משפטי

תושב הצפון פגע מינית בנכדות של בת זוגו

ילדה מפחדת. אילוסטרציה

כל מקרה של אונס או מעשה מגונה הוא מחריד ומזעזע, אך ישנן פעמים שבהן גם הגבול של הזעזוע והחרדה נשבר. מקרים שבהם אתה פשוט לא יכול לקלוט מה עבר בראשו של התוקף שפגע מינית, ואיך בכלל היה יכול לדמיין את מה שעשה, לפני שפגע בקורבנות.

זהו סיפורו של תושב הצפון, שהורשע על ידי הרכב שופטי בית המשפט המחוזי נצרת, בראשות אב"ד אסתר הלמן שטרית, באינוס בנסיבות מחמירות ומעשה מגונה בנסיבות אינוס במשפחה, זאת לאחר שביצע  עבירות מין בנכדותיה של חברתו לחיים.

על פי כתב האישום, והנאשם וסבתן של הקורבנות, הינם בני זוג, אשר חיים יחד מזה כעשרים שנה. נכדותיה של האישה, שהיום הינן בנות 11 ו-16, נהגו להגיע לפרקים אל הבית, לבלות בו ואף ללון בו לעיתים.

לפני כארבע שנים, כשהנכדה הקטנה ע"נ היתה בת 7, הגיעה אל הבית לבקר את סבתה. במהלך הביקור, היא ביקשה מהנאשם לעזור לה בהכנת שיעורי בית והשניים התיישבו ליד השולחן בסלון הבית. בעודם יושבים בסלון, ותוך שהנאשם מסייע לה בהכנת שיעורי הבית, הכניס הוא את ידו אל מתחת למכנסיה ותחתוניה וביצע בה מעשה מגונה ומעשה אינוס בניגוד לרצונה ושלא בהסכמתה החופשית.

בתוך כך, היא קמה כארבע-חמש פעמים ממקומה ויצאה מן החדר בתואנות שווא, אולם ללא הועיל. כל אימת ששבה אל החדר והתיישבה ליד הנאשם, שב הוא והכניס את ידו אל מתחת לתחתוניה. בסופו של דבר, ועל מנת למנוע מהנאשם מלהמשיך במעשיו, אמרה ע"נ לנאשם כי תיעזר בסבתה לצורך הכנת שיעורי הבית ועלתה אליה.

בפעם אחרת ביקרה הנכדה ע"נ בבית. במהלך הביקור שהה הנאשם בחדר המחשב שבבית. בשלב מסוים קרא לה הנאשם בעת ששיחקה בחצר הבית עם אחיה, וזו הצטרפה אליו והתיישבה לידו מול המחשב. הנאשם לימד אותה כיצד משחקים במשחק מחשב מסוים ובתוך כך, ביצע בה עבירות מין.

כתב האישום מייחס לנאשם עבירות מין גם בנכדתה השנייה של בת זוגו, ג"ס שהיתה באותה העת בת 12. כאשר היא הגיעה אל הבית, במטרה לבלות בו את הלילה, יחד עם בני דודיה. עם רדת הלילה, ג"ס נותרה לבדה עם הנאשם בסלון הבית אשר בקומה הראשונה וצפתה בטלוויזיה, כאשר שכבה על צידה על הספה בסלון. בשלב מסוים, התיישב הנאשם סמוך אליה נטה לעברה, ביצע בה עבירות מין ולאחר מכן שאל אותה האם היא רוצה לשבת עליו. ג"ס, אשר קפאה תחילה נוכח מעשיו של הנאשם, התעשתה, קמה מן הספה ועזבה את הסלון ללא שהשיבה לו דבר.

למרות כפירת הנאשם בביצוע המעשים המיוחסים לו בכתב האישום וטענתו, כי לא היו דברים מעולם הרכב השופטים הרשיע אותו פה אחד בכל העבירות.

"ע"נ תיארה בעדותה בפני חוקרת הילדים, כי בעת שנגע באיבר מינה מתחת לתחתוניה, הנאשם הכניס את ידו "לבפנים", "מעבר לפושפוש", "ממש לתוך". תיאורים אלה, בשפתה של הקטינה ותוך שימוש במילים פשוטות, ממחישים, כאמור, כי הנאשם החדיר, או לכל הפחות, החל להחדיר את אצבעותיו לאיבר מינה. "אין חולק, כפי שנפרש בהרחבה בראיות שהובאו בפנינו כי הנאשם היה בן זוגה של סבתן של הקטינות והתגורר עמה בביתה במשך כ-20 שנים. בנסיבות אלו, הרי שהתגבשה והוכחה כדבעי עבירת המעשה המגונה בנסיבות אינוס במשפחה המיוחסת לנאשם בכתב האישום".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות