משפטי

הגליה לארה"ב ועכשיו שוחד – החיים החדשים של רביבו

חיים רביבו חיים רביבו (מימין) באחת מגיחותיו הנדירות אל מול המצלמה

חיים רביבו עשה את אחת הקריירות הגדולות שעשה כדורגלן ישראלי באירופה. עשור של הופעות עצומות במועדוני פאר, חוזים של מיליונים, ניצחונות על הקבוצות הגדולות ביותר ואהדה חרת תקדים. אלא שלא כמו מרבית חבריו לעילית של הכדורגל הישראלי, רביבו בחר לברוח מאור הזרקאורים. הוא ככל הנראה ממשיך לעשות חיל בעסקיו, אך בכל פעם ששמו פורץ בשנים האחרונות אל התקשורת, זה לא בהכרח בקונטקסט חיובי.

אמש, הוסיפה פרקליטות המדינה עוד כתם קטן על החולצה של מי שהצליח כמעט תמיד לא להסתבך עם אף אחד כשהיה שחקן, כשהודיע שיעמוד לדין במסגרת תיקי השוחד של ח"כ דוד ביטן, לאחר ששילם 10,000 שקלים שוחד לחבר מועצת העיר ת"א, ארנון גלעדי, כדי לקדם הליכים בפרויקט נדל"ן שבו היה שותף.

על פי המפורט בכתב האישום נגד רביבו, "בשלהי שנת 2017 לקח ארנון גלעדי טובות הנאה כספיות, תוך שימוש בחשבון בנק שנועד למימון פעילותו הפוליטית, משלושה יזמי נדל"ן שונים, להם סייע בקידום הליכים תכנוניים מול גורמי מקצוע בעיריית תל אביב ובוועדות התכנון, בסך של 30,000 ₪". חיים רביבו, איש עסקים, אחד משלושת יזמי הנדל"ן, נתן שוחד לגלעדי באמצעות העברת סכום בסך 10,000 ₪ תמורת קידום ענייניו בעיריית תל אביב".

זו אולי ההסתבכות הפלילית הראשונה עם רביבו, אך על פי פרסומים בתקשורת, בדיוק לפני 13 שנים, בתחילת יולי 2008, הודיע במפתיע כדורגלן העבר כי הוא עוזב את הארץ. באופן רשמי רביבו דיבר על כך שהוא הולך לתמוך באשתו שגית ובעסק התכשיטים שלה, אך עד מהרה פורסם כי רביבו הסתבך עם גורמים עבריינים, וכי הוא עוזב את הארץ בעקבות החלטה של בורר בעולם התחתון בעקבות סכסוך בין רביבו לעבריין בכיר.

מאז, כאמור, שמו לא עלה מעל פני הקרקע במובן התקשורתי. הוא חזר לישראל וניהל את עסקיו בשקט, עד שדוד ביטן נתפס, ועמו גם שאר לוקחי ונותני השוחד במעגל הקרוב.

רביבו, 50, שיחק במהלך קריירת הכדורגל שלו בבני יהודה, הפועל ת"א, מכבי חיפה, סלטה ויגו הספרדית, פרנבחצ'ה וגלאטסאריי הטורקיות, וחזר לאפיזודה קצרה וכושלת בקבוצה של העיר בה גדל – מ.ס. אשדוד. הוא שותף בעסקיו עם ג'קי בן זקן, בעלי מ.ס. אשדוד, שבעצמו ישב בכלא 16 חודשים, אחרי שהורשע בהרצת מניות.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות