אקולוגיה וסביבה

ברווזי קריית ספר, בואו הביתה

גינת קרית ספר נטולת הברווזים

לפני כשלוש שנים הצטרפו אל הבריכה האקולוגית שבגן קריית ספר בלב תל אביב להקה של ברווזים צעירים. השנים עברו, הברווזים גדלו, הילדים התלהבו מהשכנים החדשים שמעניקים תחושה של טבע בליבה של העיר

אלא  שבחודש האחרון הכל השתנה. האמת שלא בחודש אלא בין לילה. לא ברור איך ולמה, אך תושבי השכונה שהתעוררו בבוקר ורצו לקחת את הילדים לסיבוב נדהמו לראות את הבריכה ריקה. קבוצות הפייסבוק השכונתית החלו לסעור באופן מידי – לאן נעלמו הברווזים? – והתשובה לא אחרה לבוא.

"היו שלום ברווזים. שלשום באישון לילה אספה עיריית תל-אביב-יפו את כל הברווזים מפארק קריית ספר ןהעבירה אותם אל הלא נודע", נכתב בפוסט בקבוצה, "עצוב לילדים, עצוב לגדולים, פשוט עצוב. השמועה אומרת שהיו אנשים שטענו שהם מביאים מחלות… ביפן קהילות שלמות חיות בשיתוף עם עגורים, ברווזים, איילים מתוך פילוסופיה של קיום הדדי עם הטבע. בתל אביב…אם תושב בוכה שהעטלפים מפריעים, פירות העץ מלכלכים מיד מאשימים את הטבע ומעלימים את הצמח או בעל החיים. בסוף נישאר המשטחים בטון חסרי חיים. אפשר היה להגביל את כמות הברווזים. הברווזים נמצאים שם שנים ולא ידוע על אדם או ילד שלקה באיזושהי מחלה בגינם או בגללם. פשוט שטות רודנית וחסרת לב", כתבה רבקה מזרחי, תושבת השכונה.

שמועות נוספות בקבוצה סיפרו על משאית מסתורית שלקחה את הברווזים בצורה ברוטלית והעלימה אותם. השכנים חיפשו עדויות, שעד לרגע זה לא נמצאו. וכמו ששמועות (וגם ברווזים) עושות כנפיים, השכונה הפכה לבולשת חוקרת.

סגנית ראש העיר, מיטל להבי, השתתפה באחד הדיונים שעלו בפייסבוק וכתבה: "עצוב מאוד והופתעתי לשמוע. מבירור ראשוני מסתבר שהיתה רבייה וגידול אוכלוסייה שיצר מפגע. אין ספק שלא בסדר שלא היה הליך מוסדר, מושכל ומשתף. ביום ראשון-שני אבדוק מה ניתן לעשות כדי להחזיר את הברווזים למים".

העירייה: הברווזים הם מטרד

עיריית תל אביב-יפו הוציאה הבהרה לתושבים המודאגים לשלומם של הברווזים וכתבה: "ראשית נציין כי העירייה רואה חשיבות רבה בשמירה על רווחתם ובריאותם של הברווזים. עם זאת, יש לציין כי הבריכה האקולוגית בגינת קרית ספר היא לא המקום הטבעי לגידול ברווזים, זאת מאחר ולצוות במקום אפשרות מקצועית לקחת אחריות על גידולם, ולראיה במקום נמצאו פגרי ברווזים שננשכו על ידי כלבים ונדרסו על ידי המכוניות כאשר טיילו באופן חופשי על הכביש.

"יתרה מזאת, הברווזים היוו מפגע סביבתי וגרמו לזיהום מי הבריכה האקולוגית שהוקמה לדגה בלבד וכן גרמו לרעש של צווחות וקרקורים לתושבי האזור, בפרט בשעות הלילה. משום כך הוחלט להעביר את הברווזים למקום גידול מסודר בפארק גני יהושע אשר מיועד לכך, שם יוכלו לחיות ברווחה".

השכנים לא מוותרים על הברווזים

תושבי השכונה לא קיבלו את הסברי העירייה, ונראה כאילו הם מוכנים לעשות כל מה שצריך כדי להחזיר את הברווזים למקומם.

אתמול (שלישי) יצאה משלחת חיפוש לאתר משפחת הברווזים של קרית ספר וההם נמצאו בריאים ושלמים מסתובבים על גדות הירקון.

"משלחת שהוצאנו הצליחה לאתר את הברווזים", נכתב בשלט שנתלה בגינה, "כרגע שרדו את המעבר הברוטלי ואת השלכתם לירקון 12 ברווזים בלבד, שבאופן מופלא נעים יחד כקבוצה, ואנחנו מביאים את התמונות שלהם. אנחנו בוחנים כרגע את המצב הכאוטי שנוצר ופועלים להחזרת המצב לקדמותו. מחר נביא צילומים נוספים וננסה להאכילם".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות