פלילי

שי אלקיים – הציע טרמפ ותקף מינית

אנס אחד ביום: אלכסנדר לוז'קין אנס אחד ביום

שם: שי אלקיים, תושב הקריות, בן 32 בעת הרשעתו

במה הורשע: מעשה מגונה בנסיבות מחמירות (ריבוי עבירות), ניסיון אינוס ומעשה סדום

מועד ההרשעה: שנת 2008

מה הוא עשה:

אלקיים ביצע מעשים מגונים ומעשי סדום בשלוש טרמפיסטיות שלקח ברכבו במקרים שונים, וכן בניסיון אונס של אחת מהן.

בשלוש הזדמנויות שונות, אלקיים הציע לנשים טרמפ, לאחר שזיהה אותן עומדות בצד הכביש ומחכות למונית שירות. על פי כתב האישום, ברגע שהנשים עלו למכוניתו הוא לקח אותן למקום נטוש ואז ביצע בהן את זממו תוך הפעלת כוח ואלימות. בין היתר ביקש שינשקו אותו לרגל יום הולדתו וכשסירבו לבקשתו תקף אותן פיזית ומינית. באחד המקרים אף שבר את אצבעותיה של הצעירה אותה תקף ובמקרים אחרים גרם למותקפת לשריטות וחבלות.

בכל המקרים הנשים הביעו התנגדות, בחלק מהמקרים ניסו להימלט מן הרכב והוא רדף אחריהן ותפס אותן. באחד המקרים עובר אורח שהבחין ברכב ושמע את צעקותיה של האישה, הצליח להבריח את אלקיים שנמלט ברכב מהמקום.

העונש שקיבל: 9 שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על תנאי ופיצויים למתלוננות בסכום שנע בין 15,000-20,000 ₪.

מדברי השופטים:

  • בגדר הדין קבע בית המשפט כי "מעשיו של הנאשם חמורים. המדובר בסדרה של שלושה מעשים מתוכננים שנעשו בשיטה דומה, תוך כפיית רצונותיו הנלוזים של הנאשם על צעירות בשנות העשרים לחייהן. הנאשם ניצל לרעה את האמון שרחשו בו המתלוננות בעת שהציע להן "טרמפ" וביצע בהן את זממו באלימות, תוך שהוא גורם, בין השאר, לשבר באצבעותיה של אחת המתלוננות  ומן הסתם לטראומה נפשית ל-3 המתלוננות. נקל לשער את רגעי האימה שעברו על המתלוננות.
  • "הציבור זכאי להגנה מפני הנאשם ועבריינים שכמותו" ציינו השופטים, "סדרת מעשי הנאשם מעידה על מסוכנותו. ראוי לגמול לנאשם על רוע מעלליו ולהעדיף את האינטרס הציבורי על נסיבותיו האישיות של הנאשם. ביהמ"ש העליון חזר ועמד על הצורך להחמיר בעונשם של עברייני מין. כפי שנפסק, הצורך החברתי להגן על שלומן של נשים ונערות מפני פגיעות מיניות אלימות בהן בהימצאות ברשות הרבים, מחייב הטלת עונשים קשים וחמורים על המורשעים בעבירות מין".
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות