אקולוגיה וסביבה

לפחות הצעירים מודאגים משינויי האקלים 

שינויי אקלים ארובות מזהמות. לפחות הצעירים מודאגים

ישנם רבים שמיואשים מכל שהעולם לא פועל מספיק להילחם בשינוי האקלים, אולם הם יכולים להתנחם בכך שלפי סקר חדש ומקיף של פירמת רואי החשבון היוקרתית 'דלואט', הנושא שהכי מטריד ומהווה את האיום הגדול ביותר בעיני אנשים עד גיל 40 בעולם הוא שינוי האקלים.

כן, זו השנה העשירית שדלואט מקיימת את הסקר שלה והחדשות המעודדות השנה מתגלמות בעובדה כי דור ה-Y (גילאי 17-38) ודור ה-Z (גילאי 18-26) הם בעלי מודעות גדולה הרבה יותר לנושאים סביבתיים מהדורות המבוגרים. מרביתם של הדורות הצעירים סבורים שהעוםל נמצא בנקודה קריטית בנוגע לסוגיות של שינוי האקלים, חוסר שוויון בהכנסות ('צדק חברתי') ואפליה.

הסקר של דלואט כלל 23 אלף צעירים מ-45 מדינות שונות ומצא כי רוב הצעירים חוששים לעתיד כדור הארץ ובכל המדינות הוא ניצב כאחד מ-3 התחומים המדאיגים ביותר. בשוויץ למשל 40% מדני דור ה-Y ו-50% מבני דור ה-X הגדירו את שינוי האקלים כנושא מדאיג. מה שמעניין – בעוד עבור בני 18-26 שינוי האקלים היה הנושא המדאיג ביותר, עבור בני 27-38 הוא דורג במקום השלישי אחרי נושאים כמו ביטוח בריאות ואבטלה.

בטורקיה לעומת זאת שני החששות הכי גדולים של הדורות הצעירים אינם שינוי אקלים אלא חששות אבטלה וחוסר שוויון בהכנסות, נתונים ברורים מאוד ומובנים נוכח מגיפת הקורונה. במקום השלישי ברשימת הדאגות הגיע המשבר הסביבתי.

בטורקיה למשל החרדות של הצעירים בולטות – 51% מקרב דור ה-Y ו-65% מקרב דור ה-Z הצעיר יותר חוששים מהתנאים הכלכליים, רווחת המשפחה ואפשרויות בשוק העבודה. כ-37% מבין הצעירים משתי קבוצות הגיל בטורקיה מאמינים שיותר אנשים צריכים אחרי ההתמודדות עם הקורונה לעשות מעשה בתחום הסביבה, דוגמת שינוי הרגלי הצריכה והרגלי התחבורה של אנשים.

הסקר מצביע כל כך שהקורונה גרמה לחששות רבות אצל צעירים בכל העולם בכל הקשור לתעסוקה, פרנסה ורווחה אבל מעבר לתנאי החיים הנושא הבא שהכי מעסיק אותם ומטריד אותם הוא התחממות כדור הארץ, זיהומי סביבה ושאר נושאים ירוקים שקשורים לשינוי אקלים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות