אקולוגיה וסביבה, טכנולוגיה

גוגל ויוטיוב יצנזרו מכחישי שינוי אקלים

גוגל גוגל

בקרוב מאוד גוגל ויוטיוב יאסרו על פרסומות לתכנים ש"סותרים את הקונצנזוס המדעי המבוסס בנוגע לקיום שינוי האקלים ולדברים שגורמים לו", כך הודיעה חברת גוגל ביום חמישי האחרון. ההחלטה תמנע מיצרני תוכן שמכחישים שינוי האקלים להרוויח כסף מפרסומות דרך גוגל, כך דיווחה רשת CBS.

איסור הפרסומות הזה ייושם כבר החל מחודש הבא. התקנה החדשה תסמן את "כל התכנים שמתייחסים לשינוי האקלים כהונאה או תרמית, טענות שמכחישות מגמות ארוכות שנים של התחממות גלובלית וטענות שמכחישות כי פליטת גזי חממה ופעילות אנושית תורמות לשינויי האקלים", כך לדברי גוגל שבפלאטפורמה שלה יאסרו גם שידור פרסומות שמקדמות תכנים מסוג זה.

 

"בשנים האחרונות שמענו ישירות ממספר גדל והולך של שותפינו המפרסמים ויצרני התוכן שהביעו דאגות לגבי פרסומות שמשודרות לצד או מקדמות טענות לא מדויקות לגבי שינוי האקלים", נמסר בהודעה של גוגל שנועדה להצדיק את הצנזורה והפגיעה הכלכלית במי שטוען אחרת. עוד נכתב בהודעה: "המפרסמים פשוט לא רוצים שהפרסומות שלהם יופיעו לצד תכנים שכאלה ומו'לים ויצרני תוכן לא רוצים פרסומות שמקדמות טענות כאלה להופיע אצלם בעמודים או בסרטונים".

בגוגל טוענים כי יבחנו בזהירות כל תוכן או חלק מתוכן שמשתמש בטענה 'אסורה' או רק מתייחס אליה. מצד שני טוענים בגוגל כי בכל הקשור לתחומים אחרים של שינוי האקלים – הם ימשיכו להסכים לוויכוחים על מדיניות אקלים, על ההשלכות השונות של שינוי האקלים ומחקרים חדשים.

גוגל חשפה כי האכיפה של התקנות החדשות שלה תתבסס על מעקב אנושי לצד כלים אוטומטיים. כמו כן בענקית הטכנולוגיה ציינו כי המדיניות החדשה נקבעה לאחר התייעצות עם מומחים מהפאנל הבין ממשלתי של האו"ם לגבי דוחות הערכת שינויי אקלים ומקורות סמכותיים נוספים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות