משפטי

צה"ל יקבל מאות אלפי ש' מהרוצח של יפתח גרייד ז"ל

בן גניש בן גניש, רוצחו של החייל יפתח גריידי

מדינת ישראל וצה"ל לא שוכחים ולא סולחים. את זה יודעות שכנותינו היטב, ועכשיו גם בן גניש, שאמנם מרצה כבר מאסר של 15 שנים, לאחר שרצח את החייל יפתח גריידי, אבל ממשיך לחטוף תביעות מהמדינה ומצה"ל, שדורשים ממנו פיצוי על הכספים שישלמו למשפחתו של גריידי ז"ל.

לבית משפט מחוזי מרכז הוגש השבוע הסדר פשרה משלים עם גניש, אשר כאמור הורשע בדקירתו והריגתו של חייל גולני גריידי ז"ל. במסגרת ההסדר הוסכם כי גניש ישלם למשרד הביטחון פיצויים בסך כולל של  325,000 שקלים ובכך תקבל המדינה פיצוי כולל בסך 1,582,000 מכלל המעורבים בפרשה.

כזכור, גריידי ז"ל, נדקר למוות בשנת 2014, בפתח מועדון ברעננה. במסגרת ההליך הפלילי הורשע הדוקר, בן גניש, בהריגתו של גריידי ז"ל ונגזרו עליו 15 שנות מאסר וכן שלושה מחבריו של גניש הורשעו באי מניעת פשע.

לאחר סיום ההליך הפלילי הגישה הפרקליטות תביעה לפיצויים כנגד גניש, חבריו, בעלי המועדון וחברת האבטחה במועדון במטרתה לשפות את המדינה בגין הכספים שמשרד הביטחון שילם ועתיד לשלם להוריו של המנוח.

בהתאם להסדר הפשרה אליו הגיעו הצדדים, גניש ישלם פיצויים בסכום של כ-325 אלף שקלים, כאשר 70 אלף שקלים ישולמו כמקדמה, ויתרת הסכום תועבר בתשלומים. במידה וגניש לא יעמוד באחד מתנאי ההסכם יינתן פסק דין לפיו עליו לשלם לתובעת סכום בסך של 2,500,000 שקלים, ללא זכות ערעור.

כזכור, במסגרת התביעה הושג לאחרונה הסכם פשרה עם יתר הנתבעים, למעט גניש, במסגרתו נקבע כי חברת האבטחה תשלם פיצוי בגובה ב-787,636 שקלים, בעלי המועדון ישלמו פיצוי בגובה 337,559 שקלים ואילו שלושת חבריו של גניש ישלמו סך של 44 אלף שקלים כל אחד.

בסך הכל, נפסק כי משרד הביטחון ייקבל פיצוי בסך של 1,257,195 שקלים. להבדיל משאר הנאשמים האחרים, התביעה כנגד גניש המשיכה להתנהל לאור סירובו להתפשר בסכומים הולמים עד כה.

במסגרת כתב התביעה ציינה הפרקליטות כי "המדינה מכוח האמור לעיל, זוקפת לתביעה זו, הגם שהיא כספית, חשיבות ציבורית מן המעלה הראשונה… על פניו תביעה זו מתמקדת במישור הכספי גרידא. יחד עם זאת, אין בענישה הפלילית ובתביעה זו כדי להלום את חומרת ביצוע פשע נתעב ומזוויע שכזה, אשר קיפד חייו של צעיר מבטיח על לא עוול בכפו".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות