אקולוגיה וסביבה

80% מהציבור מוכנים לעשות שינוי כדי להילחם בשינויי האקלים

שינויי האקלים, אילוסטרציה

סקר מקיף של מכון הסקרים המוערך פיו ריסרצ' PEW RESERACH שכלל 18,850 נסקרים ממדינות מפותחות ברחבי העולם, מצא כי 80% מהאנשים מוכנים לערוך שינויים באורח חייהם ועבודתם כדי להפחית בהשלכות ההתחממות הגלובלית.

אלה נתונים מרעישים – 4 מכל 5 אנשים מודים בעל פה כי הם מוכנים לשנות את דרך בה הם חיים ועובדים למען סביבה ירוקה יותר ואוויר נקי יותר והפחתת אסונות הטבע בכדור הארץ. 19% בלבד מהנשאלים דיווחו שיהיו מוכנים לשינויים מעטים או שאינם מוכנים לשינויים בכלל כדי לסייע להפחית את השלכות שינויי האקלים.

בסקר השתתפו יותר מ-16 אלף נסקרים ממדינות קנדה, צרפת, בריטניה, גרמניה, איטליה, ספרד, שבדיה, בלגיה, יוון, הולנד, אוסטרליה, יפן, דרום קוריאה, סינגפור, ניו זילנד וטאיוון ועוד כ-2,600 נסקרים מארה"ב. הסקר התקיים בין ה-1 ל-7 בפברואר ובוצעו בו פילוחים לפי משתנים של מין, גזע, מוצא, השתייכות פוליטית, חינוך ועוד קטגוריות.

הממצאים עולים בקו אחד עם החרדות של האנשים – 72% מנסקרים הביעו דאגה כי שינוי האקלים יפגע בהם אישית בזמן כלשהו במהלך חייהם. רק 27% מהנסקרים טענו כי אינם מודאגים כמעט או בכלל כי שינוי האקלים יפגע בהם אישית עוד בחייהם. "הדאגה עולה וזה מפני שההבנה המדעית שלנו משתכללת ומתעדכנת כל הזמן, ואנחנו רואים ושומעים על אירועי אקלים פשוט מדהימים מכל העולם", ניתח את הנתונים ניק ברידג', הנציג המיוחד של משרד החוץ הבריטי לענייני שינוי אקלים, בדברים שאמר לסוכנות 'רויטרס'. הוא סיכם: "אנחנו באמת רואים את הדאגה עולה מסיבה טובה מאוד".

הבדלים לפי השתייכות פוליטית

הסקר המקיף נערך לפני יותר מחצי שנה, ויש לציין כי מאז עריכתו היו אירועי אקלים קיצוניים רבים בקליפורניה, מקסיקו, טורקיה, יוון, גרמניה, הולנד, בלגיה, בריטניה ומדינות נוספות. בחודשים האחרונים אף פורסמו דו"חות מדאיגים של מדענים בכירים שמצביעים על השלכות שינויי האקלים, עניינים שסביר להניח כי היטו עוד יותר את הכף לצד של התומכים בשינויי התנהגות אנושיים במסגרת המאבק בשינוי האקלים.

אמנם 80% זה רוב אבסולוטי בציבור, אבל עדיין ניכרים פערים גדולים ומשמעותיים בין הדמוקרטים/ליברלים משמאל לבין הרפובליקנים/שמרנים מימין בנוגע להסכמתם לשנות את חייהם האישיים והרגלי העבודה שלהם במטרה להפחית את השלכות שינויי האקלים. בעוד 94% מהשמאלנים הודו כי הם מוכנים לשינויים והקרבות, רק 45% מהימנים הסכימו איתם – פער של 49% שהוא גדול ועצום בהרבה מבכל מדינה אחרת בין ימין לשמאל. לשם השוואה – בגרמניה 94% מהליברלים מוכנים לשינויים והקרבות לעומת 72% מהשמרנים – פער של 22%, ובאיטליה הפער אפסי – 96% מהליברלים מול 89% מהשמרנים.

עוד עולה מהסקר כי בעוד אנשים בעולם המפותח מודאגים משינוי האקלים, הם רובם פסימיים ולא מאמינים כי האנושות תיענה לאתגר. בנוסף לכך, מרבית הנסקרים האשימו את ארה"ב וסין כמי שעושות עבודה גרועה בתגובה לשינוי האקלים. 61% מהנסקרים סבורים שתגובת ארה"ב לשינוי האקלים רעה ורק 36% סבורים כי היא טובה. לגבין סין 78% סבורים שתגובתה רעה ורק 18% מאמינים כי סין עושה עבודה טובה בתחום. לעומת זאת, האיחוד האירופי (63%) והאו"ם (56%) זכו לאחוזי תמיכה גבוהים בתגובתם לשינוי האקלים. בסך הכל: 56% מהנסקרים אמרו כי החברה שלהם עושה עבודה טובה במאבק בשינוי האקלים ו-44% סברו כי החברה שלהם עושה עבודה רעה בתחום.

עוד בסקר התגלו הפערים בין הדורות- הדורות הצעירים יותר מודאגים הרבה יותר מהמבוגרים לגבי שינוי האקלים ופערים בין המינים – נשים מודאגות יותר מגברים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות