משפטי

משה איבגי מציג: מאחורי הסורגים, הרימייק

משה איבגי משה איבגי, 11 חודשי מאסר בפועל

חמש וחצי שנים אחרי שגלי גינת ושגיא בן נון חשפו בוואלה! את פרשת ההטרדות המיניות של השחקן משה איבגי, גזר עליו היום בית המשפט המחוזי בחיפה עונש של 11 חודשי מאסר בפועל, בעקבות הרשעתו לפני מספר שבועות במקרים של מעשים מגונים והטרדה מינית בארבע נשים שונות, ששיחקו לצדו בהצגות. העונש הגיע לאחר שערעור הפרקליטות על הרשעתו החלקית בבית משפט השלום התקבלה

לגבי האשמה של איבגי לא היה ספק והוא הורשע רק בפגיעה מינית בארבע מ-12 הנשים שהתלוננו נגדו. אלא שלפחות לפי מרבית המתלוננות נגדו, גם כתב האישום ובטח גזר הדין שבמסגרתו לא ירצה אפילו שנת מאסר אחת, הוא הרבה מתחת לרף המצופה מאיש כה חזק בתעשייה, שניצל את כוחו כדי לפגוע באופן סדרתי בנשים חלשות ממנו, התלויות בו פעמים רבות לפרנסתן.

"לא פיללתי לשום דבר. הוא נשפט על המקרים האחרונים, היחסית קלים, שלא משקפים את כל מה שהוא עשה", אמרה אנה סטפן, שעבדה לצד איבגי בהפקה והוטרדה מינית על ידו. סטפן, שהיתה הראשונה, לצד דלית קהן, להתלונן (אז בעילום שם) נגד איבגי הוסיפה ש"זה שהוא הגיע למשפט ונענש זה כבר אדיר. הייתה לו את החוצפה לערער ולהגיד שהעונש קשה מדי. הוא לא מבין כמה הוא פגע. המסר הוא שגם אם אתה חושב שאתה מלך, אפשר להוריד אותך מהכס".

לפני שבועיים, בשלב הטיעונים לעונש ביקשה הפרקליטות לגזור על איבגי יותר משלוש שנות מאסר. סנגורו של איבגי, עו"ד מיכאל כרמל, התנגד כמובן לבקשה וטען כי יש לגזור על השחקן רק עבודות שירות בלבד.

במרץ השנה קיבל בית המשפט המחוזי בחיפה את ערעור המדינה והרשיע את איבגי בכל עבירות המין שיוחסו לו בכתב האישום המקורי. זאת לאחר שהשופטים אברהם אליקים, ארז פורת ותמר נאות פרי דנו בערעורים שהגישו פרקליטות מחוז חיפה ועורך דינו של השחקן על פסק הדין של השופט זיו אריאלי בבית משפט השלום בעיר בינואר אשתקד, שבו הורשע איבגי בשני מעשים מגונים באישה שעבדה עמו ב־2012.

בגזר הדין שהוטל עליו לפני שנה נגזרו עליו רק שישה חודשי עבודות שירות, שישה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי לאישה אחת בסך 10,000 שקל. מחאת ארגוני נשים וקולות שעלו מעולם התרבות ומהציבור בכלל, גרמו לפרקליטות לערער והיום הוחמר עונשו. השאלה רק אם מספיק.

לפני מספר שבועות ניסה איבגי לנצל את כוחו התקשורתי, שעדיין קיים, והתראיין לתוכנית המקור בערוץ 13. באופן מטריד הוא הציג שם את עצמו כקורבן. למרות שהוסיף כי טעה ואף התנצל, בשום שלב לא הודה בתקיפות המיניות או בהטרדות.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות