אקולוגיה וסביבה

מנכ"ל פיליפ מוריס: ב-2030 לא יימכרו סיגריות בבריטניה

מארלבורו צילום: PIXABAY

"אנחנו יכולים לראות עולם בלי סיגריות", כך הצהיר המנכ"ל של חברת הסיגריות הגדולה פיליפ מוריס הבינלאומית, יצרנית סיגריות מארלבורו מחוץ לארה"ב. בדברים שאמר בראיון ל'מייל און סאנדיי', אולצ'ק צופה כי החברה תפסיק למכור סיגריות בבריטניה תוך עשור. לדבריו, הצעד הזה הוא חלק ממטרות החברה להפוך את הסביבה לנקיה מעישון ולסייע לסיים את השימוש של בני האדם בסיגריות.

אולצ'ק אף טען שממשלת בריטניה צריכה לאסור את השימוש בסיגריות, בדיוק כפי שהיא מטילה מגבלות על מכוניות עם מנוע דלק שמכירתן תיאסר החל מ-2030 במסגרת המאבק בשינוי האקלים. הוא נשמע בדבריו מלא אמונה כי בתוך פחות מעשור ניתן לפתור כמעט לחלוטין את בעיית העישון בבריטניה ובמדינות נוספות.

"אנחנו יכולים לראות את העולם בלי סיגריות, ולמעשה ככל שזה יקרה יותר מוקדם כך ייטב עבור כולם", אמר אולצ'ק והוסיף, "בעזרת הרגולציה והמידע הנכונים זה יכול להתבצע תוך עשר שנים בחלק מהמדינות ויהיה ניתן להערכתי לפתור את בעיית העישון אחת ולתמיד".

יש לציין 2 דברים משמעותיים: ראשית – מאז שנת 2008 פיליפ מוריס הבינלאומית שאותה מיצג אולצ'ק ומייצאת סיגריות לכל העולם, היא גוף נפרד מפיליפ מוריס ארה"ב שמייצרת סיגריות ומשווקת אותן רק בתוך ארה"ב. שנית – אפרופו עישונים, חברות הטבק הגדולות וגם בנקי השקעות וקונצרנים ענקים משקיעים מיליוני דולר בניסיון לקדם שימוש במריחואנה בעולם.

מעבר חד מייצור סיגריות לתרופות

חברת פיליפ מוריס הבינלאומית הודיע לאחרונה על תכניותיה להפוך את החברה לנקייה מעישונים, ובכוונתה לרכוש את חברת התרופות הבריטית 'וקטורה גרופ' שמייצרת משאפים עבורי הסובלים מאסטמה. 15 מיליארד דולר – זו גובה ההצעה שהגישה פיליפ מוריס לחברת וקטורה, אולם ארגונים של מתנגדי עישונים מתחו ביקורת על המהלך הזה כשהן מאשימות את חברות הטבק בצביעות כמי שמנסות למצב עצמן כמתנגדות לעישונים בשעה שהן עדיין מוכרות מוצרי עישון.

בפברואר האחרון הודיעה פיליפ מוריס כי מטרתה לייצר מעל 50% מהכנסותיה ממוצרים נקיים מעידון עד שנת 2025, או במילים אחרות – להכניס לפחות מיליארד דולר ממוצרים שמהווים תחליפי ניקוטין'.

הדברים של אולצ'ק לא יצאו נגד גורמים אחרים בחברה בה הוא עובד, כאשר גם יו"ר פיליפ מוריס הבינלאומית אנדרה קלנצופולוס הביע את דעתו כי יש לאסור מכירת סיגריות. כזכור, בעבר התקיימו בארה"ב תביעות ייצוגיות ענקיות נגד חברות הטבק, וכעת לפי הדברים של ראשי פיליפ מוריס הבינלאומית, ניתן להתרשם כי בתעשיית הטבק מנסים להקדים תרופה למכה ומבינים לא רק את נזקי העישון החמורים אלא גם את מגמות עסקיות ומגמות תרבותיות בעולם המערבי בו שמים דגש על מעבר לאורח חיים בריא יותר ונטישת הרגלים רעים.

העישון הורג מעל 8 מיליון בני אדם בעולם בכל שנה, לפי ארגון הבריאות העולמי. "אני רוצה לאפשר לחברת פיליפ מוריס להשאיר את הסיגריות מאחור", סיכם אולצ'ק את החזון שלו. לטענתו אם קשה לצרכנים להיגמל מסיגריות יש לפחות לעודד אותם לעבור לתחליפים פחות מזיקים לבריאותם.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות