פלילי

מוחמד הליס – תקף מינית נערה, ככה סתם

אנס אחד ביום אנס אחד ביום

הם טורפים, הם מסוכנים, ואנחנו לא ניתן להם להישכח. האנסים ועברייני המין המורשעים הללו, גם אם יושבים כרגע בכלא, מחכים לרגע שבו יוכלו שוב להסתובב חופשיים בלי שאף אחד ידע או יכיר במסוכנות שלהם. המשטרה אולי מפקחת, אבל לפעמים אפילו השכנים הקרובים לא יודעים מי הוא הדייר החדש. בשביל זה אנחנו פה, עם הרשימה השחורה של האנסים ועברייני המין. נפרסם כל יום שם אחר ואת הסיפור שמאחורי הרשעתו, ונרכז את כולם במקום אחד כדי שלא ישכחו אף פעם, מי הם אותם אנשים שפירקו לרסיסים חיים של כל כך הרבה נשים.

שם: מוחמד הליס, פלסטיני בן 25 מהכפר יטא הסמוך לחברון

במה הורשע: מעשה סדום, מעשה מגונה, ושהיה בלתי חוקית. הליס הורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון.

מועד ההרשעה: שנת 2013

מה הוא עשה:

הליס התנפל ברחוב על נערה בת 18, גרר אותה לשיחים סמוכים ותקף אותה מינית.

הוא הבחין בנערה בשעת ערב מאוחרת, בדרכה ממקום עבודתה בקניון הזהב בראשון לציון לכיוון תחנת האוטובוס. הוא עבר מולה, כשהוא רוכב על אופניים, עצר לידה, לפת אותה בחזה ולקח ממנה את הטלפון שלה. היא ניסתה להשתחרר מאחיזתו אך הוא תפס אותה ומשך אותה מתחת למעקה בטיחות לעבר שיחים סמוכים. שם השכיב אותה על הרצפה, התיישב מעליה, משך את חולצתה וחזייתה והחל מנשק אותה בגופה. היא אמרה לו שהוא מכאיב לה והוא שם ידו על פיה כדי שתשתוק. אז החל להפשיט אותה גם בפלג גופה התחתון. היא בכתה וביקשה שיניח לה, אך הוא לא הרפה ממנה. היא אמרה לו שהוא מכאיב לה, המשיכה בתחנוניה שיפסיק וניסתה להרחיק אותו מעליה, אך ללא הצלחה.

הליס המשיך לנשק את הנערה ולגעת בה בכל חלקי גופה, כולל באיבריה האינטימיים, ואז אילץ אותה בכוח לבצע בו מין אוראלי, עד שהגיע לסיפוקו. לבסוף השיב לה את הטלפון ונסע מהמקום על אופניו, כשהוא מותיר אותה לבדה במקום.

העונש שקיבל: 9 שנות מאסר בפועל, 30 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננת בסך 20,000 ₪.

מדברי השופטים:

  • "המעשה בוצע בברוטליות, באלימות, בכוח, תוך ניצול פערי הכוחות הפיזיים ביניהם, תוך שהוא גורם לה כאבים, ותוך רמיסת כבודה והשפלתה. המתלוננת בכתה והתחננה כי יחדל ממעשיו, אולם הנאשם התעלם מתחינותיה, משל היתה חפץ, חסר רגשות ורצון עצמי. תקיפתה הפתאומית והברוטלית של המתלוננת גרמה לכך שהיא השתתקה, ולא יכלה לעשות שימוש בכוחותיה וביכולותיה. היא היתה שרויה במצב של אימה, חוסר אונים והשפלה, ולא הצליחה להילחם בנאשם, או לברוח מהמקום. בסיום האירוע, ועל אף שהנאשם חשב שהיא קטינה (כך אמרה לו), הותיר אותה במקום, בלילה, כשהיא לבדה".
  • במעמד גזירת עונשו של הליס כתבו השופטים רות לורך, צבי דותן, עירית וינברג-נוטוביץ כי "מידת הפגיעה בערכים החברתיים במקרה זה היא רבה מאד, שכן הנאשם תקף את המתלוננת בכח, בברוטליות, תוך שהוא מכאיב לה, ומבלי לשעות לבכייה ולתחנוניה… במקרה שבפנינו, התסקיר מצביע על תופעות פוסט טראומתיות ונזקים בכל מישורי חייה של המתלוננת, אשר משפיעים עליה בחיי היומיום ופוגעים בתפקודה, וקיים גם צפי להתדרדרות נוספת בעתיד, במצבי לחץ ומשבר".
  • "המתלוננת היא בחורה צעירה מאד, שהיתה בת 18 וחמשה חודשים בעת האירוע", הוסיפו השופטים, "הנאשם תקף את המתלוננת, שהינה זרה לו לחלוטין, קורבן מזדמן, שבמקרה נקרה בדרכו. נסיבה זו מעמידה את המקרה שבפנינו ברף הגבוה של החומרה… העובדה שהמעשה בוצע בעיבורה של עיר, כאשר בקרבת מקום היו אנשים, אף היא נסיבה לחומרה, באשר היא מצביעה על תעוזתו ומסוכנותו המינית של הנאשם".
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות