אקולוגיה וסביבה

ועידת המזהמים: החגיגה של "לוחמי האקלים" גייטס ובזוס

היאכטה ששייכת לכאורה לג'ף בזוס. מזהמת כבדה

בזמן ששניים מעשירי העולם ביל גייטס וג'ף בזוס הפכו בשנים האחרונות למובילי המאבק של האליטות בשינוי האקלים ומטיפים לכל העולם על החשיבות של המאבק בהפחתת פליטת גזי חממה מעשה ידי אדם, הם עצמם ממשיכים לעשות את מה שהם אומרים לפשוטי העם לא לעשות. ככה זה, כנראה שהתקנות הירוקות אינן תקפות לבעלי המעמדות הגבוהים. מה שמותר להם אסור לכם.

מפגן הצביעות האחרון של גייטס ובזוס התרחש בסוף השבוע האחרון מול חופי טורקיה, כאשר מייסד מיקורוספט, חגג עם חברים מהאלפיון העליון יום הולדת 66 (שחל ב-28 באוקטובר) על גבי יאכטה מפוארת ומזהמת. אל המסיבה הצטרף ביום שישי מייסד אמזון, שטס במסוק פרטי מזהם כ-200 ק"מ מהעיר גובוקה לעיר הנופש פתחייה. בסך הכל כ-50 אורחים הוזמנו למסיבה הפרטית של גייטס בים התיכון, כך דיווח 'דיילי מייל' שסיקר את הסיפור בהרחבה.

לפי החישובים, דלק המטוסים שמהווה מקור אנרגיה למסוקים, פולט 9.5 קילוגרם של פחמן דו חמצני על כל ליטר שנשרף. בחישוב המרחק שטס המסוק של בזוס, הוא הספיק לפלוט 97 קילוגרמים של פחמן דו חחמצני לאטמוספירה.

גייטס ובזוס שוהים כל אחד מהם על סופר-יאכטות, שכל אחת מהן פולטת 7,020 טונות של פחמן דו חמצני מדי שנה, ו-19 טונות מזהמות מדי יום. בזוס, שהונו מוערך ב-177 מיליארד דולר, מחזיק ביאכטה חדישה ומרהיבה בשם 'השועלה המעופפת' FLYING FOX. לעומתו גייטס, בעבר האיש העשיר בעולם שצנח למקום הרביעי ברשימת פורבס עם הון של 124 מיליארד דולר בלבד, שכר יאכטה בשם 'לאנה' LANA בעלות של 2 מיליון דולר לשבוע וחגג עליה עם חברים אותם דאג להביא כאורחים למסיבה שלו על גבי מסוקים.

המסיבה של גייטס נמשכה ארבע שעות והיו בה תקנות אבטחה ופרטיות נוקשות וקפדניות, כאשר בין היתר נאסר על עובדים להשתמש במכשירי הטלפון שלהם. על גבי היכאטה היוקרתית היו ג'קוזי, חדר כושר, מועדון חוף, בריכה ועוד תפנוקים, ולאורחים חולקו מאכלי ים מקומיים, סושי, פיצה ושמפניה, כך דווח ב'אינסיידר'.

יש לציין כי היה זה יום הולדתו הראשון של גייטס בתור גרוש, אחרי פרידתו מאשתו ב-27 השנים האחרונות ואם 3 ילדיו, מלינדה גייטס, בגירושים מתוקשרים.

מבול של מתקפות ברשתות החברתיות

כמובן שברשתות החברתיות רבים לא נותרו בשקט והצביעו על כך שגייטס ובזוס סותרים במעשיהם דברים שאמרו בנוגע לצורך להילחם בשינוי האקלים. "דוגמה מצוינת ל'תעשו כמו שאני אומר ולא כמו שאני עושה'. כנראה החוקים לא חלים עליהם'", כתבה צייצנית אחת וצייצן אחר כתב: "בזבזן האנרגיה הנורא ביל גייטס תורם להפחתת פחמן דו חמצני ביום הולדתו ה-66 באמצעות העברת גופו השמן במסוק וביאכטה".  צייצן אחר כתב: "הנה אנשים שמעמידים אותנו במקום ומרצים לנו על מה שנקרא 'משבר האקלים'".

כמובן שזה טוויטר, מקום כינוס על קנאי ומתוסכלי העולם ושפיכת המועקות שלהם, ובכל זאת במקרה הזה הצדק עם הצייצנים הרבים שתקפו את גייטס, אחד האנשים המובילים בעולם בעשור האחרון בכל הקשור ל"מאבק בהתחממות הגלובלית" ולמהפך אנרגטי ונטישת אנרגיות מזהמות. וכמה אירוני ומתבקש שהסקנדל הזה מתרחש במקביל לוועידת האקלים בגלאזגו.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות