פלילי

אלירן הללי – סוטה שנפל ברשת של עצמו

אנס אחד ביום אנס אחד ביום

הם טורפים, הם מסוכנים, ואנחנו לא ניתן להם להישכח. האנסים ועברייני המין המורשעים הללו, גם אם יושבים כרגע בכלא, מחכים לרגע שבו יוכלו שוב להסתובב חופשיים בלי שאף אחד ידע או יכיר במסוכנות שלהם. המשטרה אולי מפקחת, אבל לפעמים אפילו השכנים הקרובים לא יודעים מי הוא הדייר החדש. בשביל זה אנחנו פה, עם הרשימה השחורה של האנסים ועברייני המין. נפרסם כל יום שם אחר ואת הסיפור שמאחורי הרשעתו, ונרכז את כולם במקום אחד כדי שלא ישכחו אף פעם, מי הם אותם אנשים שפירקו לרסיסים חיים של כל כך הרבה א.נשים.

שם: אלירן הללי, בן 32

במה הורשע: ניסיון לאינוס (גרם מעשה) בקטינה מתחת לגיל 14 ומספר עבירות של ניסיון למעשה מגונה בקטינה מתחת לגיל 14

מועד ההרשעה: שנת 2020

מה הוא עשה:

הללי יצר קשר ברשת עם סוכנת סמויה של המשטרה, שהציגה את עצמה כקטינה בת 13, וניהל איתה במשך כמה שבועות שיחות בעלות אופי מיני בוטה – בצ'אטים, בסקייפ ובטלפון.

בחלק מהמקרים ביקש ממנה לבצע מעשים מיניים כגון לחשוף את גופה, להציגו בתנוחות שונות או לגעת באיבריה האינטימיים, תוך שהוא מנחה אותה כיצד לבצע את המעשים ומרגיע את החששות שהביעה בפניו, פן יכאב לה. בנוסף אמר לה אמירות מיניות שונות ובין היתר תיאר בפרוטרוט ובאופן בוטה את המעשים המיניים שהוא רוצה לעשות בגופה. במקרים אחרים נגע באיבר מינו ואף אונן בפניה. באחד המקרים הנחה אותה ולחץ עליה לבצע בגופה מעשה אינוס ובשתי השיחות האחרונות ניסה לשכנעה להיפגש עמו.

לכל אורך הזמן, ציינה הסוכנת בפניו שוב ושוב שהיא רק בת 13.

העונש שקיבל: 30 חודשי מאסר בפועל, שני מאסרים על תנאי וקנס בסך 7,500 ₪, או 50 ימי מאסר תמורתו

מדברי השופטים:

  • "במהלך כל שיחותיו של הנאשם עם הסוכנת והמעשים המיניים שביצע כלפיה" כתבו השופטים יעל רז- לוי, גילת שלו ואהרון משניות, "הנאשם היה מודע היטב לגילה של ה'קטינה', והאמין שמדובר בנערה בת 13 הלומדת בבית הספר, מכינה שיעורים, מתכוננת למבחנים ונפגשת עם חברות … הרשעתו נעוצה בנתון שלא היה ידוע לו, כי מדובר בסוכנת שהתחזתה לקטינה, הגם שככל שהדברים תלויים בו, הוא ביצע את כל המעשים שהיה צריך לבצע לצורך העבירות המוגמרות. משכך", הדגישו השופטים, "פוטנציאל הנזק הטמון בעבירות שביצע הנאשם הוא רב, ולו היתה נקרית בדרכו קטינה 'אמיתית' בת 13 המשוטטת באינטרנט, ניתן רק לשער את הנזק הנפשי העצום שהיה נגרם לה כתוצאה ממעשיו".
  • "העבירות בוצעו תוך תכנון מסוים מראש" ציינו השופטים, "שכן הנאשם שוטט ברחבי האינטרנט על מנת לנהל שיחות מיניות לשם סיפוקו המיני, ובחר ליצור קשר עם הסוכנת למרות שכבר מכינוייה ניתן היה להבין שמדובר בקטינה ("toy 13", "שירושששש" ו"משעמם בחופש"), ויתרה מכך, היא הדגישה בפניו פעמים רבות במהלך השיחות כי היא בת 13, ולמרות זאת ביצע את העבירות".
  • "אין צורך להכביר במילים על חומרתן היתרה של עבירות המין, ובעיקר כשהן מופנות כלפי קטינים" קבעו השופטים בעת גזירת עונשו של הללי והוסיפו כי "הערכים המוגנים בגדרי עבירות אלו הם הצורך להגן על שלומם וביטחונם הגופני והנפשי של קטינים, שלמות גופם, כבודם, פרטיותם, האוטונומיה שלהם על גופם, וזכותם לתחושת בטחון והגנה, בעיקר בתוככי ביתם; כאשר בשל גילם הצעיר, תמימותם וחוסר ניסיונם של קטינים, הם נוטים לתת אמון באחר ולכן מועדים יותר ליפול כטרף קל לעברייני מין.
  • "בפסיקה עקבית נקבע כי יש לנקוט במדיניות ענישה מחמירה בכל הקשור בעבירות מין נגד קטינים. עם ההתפתחות הטכנולוגית המואצת שחלה בשנים האחרונות, הלכו והתרבו גם השימושים הפליליים באמצעים הטכנולוגיים לביצוע עבירות במרחב האינטרנטי באופן פשוט, המצמצם מאד את הסיכון להיתפס. התגובה העונשית ההולמת אמורה לבוא לידי ביטוי, ככלל, בענישה הכוללת עונש מאסר לריצוי מאחורי סורג ובריח, תוך מתן משקל מזערי לנסיבות האישיות של העבריין".
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות