פלילי

ירון בלנק – הפדופיל המתוחכם מהאינטרנט

אנס אחד ביום אנס אחד ביום

הם טורפים, הם מסוכנים, ואנחנו לא ניתן להם להישכח. האנסים ועברייני המין המורשעים הללו, גם אם יושבים כרגע בכלא, מחכים לרגע שבו יוכלו שוב להסתובב חופשיים בלי שאף אחד ידע או יכיר במסוכנות שלהם. המשטרה אולי מפקחת, אבל לפעמים אפילו השכנים הקרובים לא יודעים מי הוא הדייר החדש. בשביל זה אנחנו פה, עם הרשימה השחורה של האנסים ועברייני המין. נפרסם כל יום שם אחר ואת הסיפור שמאחורי הרשעתו, ונרכז את כולם במקום אחד כדי שלא ישכחו אף פעם, מי הם אותם אנשים שפירקו לרסיסים חיים של כל כך הרבה א.נשים.

שם: ירון בלנק, בן 23 בעת ביצוע העבירות.

במה הורשע: שתי עבירות של מעשה סדום בקטין שטרם מלאו לו 16 שנים, מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 14 שנים, שלוש עבירות של סחיטה באיומים שהביאה לידי מעשה, שש עבירות של סחיטה באיומים.

מועד ההרשעה: שנת 2003.

מה הוא עשה:

בלנק, שזכה לכינוי "הפדופיל מהאינטרנט", נהג ליצור קשר ברשת עם נערים בני 16-13, באתרים של נוער הומוסקסואלי, בהם מתנהלים צ'טים ודיונים בין מספר משתתפים. תוך כדי השיחות עם הקטינים השונים, הם חשפו בפניו את התלבטויותיהם בנוגע לזהותם המינית, ואת חששם הגדול כי הדבר ייוודע לבני משפחותיהם ולסביבתם הקרובה. אז סחט אותם בלנק באיומים כי יחשוף בפני בני משפחותיהם את נטיותיהם המיניות, וזאת כדי לאלצם להיפגש עמו על מנת לקיים יחסי מין. לצורך ביצוע הסחיטה, הוא השתמש בתוכנות בלתי-חוקיות שהיו בידו, על מנת לגלות פרטים אישיים על זהותם של אותם קטינים, אשר סברו לתומם כי השיחות מתנהלות תחת מעטה של אנונימיות.

כאשר הילדים נוכחו שפרטיהם האישיים נמצאים בידיו של בלנק, הם נכנעו לדרישותיו הסחטניות להישאר עמו בקשר, ובמקרים מסוימים אף להיפגש עמו. פגישות אלו הובילו בשני אישומים לידי כך שהנאשם מימש את זממו וקיים יחסי מין עם נערים אשר טרם מלאו להם 16 שנים. אחד משני נערים אלה היה בן 14 וחצי בלבד בעת שהנאשם ביצע בו מעשי סדום, כאשר החדיר את איבר מינו לפיו כמה פעמים, ואף ניסה להחדיר את איבר מינו לפי הטבעת של הנער. במקרה אחר, ביצע הנאשם מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 14 שנים, בידיעה ברורה של גיל הנער.

העונש שקיבל: 14 שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על תנאי

מדברי השופטים:

  • "עיון בתמלילי השיחות שקיים הנאשם באינטרנט עם הקטינים המתלוננים" כתבו השופטים שרה סירוטה, אברהם טל וד"ר עמירם בנימיני בעת גזירת עונשו של בלנק, "מגלה דפוס פעולה מתועב ואכזרי של הנאשם כלפי הקטינים. במהירות רבה, בטרם הספיק כלל להבין מי הקטין שעומד מולו, היה נוהג הנאשם להסיט את השיחה לכיוונים מיניים, גם כאשר היה ברור לו שהוא מתכתב עם נערים צעירים מאוד, וחרף העובדה שהם עצמם לא יזמו שיחה בענייני מין. בשלב השני, כאשר עמדו הקטינים על טיבו המאוס של הנאשם, וניסו להתנתק ממנו, החל הנאשם להפעיל עליהם לחץ נפשי כבד, באמצעות איומים לחשוף את נטיותיהם המיניות, כשהוא מגלה להם פרטים אישיים עליהם ועל בני משפחתם, על מנת להפוך את האיום למוחשי בעיניהם.
  • "הנאשם עגב ללא בושה על קטינים בגילאים 16-13" ציינו השופטים, "במטרה ברורה להביאם לקיום יחסי מין עמו… לאור מכלול הראיות שהובאו בפנינו, אין צל של ספק כי הנאשם הוא פדופיל… דבריו של הנאשם כי חיפש בן זוג רציני ויחסי אהבה – אינם אלא הבל ורעות רוח. הדבר היחיד שהיה בראשו של הנאשם הוא קיום יחסי מין מזדמנים עם נערים – כמעט ילדים… אין לנו ספק שהנאשם הבין היטב מה הוא עושה, אך ליבו היה אטום למצוקה הנוראה שמעשיו גרמו למתלוננים, משום שכל מעייניו היו נתונים לסיפוק תאוותו המינית. אדם כמו הנאשם מהווה סיכון ברור לציבור הקטינים, ויש להרחיקו מן החברה לתקופה ממושכת".
  • השופטים הוסיפו בדבריהם התייחסות לזהירות הנדרשת בשימוש ברשתות וכתבו: "מעשיו של הנאשם בתיק זה צריכים לשמש תמרור אזהרה ברור לכל מי שסבור כי הוא שומר על אנונימיות בשיחות (צ'טים) שהוא מנהל באינטרנט עם אנשים זרים, ואזהרה זו חשובה בעיקר לילדים ובני נוער. בחדרי השיחות באתרים של בני נוער קיים אמנם פיקוח מסוים, ובאחד המקרים אף הרחיק מנהל ה'חדר' את הנאשם. ואולם, כל שאר מעשיו הנפשעים של הנאשם התאפשרו ללא כל התערבות או מניעה, וייתכן שהיה מקום לשקול התערבות מוגברת כאשר מדובר באתרים של בני נוער, על מנת להגן עליהם מפני פדופילים המופיעים ברשת כ'זאב בעור של כבש'".
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות