים תיכונית אל עבר המיינסטרים. מעבר ללהיטים הגדולים והמוזיקה שהצליחה לעבור מעל החומה, הם תמיד ייזכרו כמי ש"המציאו" את אייל גולן ושלטו בז'אנר לאורך שנים רבות.

אלא שאתניקס כבר מזמן לא מספקת להיטים כמו תותים או כתם הפרי, ואם היא מוזכרת באיזשהו הקשר אזי מדובר בעיקר בהקשר משפטי. כבר שנים, מאז שהאחים תמיר ודרור קליסקי עזבו את הלהקה, נמצאים החברים לשעבר בסדרה של עימותים בבתי המשפט, תביעות הדדיות וערימות של רפש. או איך שהם כתבו את זה פעם – הרימון שלך לא פרי והוא מוכן אצלך ביד, אצלי במחסנית הם מוכנים אחד אחד.

אתמול, הגיע לסיומו (הזמני כמובן, עד הערעור הבא) עוד סיבוב בבית המשפט המחוזי בת"א, כשהשופטת אסתר נחליאלי חיאט דחתה תביעה של האחים קליסקי  וחייבה את חברת שולטן בע"מ שבבעלותם בהוצאות של 70 אלף שקלים.התביעה הזאת הינה סיבוב נוסף בהתגוששות המשפטית בין התובעת והאחים קליסקי מצד אחד, לבין שאר חברי הלהקה – זאב נחמה, גל הדני ויורם פויזנר, שמהצד שני.

אלא שהפעם האחים קליסקי לא הסתפקו באתניקס, וצירפו אל התביעה גם את אייל גולן. למה? מפני שהוא "זמר ידוע שנחשב כיום לאחד הזמרים המובילים בארץ אם לא המוביל ביניהם ואת כשרונו גילו מייסדי להקת אתניקס האחראים במידה רבה להצלחתו", כך לטענת התובעת.

במסגרת התביעה ביקשה חברת שולטן של האחים קליסקי דו"ח מפורט של רווחי הנתבעים מהופעות משותפות שערכו בשנת 2018 ולפי האמור בדו"ח מבקשת התובעת לקבוע כי יש להעביר אליה את חלקה – 60 אחוזים מרווחי ההופעות המשותפות. התובעים הבהירו כי אינה יודעת מה היקף ההכנסות והרווחים שהפיקו גולן ואתניקס מההופעות המשותפות, ולכן ממילא אינה יכולה לגזור את היקף הכספים להם היא זכאית לפי הסכם בעלי המניות. להערכתם, מדובר על לפחות על 2.5 מיליון שקלים.

להקת אתניקס הוקמה על ידי נחמה והאחים קליסקי והתובעת, חברת שולטן, היא חברה בבעלות מייסדי הלהקה בחלקים שווים שהוקמה כדי לסייע לעבודת הלהקה ובאמצעותה בוצעה הפעילות של הלהקה.

עד שנת 2012 היה דרור המנהל והמפיק של הלהקה, ואילו תמיר שימש כקלידן שלה. כשעזב דרור את הלהקה חתמו בעלי המניות של שולטן על הסכם שיסדיר את המשך פעילות הלהקה, ואת הזכויות והחובות שלהם ושל התובעת בהמשך הפעילות. זהו הסכם בעלי המניות והצדדים להסכם הם התובעת ובעלי המניות בה – נחמה, תמיר, דרור, אמנות וחברה בע"מ שבאמצעותה החזיק דרור במניות התובעת.

השופטת נחליאלי חיאט דחתה כאמור את התביעה, וכתבה כי לגולן כלל אין מקום בתביעה. "לא רק שהתובעת לא הראתה זכות לקבלת חשבונות מהנתבע, אלא שגם לא הראתה זכות תביעה נגדו בקשר להכנסותיו מההופעות המשותפות עם אתניקס".

על דחיית התביעה נגד שאר חברי הלהקה, הוסיפה השופטת כי "התובעת לא הרימה את הנטל להוכיח כי בעת שנחתם הסכם בעלי המניות, קרי בשנת 2012 ,ובו הוסכם על חלוקת הכנסות מהופעות משותפות של אתניקס עם לקוחות של שולטן, התכוונו הצדדים לאיל גולן. התובעת לא הוכיחה כי גולן היה לקוח של החברה באותה עת, ומשכך כלל לא הוכיחה כי יש לה זכות תביעה לגבי הכנסות הנתבעים נחמה, הדני ופויזנר, מההופעות המשותפות שקיימו אתניקס וגולן בשנת 2018".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות